Toyota Corolla E12 - Problem z "falujacymi obrotami"

15 Lis 2014, 10:47

Witam serdecznie, jestem posiadaczem samochodu Toyota Corolla E12, 2006r, silnik 1.6 benzyna VVTI (110KM). Samochód ma przejechane 125,000 (na 100%). Auto nie bite, wcześniej wymieniane tylko oleje,filtry,klocki, generalnie bez awaryjne. Żeby dokładnie przedstawic problem, wgrałem nagrany filmik na YouTube i bardzo proszę o obejrzenie i ocenienie w czym tkwi problem. Moim zdaniem (chociaż nie jestem mechanikiem) może być to problem z silnikiem krokowym albo przepustnica, dopływ powietrza-gdzieś zatyka?
Dla osób ,które nie mogą obejrzeć filmiku, opis-
Samochód stoi na obrotach koło 1000, nagle zaczyna się "dusić" i "wibrować" i obroty spadają nagle do 350-450 i auto niemalże gaśnie i tak w kółko. Sprawdziłem to i na odcinku jakichś 1-2km gazowałem i na różnych biegach dochodziłem do 5-6 tys obr. Raz stało się tak że jadąc 70km/h (dojeżdżając do świateł) wrzuciłem na luz, to obroty wskoczyły na 0....
(Po załączeniu klimatyzacji nie było jakiejś kolosalnej różnicy...)

Proszę o skomentowanie i odpowiedź na pytanie: "Czy mogę tym samochodem sie bezpiecznie poruszać czy niezwłocznie udać się do mechanika?"

A to link do filmiku:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Michal1990
Obserwowany

Auto: Toyota Corolla E12

16 Lis 2014, 15:04

A może to czujnik położenia wałka..? Bardzo często gdy szwankuje ,to auto gaśnie podczas dohamowywania np.Przed światłami.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych