REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Jak zamulony to wystarczy wyskoczyć na ekspresówkę lub autostradę i pojechać na niższym biegu (np. 4 lub 5 jak masz 6 biegów) utrzymując około 4 tyś. kilkanaście km (najlepiej dłuższą trasę jak nie jednego dnia to powtórzyć ten zabiec przez np. trzy dni na krótszych odcinkach). Nie ma sensu go mocno cisnąć na biegach i żyłować silnika przyspieszając, można tak zrobić parę razy jak już będzie prawie ok.viens97 napisał(a):Mechanik zdiagnozował zamulenie silnika i kazał przejechać się rajdowo, nie oszczędzając wg. samochodu.
Mój znajomy miał silnik w Toyocie benzynowy 1.8 i miał podobny problem gdy przekraczał ok 3tyś. obr po chwili zapalały się wspomniane kontrolki + TRC (nie za każdym razem tak było ale bardzo często się to zdarzało). Co się okazało problemem była sonda lambda za katalizatorem. Po jej wymianie problem ustąpił. Problem może też być w samym niesprawnym katalizatorze.viens97 napisał(a):Jakis czas temu podczas jazdy zapalały się kontrolki od trakcji, abs i silnika.
Czyli musisz częściej jeździć w trasy żeby było dobrze. Pewnie przez miesiąc kręciłeś się po miejscu i problem wrócił. Jeżeli tak to potrzebna jest ci długa trasa która może pomóc. Chwilowe ciśnięcie silnika do 5-6tyś. obr. w przypadku katalizatora słabo się sprawdza i szkoda silnika jak kat jest przypchany. Lepiej go rozgrzać porządnie na trasie i przepalić.viens97 napisał(a):poprzednim razem pomogła taka jazda na wysokich obrotach, lecz przez miesiąc było dobrze ?
viens97 napisał(a):Mechanik zdiagnozował zamulenie silnika i kazał przejechać się rajdowo, nie oszczędzając wg. samochodu.
viens97 napisał(a):Po podłączeniu pod komputer nie wykazuje żadnych konkretnych błędów.
viens97 napisał(a): Mechanik nadal utrzymuje, że przyczyną jest zamulony silnik.