Toyota mr2 mk3 sprzeblo do wymiany?

09 Cze 2011, 23:57

Witam. Jak w temacie. w toyocie mr2 mk3 2001 slychac juz lozysko wyciskowe...ale to nie wszystko. w trakcie wciskania sprzegla na wlaczonym silniku odczuwam lekki opor tak jakbym deptal kawalek starej gumy...do tego na sam koniec slychac jeden metalowy stukot ( zawsze jak wcisne sprzeglo dynamicznie)

Na zgaszonym silniku pedal sprzegla chodzi bardzo ladnie i lekko, ale ten stukot jest nadal slyszalny.
Moje pytanie jest nastepujace... czy sama wymiana kompletnego sprzegla tu rozwiaze wszelkie problemy , czy moze powinienem miec na uwadze cos jeszcze.

PS. Dodam , ze mialem seata arose wiele lat temu. sprzeglo chodzilo bardzo ciezko na zgaszonym silniku jak i na wlaczonym. wymienilem linke i sprzeglo...lecz nie pomoglo i wine za to poniosly jakiechs tam tulejki za grosze, ktorych mi nie wymieniono. Chce byc pewien czy w przypadku toyoty nawala cos wiecej nic sprzegl;o...moze jakas pompa sprzegla etc. jestem zielony w tych sprawach...i wole sie zapytac expertow. z gory dziekuje za pomoc
nebhepetre
Nowicjusz

Miejscowość: southampton

10 Cze 2011, 17:44

Wymieniasz komplet czyli tarcza/docisk/łożysko Smarujesz odpowiednim smarem tuleję prowadzącą łożysko, dźwignie sprzęgła, i wszelakie połączenia typu dźwignia- wysprzęglik czy linka sprzęgła zależy jakie masz. Musi działać, przed montażem sprawdzasz jak nowe łożysko pracuje na tulejki prowadzącej, czy nie zacina sie dźwignia itd.
arciasty
Stały forumowicz

Miejscowość: koluszki

10 Cze 2011, 18:12

dzieki. przekaze mechanikowi ze to sie zacina...i chodzi z oporem. mam nadzieje ze wymiana kompletu sprzegla i smarowanie rozwiaze problem. pozdrawiam

.
PS. Zalatwilem sobie normalne sprzeglo exedy. mam nadzieje ze dobre...made in japan.
nebhepetre
Nowicjusz

Miejscowość: southampton
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

Z grypą za kierownicą to prawie jak z alkoholem