Toyota Corolla e12 czy Golf V

01 Gru 2015, 21:39

Witam,
Rozważam kupno jednego z tych samochodów (corolla e12 lub golf v), który byście polecili? Moze cos innego byłoby lepsze? Jak wygląda awaryjność w tych modelach? Oba auta 5-dzwiowe i hatchbackki
Zależy mi zeby mial silnik benzynowy, budzet to 15-16 tys
Pozdrawiam
Rastler
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Rav 4

01 Gru 2015, 21:51

Zdecydowanie Corolla bo w Golfie albo silniki beznadziejne pod względem trwałości albo paliwożerne muły. :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

01 Gru 2015, 22:11

T.Corolla 1.6 ode mnie H.Civic VII 1.6.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

01 Gru 2015, 22:58

A ja zapytam o jakim silniku w Corolli mówimy? o 1.8 VVT-i TSport? to trzeba raczej porównywać golfa v 1,4 tsi GT 170 albo od razu GTI 2,0 TSI 200 KM...
ale autor raczej szuka 1,6...obydwa auta pojadą podobnie różnica to jakieś 0.7 sek do setki i vmax ok 5 km/h różnica na korzyść Corolli..

Zastanawiam się o jakich mułach mowa skoro Golf IV 1,6 105 KM jest o niecałą sek wolniejszy do setki niż Honda Accord VI 1,8 Vtec 136 KM..
11.2 sek do setki w przypadku Golfa V to taki muł? obawiam się że 65-70% aut w miastach ma dużo gorsze osiągi..
A na trasy to jak dla mnie żaden się nie nadaje, bo Corolla z 1,6 to żaden demon szybkości..będzie głośno, mułowato powyżej 80 km/h i ogólnie słabo.
Dla mnie nie ma znaczenia, które auto najlepiej wybrać to które jest fajniejsze, lepiej wyposażone i w lepszym stanie.

Mówie oczywiście o Corolli e12 1,6 vs Golf V 1,6
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

01 Gru 2015, 23:05

Jechałeś Golfem z takim silnikiem? Bo ja tak, więc nie pieprz bzdur które widnieją na papierku fanboyu Golfa.

A co do porównań większych silników to nie bądź śmieszny ale pod względem trwałości silniki Golfa to mniej niż zero.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

01 Gru 2015, 23:13

Koniu napisał(a):A co do porównań większych silników to nie bądź śmieszny ale pod względem trwałości silniki Golfa to mniej niż zero.


tak czyli mówimy o wyposażeniu, osiągach czy trwałości silnika? bo się pogubiłem teraz?

Nie jestem żadnym fanboyem tylko trochę precyzyjności w opowieściach, Corolla dużo szybsza nie jest - popatrz na filmiki na youtube..
i tak jeździłem Audi A3 8p 1,6 oraz Golfem IV 1,6 i do mułów to im daleko brakuje, kolega chyba nie jechał nigdy np Pandą 1,2 albo Punto 60 konnym...które mają 14 sek do setki..
i pamiętaj jedno że właśnie na papierkach są gorsze osiągi, a jak się kręci auto to przeważnie trochę się zejdzie niżej..

np Golf IV 1,8T wg producenta 8,5 a w rzeczywistości przy sprawnym osprzęcie jest wstanie w 8,1-8,2 rozpędzić się do setki..szczególnie ciągnąć do 6 tys obrotów.

SIlnik 1,6 w Golfie jest ok, pali jak pali ale jedzie porównywalnie jak niemal każdy kompakt z moca ok 100 setki czyli gorzej niż wszelkiej maści GTI, RS, ST itd..

uważaj że BMW 318i jest demonem szybkości i pali malutko?..przy 115 KM?
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Warsaw Oldtimer Show 2019 / zdjęcia z targów
    W drugi weekend majowy mieliśmy możliwość odwiedzić szóstą już edycję Warsaw Oldtimer Show VI 2019 która odbyła się w pawilonach wystawienniczych Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie pod Warszawą. To największe targi ...

