

TMC poinformowała też o działaniach, prowadzących do zwiększenia roli głównych inżynierów, nadzorujących prace rozwojowe nad nowymi pojazdami, a także zmianach organizacyjnych w strukturze firmy.
Toyota New Global Architecture
Nowe podejście koncernu zakłada opracowywanie nowych platform do samochodów dostępnych na wszystkich światowych rynkach. Platformy te mają za zadanie nie tylko służyć trzem podstawowym funkcjom samochodu - jeździe, skręcaniu i hamowaniu - ale już na etapie projektowym uwzględniać szereg funkcji dodatkowych, jak określona pozycja za kierownicą, wygoda pasażerów, możliwości projektowe nadwozia, parametry użytkowe itp.
Współpraca między działami planowania i projektowania pozwoli tworzyć doskonalsze nadwozia, dzięki którym pojazdy Toyoty będą odznaczały się niżej położonym środkiem ciężkości i atrakcyjniejszym wyglądem.
Toyota New Global Architecture umożliwia jednoczesne projektowanie wielu modeli, przy większej unifikacji części i istotnych podzespołów samochodów. Taka unifikacja pozwoli obniżyć koszty, umożliwiając lepsze wykorzystanie potencjału projektantów oraz funduszy dla zaspokojenia preferencji konsumentów z uwzględnieniem specyfiki poszczególnych regionów.
W ramach Toyota New Global Architecture powstaną najpierw trzy platformy pojazdów z napędem na przednią oś. Oparte na nich modele stanowią około połowy całkowitej liczby samochodów produkowanych przez TMC.
Zobacz zdjęcia » Galeria Toyota
Wzmocnienie struktur Badań i Rozwoju
1. Zwiększenie roli głównych inżynierów
Dla przyspieszenia procesu decyzyjnego TMC dokonuje reorganizacji centrów rozwojowych. W efekcie tego główni inżynierowie będą raportować bezpośrednio do dyrektorów odpowiedzialnych za planowanie produktów. Zmiana ta pozwoli głównym projektantom skoncentrować uwagę na potrzebach konsumentów i tworzyć produkty lepiej dostosowane do tych potrzeb
2. Lepsze dopasowanie produktów do specyfiki poszczególnych regionów
Wzmacniając strukturę ośrodków badawczo-rozwojowych w każdym z regionów, TMC mianuje trzech regionalnych dyrektorów generalnych marki Toyota w Grupie Planowania Produktów na 1) Amerykę Północną i Chiny, 2) Japonię i Europę oraz 3) Australię, Rosję, wschodzące rynki Azji (z wyjątkiem Chin), Bliski Wschód, Amerykę Łacińską i Afrykę. Regionalni dyrektorzy generalni będą koordynować działania z regionalnymi działami marketingu i rozwoju w celu optymalizacji oferty Toyoty w regionach.
Wzmocnienie struktur projektowania
TMC zmniejszyła liczbę osób biorących udział w wewnętrznych ocenach projektów, zapewniając głównym projektantom większy wpływ na ocenę projektów.
POLECAMY II miejsce Toyoty w Polsce - rejestracje samochodów
źródło: Toyota