Kwestia tylko taka że to nie chodzi mi o tabelki ani cyferki na autocentrum czy wikipedii czy innych stronach...
Chodzi mi o proporcje że kompakt każdy jeden obojętnie czy Focus czy Stilo czy Mazda 3, Golf czy Audi A3 czy Corolla to takie same auta i silniki wolnossące z mocą ok 100-110 koni +/- dają podobne osiągi i nigdy nie ma różnic jeden nie wiem 9 sek do setki a drugi 13...różnica polega na przełożeniach/skrzyniach, masie auta, przebiegu momentu itd..
Vmax podobne, osiągi podobne i obawiam się że elastyczność też podobna, więc dla mnie tak na prawdę to jest wybór jak między fantą a sprite..
Kwestia gustu i stanu przy wyborze auta a nie dynamika bo wszędzie jest zblżona..
tak jak sportowe auta Type R będzie mieć do setki 6,5 sek, ST 6,9 a GTI 7,3 np..
Ale to trudno mówić że jeden muł a drugi nie..
Poza tym mułem to można nazwać 1,9 sdi Variant
którym jechałem kiedyś 500 km na wakacje z pełną załogą i bagażami a nie kompakt 100 konny..
I tak jak mówię jeżdżą po drogach codziennie auta które mają znacznie gorsze osiągi niż nie wiedzieć czemu określany mianem mułu silnik 1,6 w grupie VW..
dla mnie jeździ to jak każde inne auto z podobną mocą z tego segmentu.
P.S. Podkreślam poraz drugi że jechałem Audi A3 8P 1,6 i nie miałem uczucia "mułowatości" oczywiście asfaltu nie zrywał ale jechał normalnie i nawet całkiem przyjemnie jak na tę moc i budę.