Toyota Sienna 2011 - najlepszy minivan [recenzja po 2 latach!]

04 Cze 2019, 18:54

Witam serdecznie wszystkich,

Dwa lata temu pomogliście mi w wyborze samochodu. Dzisiaj uważam, że był to wybór najlepszy z możliwych i w tym celu chciałbym wam podziękować oraz opisać moje wrażenia.

Zacznijmy od początku - moja lista wymagań kształtowała się tak:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Dostosowany do dużych przebiegów, około 50.000 km rocznie, głównie po autostradach w Niemczech.
2. Duże wnętrze i bardzo pojemny bagażnik dostosowany do przewożenia kilku naprawdę dużych walizek, najlepiej głęboki, by walizki udało się umieścic warstwowo. Dla porównania - bagażnik w posiadanym obecnie Volvo V40 (kombi) oceniam jako mały. W samochodzie oczywiście musi się również zmieścić rodzina + psy (mogą być w specjalnych klatkach kanelówkach, aby były zabezpieczone lepiej w przypadku wypadku - bezpieczeństwo zarówno ludzi jak i zwierząt przede wszystkim - a do tego też trzeba miejsca).
3. Bezpieczeństwo przede wszystkim - obowiązkowo komplet poduszek + kurtyn powietrznych, ESP, komfortowo i stabilnie prowadzące się nawet przy 180 km/h, bez konieczności korekty kierownicą (zero myszkowania po drodze, tendencji do lawirowania po pasie od lewej do prawej).
4. Moc i przyspieszenie nie gorsze niż Volvo V40 1.9 dci z 2003 roku (silnik T3, 116 KM).
5. Benzyna i doskonała współpraca z instalacją gazową. Nie wymagam by instalacja była obecna w chwili zakupu - mogę założyć ją sam. Ale ze względu na liczbę pokonywanych kilometrów, chciałbym by samochód pracował na gazie.
6. Wiek do 4 lat, duża trwałość (ma przetrwać następne 10 lat przy zakładanych obecnych przebiegach 50.000 km rocznie).

Bardzo mile widziane (ale nie konieczne - przeboleję to jakoś :)):
- wolnossąca benzyna (bez turbosprężarki)
- bez koła dwumasowego
- instalacja gazowa z lubrykacją zaworów, butla na gaz w miejscu koła zapasowego
- najlepiej by spalanie na gazie nie przekraczało 8l/100 km
- dodatki: tempomat, reflektory ksenonowe, skórzana tapicerka, podgrzewane siedzenia, elektrycznie regulowane lusterka i szyby we wszystkich drzwiach
- cena do 50.000 zł
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dzięki Waszej pomocy (oraz pomocy ludzi na innych forach), mój wybór padł na następujący model: Toyota Sienna 2011.

Po dwóch latach, moje wrażenia z jazdy tym samochodem przedstawiają się następująco:

1. Kupiony z przebiegiem około 150.000. W ciągu 2 lat zrobiłem kolejne 150.000 km, samochód ma więc przejechane 300.000 km. NIC się nie zepsuło - serwis ogranicza się do materiałów eksploatacyjnych (oleje, płyn hydrauliczny do skrzyni biegów, klocki hamulcowe). Jest więc do samochód niezwykle niezawodny.

2. Jazda wybitnie komfortowa, nie czuć prędkości. Dużo jeżdżę w Niemczech i przy 160 - 180 km/h samochód wręcz "płynie", a przy 180 km/h ma jedynie 3000 obr/min na obrotomierzu! Bardzo cichy samochód, nie słychać silnika podczas jazdy ani na postoju.

3. Niezwykle ekonomiczny samochód jak na minivan. Jeżeli chodzi o zużycie LPG (na benzynie pewnie mniej), to około 12l/100 km na traise przy 90 km/h, około 14l/100 km w mieście oraz na autostradzie przy prędkościach 160-180 km/h!

4. Bardzo dobre przyspieszenie i moc. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w około 6 sekund - silnik V6 3,5l robi swoje (265 KM mocy).

