bioly21 napisał(a):czytalem co nieco o tych samochodach
corolla interesuje mnie zwykla nie verso ale nie dopisalem ze w kombi wlasnie 2.0 d4d 90konna bez boxow i chipów bo potrzebuje samochod do dojazdow do pracy + wyjazdy z rodzina na weekend , raz w roku na wakacje itp.
Corolla e12 pewniak 2,0 d4d 90km będzie tylko 2002 verso/kombi lub 1,4 d4d(kombi)
Z tym power boxem to nie jest do końca tak ponieważ był oferowany oficjalnie w ASO przede wszystkim poprawiał bardzo odczuwalnie Nm i zmniejszał spalanie. LC 3,0d4d po boxe TTE palił nawet 2l mniej.
bioly21 napisał(a):ogólnie skłaniam się ku japończykowi , dzis caly dzien spedzilem na czytaniu opini
po dzisiejszym dniu mam 3 typy
toyota corolla kombi , toyota avensis I z konca produkcji oraz nadal zastanawiam sie nad tym nudnym toledo II
Corolla kombi już pisaliśmy jaki motorek.
Aven1 d4d będzie miał problem ze sprzegłem i opcjonalnie wtryski po tankowaniu w PL. Reszta nie zniszczalna ewentualnie tylko wymiany gum stabilizatora. spalanie 5,5l-7l. Wada jest to że wyjatkowo długo sie grzeje więc w zimę na krótkich dystansach spali 7l
Ale jeżeli chcesz coś super bezawaryjnego to Aven1 2,0 benz. przed lift. Elegancko znosi LPG, totalnie bezawaryjny, oszczędny spalanie na poziomie 8-10LPG co w przeliczeniu na ropę daje mega wynik jak na spore kombi, nie ma problemu z dwumasą jest bez klekotania i w miarę szybko. Mam w rodzinie w sumie 3 Aveny i zawsze 2,0 16V. Jeżeli nie lubisz LPG to też nie ma tragedii bo w miescie normalnie jadąc spali 8-8,5l a w trasie 7-7,5 benzyny.
Proponuje Ci silnik 2,0 ponieważ 1,6 i 1,8 są na styk z pałerem a spalanie może mniejsze o pół litra.
W Avenach co 30 tyś km. będą do wymiany gumy stabilizatora, w benzynie może polecieć cewka ale nie dzieje sie to nagle i naprawa trwa 20 min koszt około 80 zł. W układzie kierowniczym nic nie robimy do 200-250tyś.km. Magiel do regeneracji po 350tyś.km. Amory do 250 spokojnie, mocowania górne mogą polecieć przy 250-300tyś, sprzegło jeszcze nigdy nie wymieniałem a najwięcej miałem 400 tyś. km. na zegarku. Co ciekawe auto dalej jeździ w eco taxi.
Co do seata nie będe się wypowiadał bo zrobiłem nim tylko 40 tyś km i wersją 2,0tdi.