

Toyota Yaris, należąca do segmentu B (auta miejskie), jest obecnie na polskim rynku numerem jeden w swojej klasie (nadwozia hatchback). Wprowadzona we wrześniu trzecia generacja modelu spotkała się ze znakomitym przyjęciem rynku – do końca marca 2012 klienci złożyli ponad 5 tysięcy zamówień na ten model. Co ciekawe i wyjątkowe w tym segmencie, większość sprzedaży Toyoty to bogato wyposażona pięciodrzwiowa wersja Yaris 100, z pakietami dodatkowego wyposażenia (elementy takie jak szklany dach panoramiczny, czy system multimedialny z kamerą cofania i nawigacją satelitarną).
Yaris Sprint będzie propozycją dla dotychczasowych nabywców samochodów konkurencyjnych marek, wyposażonych w słabsze niż w Toyocie silniki i niższe wersje wyposażenia. Nowa wersja oparta jest na dotychczasowej wersji Luna, po której dziedziczy optymalne wyposażenie: klimatyzację manualną, skórzaną kierownicę, miękką tablicę przyrządów, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, radioodtwarzacz z USB, czy 4 poduszki powietrzne. Samochód wyposażony będzie w silnik o mocy 69 KM, wielokrotnie nagradzany tytułem Engine of the Year w swojej klasie pojemności.
Jednocześnie cena Yaris 70 Sprint została obniżona o 2600 zł . Wersja trzydrzwiowa kosztuje teraz 43 900 zł (wcześniej 46500), a pięciodrzwiowa 45 900 zł (wcześniej 48 300). Dodatkowym atutem oferty jest atrakcyjny pakiet ubezpieczeń OC/AC za 3,6%.

Z modelami Auris i Corolla Toyota lokuje się w czołówce segmentu C w Polsce (auta kompaktowe). Historycznie naturalnym wyborem klientów indywidualnych w tych modelach były bogato wyposażone wersje Premium z silnikiem benzynowym 1.6 Valvematic.
Z myślą o klientach zainteresowanych bardziej dostępnymi cenowo wersjami wyposażenia, Toyota stworzyła nowych specyfikację Aurisa Sprint, obejmującą klimatyzację manualną, 16-calowe felgi aluminiowe, światła przeciwmgielne, skórzaną kierownicę, lakierowane elementy zewnętrzne, system audio z 6 głośnikami i złączem USB itp. Podobnie jak w przypadku Yarisa, bogatsze wyposażenie wersji Sprint łączy się z atrakcyjną ceną, niższą o nawet 4 700 zł od podstawowej wersji Terra. Auris Sprint z nadwoziem pięciodrzwiowym i silnikiem benzynowym 1.33 Valvematic kosztuje obecnie 56 900 zł, a z silnikiem 1.6 Valvematic o mocy 132 KM 61 900 zł. Łączna korzyść dla Klienta wynikająca z niższej ceny i dodatkowego wyposażenia to 10% względem podstawowej wersji Terra.
Wersję Sprint opracowano również dla Toyoty RAV4, pioniera segmentu SUV na świecie i jednego z najbardziej popularnych przedstawicieli tej klasy w Polsce.
Dzięki nowemu wyposażeniu i znacznie obniżonej cenie, RAV4 Sprint jako klasyczny SUV z dużym prześwitem i dużymi kołami, będzie stanowił na polskim rynku alternatywę dla mniejszych i słabszych cross-overów innych producentów.
Pojazd wyposażony jest m.in. w klimatyzację manualną, system audio, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, skórzaną kierownicę i dźwignię zmiany biegów. Za źródło napędu służy dynamiczny silnik Valvematic o mocy 158 KM. Odpowiedzią na potrzeby polskich klientów jest napęd 4x2, którego popularność w segmencie SUV bardzo wzrosła. Tak wyposażony RAV4 Sprint kosztuje obecnie 83 900 zł, wobec dotychczasowych 96 100 zł. Po wprowadzeniu dodatkowego wyposażenia i obniżce ceny, atrakcyjność oferty RAV4 wzrosła aż o 13%.
Wszystkie samochody linii Sprint wyróżnia specjalne logo na pokrywie bagażnika oraz na dywanikach.
POLECAMY Toyota Yaris Hybrid - Rewolucja w segmencie B
źródło: Toyota