TOYOTA COROLLA VERSO 2004r."Padnięty" silniczek reg.temperatury ?

19 Wrz 2018, 13:12

Witam.Jestem właścicielem TOYOTY COROLLI VERSO 1.8 z 2004r.Dolny silniczek odpowiedzialny za otwarcie nagrzewnicy i regulację temperatury działa z przerwami tzn. jeżeli się delikatnie naciśnie dżwignię czasami załapuje i otwiera zaworek nagrzewnicy.Jednak nie utrzymuje jednakowego położenia tylko delikatnie "pompuje".Elektryk stwierdził że najprawdopodobniej wyrobił się dolny silniczek gdyż silniczek kierunku nawiewu działa.Czy zna ktoś numery tego dolnego silniczka??Pomocy idzie zima :( a "nurkowanie" i pomaganie silniczkowi nie sprawia przyjemności.
cypis62
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 31 12 1980
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: DAIHATSU GRAN MOVE
Silnik: 1.5 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

19 Wrz 2018, 13:37

Powinieneś go wymontować i wtedy zobaczyć bo i tak jak jest do wymiany musisz to zrobić zerknij tu https://goo.gl/8yr5i8 masz dużo takich silniczków. Co do numeru to pewnie będzie AE 63700-8930 lub AE 063700-8610 ale musisz to sprawdzić dokładnie. Było kilka numerów tych silniczków więc warto sprawdzić jaki się ma w samochodzie.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

19 Wrz 2018, 15:27

Dzięki.Trzeba zakasać rękawy i wybudować najpierw silniczek.Szkoda że nie można określić najpierw numeru , bo by się go zaraz wymieniło bez straty czasu na poszukiwanie.
cypis62
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 31 12 1980
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: DAIHATSU GRAN MOVE
Silnik: 1.5 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

19 Wrz 2018, 19:27

Ogólnie to dość czesto spotykany problem w verso. Japończyk maja to do siebie ze nawet przy tym samym roczniku i tym samym silniku występuje nawet 4 rodzaje części więc docelowo trzeba wymontowac stare aby kupić nowe
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Wrz 2018, 16:49

Dzięki za poradę.Silniczek wyjęty ma numer 063700-8930 ( stosowany w TOYOCIE AVENSIS II ).Teraz tylko montaż i zima mi nie straszna :happy:
cypis62
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 31 12 1980
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: DAIHATSU GRAN MOVE
Silnik: 1.5 90KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

21 Wrz 2018, 09:38

Daj znać jak już zmienisz czy działa prawidłowo, a i jak będziesz kupował używkę to poproś o gwarancję rozruchową.

Moim zdaniem problemem będą wytarte ścieżki na zębatym kole plastikowym które służą do określania położenia przepustnicy. Jak wymienisz silniczek to możesz z ciekawości rozebrać stary i zobaczyć jak to wygląda są tam takie blaszki które przesuwają się po tych ścieżkach i po pewnym czasie wycierają się ścieżki przez co robią się przerwy na nich i układ przestaje funkcjonować prawidłowo.

Tu masz przykładowe zdjęcie jak to może wyglądać.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sprawdź swoje punkty karne online
    Ministerstwo Cyfryzacji w ramach systemu Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców udostępniło nową, wygodniejszą metodę sprawdzenia punktów karnych jakie mamy na swoim koncie za wykroczenia w ruchu drogowym. ...