01 Gru 2015, 23:17

Lovato34 napisał(a):11.2 sek do setki w przypadku Golfa V to taki muł? obawiam się że 65-70% aut w miastach ma dużo gorsze osiągi..

Widzę że dane techniczne (z Autocentrum) są dla ciebie ważne. A ja ci powiem tym papierkiem to możesz sobie coś podetrzeć bo w praktyce te papiery nie mają nic wspólnego, gdyż podam ci przykład to w/w autocentrum.pl podaje że polo ma 17,5 sekundy do 100 (1,2 54 KM) a w praktyce jest dużo lepiej (nawet nie wiem czy ma 16 sekund) więc widzisz albo moje Polo jest wyjątkowe albo twoje dane są nic nie warte :mrgreen:
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

02 Gru 2015, 00:09

Lovato34 nie będę z Tobą dyskutował o wyższości tojki bo wiadomo że jest gorsza :D ale moja sugestia jest taka nie patrz tak ostro na tabelki tylko przejedź się jednym i drugim autem wtedy zobaczysz różnicę.
Spojrzałem też na jutubka i nie wiem co Ty tam widziałeś... :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10822
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Gru 2015, 00:37

Kwestia tylko taka że to nie chodzi mi o tabelki ani cyferki na autocentrum czy wikipedii czy innych stronach...
Chodzi mi o proporcje że kompakt każdy jeden obojętnie czy Focus czy Stilo czy Mazda 3, Golf czy Audi A3 czy Corolla to takie same auta i silniki wolnossące z mocą ok 100-110 koni +/- dają podobne osiągi i nigdy nie ma różnic jeden nie wiem 9 sek do setki a drugi 13...różnica polega na przełożeniach/skrzyniach, masie auta, przebiegu momentu itd..
Vmax podobne, osiągi podobne i obawiam się że elastyczność też podobna, więc dla mnie tak na prawdę to jest wybór jak między fantą a sprite..
Kwestia gustu i stanu przy wyborze auta a nie dynamika bo wszędzie jest zblżona..
tak jak sportowe auta Type R będzie mieć do setki 6,5 sek, ST 6,9 a GTI 7,3 np..
Ale to trudno mówić że jeden muł a drugi nie..

Poza tym mułem to można nazwać 1,9 sdi Variant :D którym jechałem kiedyś 500 km na wakacje z pełną załogą i bagażami a nie kompakt 100 konny..
I tak jak mówię jeżdżą po drogach codziennie auta które mają znacznie gorsze osiągi niż nie wiedzieć czemu określany mianem mułu silnik 1,6 w grupie VW..
dla mnie jeździ to jak każde inne auto z podobną mocą z tego segmentu.

P.S. Podkreślam poraz drugi że jechałem Audi A3 8P 1,6 i nie miałem uczucia "mułowatości" oczywiście asfaltu nie zrywał ale jechał normalnie i nawet całkiem przyjemnie jak na tę moc i budę.
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

02 Gru 2015, 01:03

A Corolla 1.6 jechałes że teoerdzisz że mają podobne osiągi a i tak apropo 1.6 w Corolli pali dużo mniej niż 1.6 vag więc czy tak czy siak Corolla jest lepszą.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

02 Gru 2015, 07:59

:twisted: A czy Ty Krzychu jezdziles którymkolwiek z nich?
luka52
Początkujący
 
Posty: 52
Auto: VW Polo 9n3
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

02 Gru 2015, 11:01

Rastler napisał(a):Zależy mi zeby mial silnik benzynowy, budzet to 15-16 tys


Tak czy siak, Golf V za 15 tysięcy będzie mocno wymęczony, nie warto szukać. Warto szukać:
Toyota Corolla E12 1.6
Honda Civic VII 1.6
Mazda 3 1.6
Citroen C4 1.6
Opel Astra H 1.6 (jeśli bez LPG) lub 1.8 122KM
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

02 Gru 2015, 11:08

Lovato34 napisał(a):Vmax podobne, osiągi podobne i obawiam się że elastyczność też podobna, więc dla mnie tak na prawdę to jest wybór jak między fantą a sprite..


I dlatego obstawiam że nie jechałeś prawdziwym 16V ... :mrgreen:

Dam Ci przykład miałem służbowego Golfa4 1,4 swoją corollę 1,4 16V vvti, a teraz jeżdżę często Fiatem 500 1,4 16V, no i golfa 1,4 przy corollkowym 1,4 nawet nie stało a fiatowe 1,4 nie powinno nazywać się silnikiem :D

Więc uwierz mi że to niby to samo a nie jest to samo jak np: masz zmienną fazę rozrządu która przy wyprzedzaniu daje Ci drugi oddech ...

Lovato34 napisał(a):sportowe auta Type R będzie mieć do setki 6,5 sek, ST 6,9 a GTI 7,3 np..
Ale to trudno mówić że jeden muł a drugi nie..


I tu masz następne potwierdzenie że nie jechałeś w/w autami bo gwarantuje Ci że jak ktoś zasłoniłby Ci oczy i przewiózł CTRem i STkiem to powiedziałbyś że istotnie STek ma 6sec do 100km/h a CTR 10s .

Chociaż tak naprawdę oba jadą w/g katalogu podobnie i to jest takie podobnie jak zwykłe 16V i 16V z VVTi

I najbardziej legną na tabelkach motocykliści gdzie np: sportowe 600ki typu Ymaha R1 mają 2,9s do 100km/h a są objeżadżane przez samochód jak miałby 10s do 100km/h. :twisted:

Oczywiście różnie to może być i zgodzę się z Tobą że są różne masy aut, przełożenia itp...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10822
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Gru 2015, 11:57

szybki napisał(a):I dlatego obstawiam że nie jechałeś prawdziwym 16V ... :mrgreen:


Silnik Golfinki to typowa ośmiozaworówka, także nie ma co porównywać - przy 5000 rpm już nic się nie dzieje, podczas, gdy np. w hondowski 1.6 wstępuje przy tych obrotach drugie życie. Myślę jednak, że źle podchodzicie do sprawy zakupu tego typu auta - kto dojeżdżając codziennie do pracy np. 15 km w korku kręci silnik do czerwonego pola?
Ktoś, kto kupuje Golfa 1.6 musi mieć świadomość, że to nie auto na wyścigi (podobnie jak każdy inny kompakt z podstawowym silnikiem). Olbrzymim atutem tego silnika jest jednak doskonała współpraca z LPG (odpada problem paliwożerności) przy niewielkich wymaganiach co do zaawansowania samej instalacji - japońskie silniki wymagają droższej instalki i jej bardziej pieczołowitego serwisu (a przy VAG-owskim 1.6 8v odpada nam obowiązek regulacji luzu zaworowego, gniazda zaworowe praktycznie nie ulegają wypaleniu, a jeśli już to się wydarzy to ich regeneracja kosztuje grosze). Nie zapominajmy o prostocie i solidności konstrukcji, dostępności serwisu (wiem, wyśmiewacie to w każdym temacie dotyczącym VAG-ów, ale takie są realia) i części. Także wszystko kwestia przeznaczenia auta - w pewnych warunkach (dalekie trasy, autostrady) taki samochód nie ma kompletnie sensu, w innych (dojazdy do pracy we Wrocławiu) jak najbardziej. Jeśli ktoś szuka uniwersalnego auta to tak naprawdę żaden kompakt 1.6 nie zda egzaminu.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

02 Gru 2015, 12:28

szybki napisał(a):sportowe 600ki typu Ymaha R1
akurat r1 to liter ale wiadomo o co chodzi :D
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004