5. Wybitnie dobra zwrotność - łatwo się nim parkuje w mieście i zawraca (wręcz "w miejscu"). Jestem w stanie nim zawrócić (U) na zwykłej drodze jednopasmowej (Volvo V40 lub Citroen C5 potrzebuje co najmniej 2 korekt przy tym!).

6. Bardzo dużo miejsca w środku: 2 rzędy normalnych foteli lotniczych + kanapa z 3 miejscami (łącznie 7 miejsc), a przy tym duży bagażnik (do 4000 litrów). Środkowe fotele można łatwo wyjąć, a tylną kanapę żłożyć do bagażnika - wtedy uzyskuje się ogromną płaską podłogę począwszy od siedzenia kierowcy aż do samego końca samochodu. Muszę dodać, że rozsuwane do tyłu tylne drzwi są po prostu genialne! W samochodzie się siedzi "wysoko" i komfortowo, wsiadanie również jest w związku z tym wygodne.

7. Doskonała współpraca z instalacją gazową Stag 300-6 QMAX. Jest to wolnossąca benzynówka o sekwencyjnym wtrysku (bez nowości w stylu wtrysk bezpośredni lub turbosprężarki), więc i lepiej z gazem współpracuje i nie ma problemów z dodatkowym osprzętem silnika.

8. Tanie części i bardzo szeroki ich wybór w Polsce, np. na Allegro.

Pozdrawiam,
Tomek
Ostatnio edytowany przez mike 04 Cze 2019, 21:32, edytowano w sumie 2 razy
Powód: Temat przeniesiony w odpowiednie miejsce. Zwracaj większą uwagę gdzie zamieszczasz wątki
abuas
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2002
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Toyota Sienna 2011
Silnik: 2GR-FE 3.5 V6 265 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2011

04 Cze 2019, 20:20

Sinna Fajne auto... :D
abuas napisał(a):3. Niezwykle ekonomiczny samochód jak na minivan. Jeżeli chodzi o zużycie LPG (na benzynie pewnie mniej), to około 12l/100 km na traise przy 90 km/h, około 14l/100 km w mieście oraz na autostradzie przy prędkościach 160-180 km/h!

Jak kiedyś napisałbym że taki autobus pali tyle lpg to byłbym wyśmiany :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10996
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Lis 2019, 12:28

szybki napisał(a):około 12l/100 km na traise przy 90 km/h
Ja myślę że tu przesadziłeś bo wiem z doświadczenia że można się zmieścić w około 10 litrach gazu przy tej prędkości, benzyny pali wtedy około 8 - 8,5 litra. Tu spory wpływ na spalanie ma ilość zatrzymań i ruszeń.
szybki napisał(a):około 14l/100 km w mieście
Tu natomiast przy jeździe tylko wmieście z lekką noga przy przyspieszaniu trzeba liczyć około 16 litrów gazu, jak jeździsz w miarę normalnie przyspieszając.
szybki napisał(a):autostradzie przy prędkościach 160-180 km/h
Tu jest szansa że przy 160km/h zmieścisz się w tych 14 litrach gazu :) Tu już dużą rolę grają opory powietrza przy tak dużym samochodzie.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

30 Lis 2019, 16:45

abuas napisał(a):Bardzo dobre przyspieszenie i moc. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w około 6 sekund - silnik V6 3,5l robi swoje (265 KM mocy).


Niemożliwe. To auto ma 2 tony i słabą aerodynamikę. Na youtube znalazłem filmik gdzie podane jest przyspieszenie w granicach 8.2 do setki:

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Lexus GS350, który ma mocniejszy silnik (307KM), jest lżejszy (1640kg) i DUŻO lepszą aerodynamiknę robi 0-100km/h w 6.0s.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

30 Lis 2019, 18:34

Ossy napisał(a):Niemożliwe. To auto ma 2 tony i słabą aerodynamikę. Na youtube znalazłem filmik gdzie podane jest przyspieszenie w granicach 8.2 do setki. Lexus GS350, który ma mocniejszy silnik (307KM), jest lżejszy (1640kg) i DUŻO lepszą aerodynamiknę robi 0-100km/h w 6.0s.


Ossy tu nie ma co patrzeć na 0- 100km/h bo jest to ściema :D

Zacznijmy że wklejasz filmiki które nie wiadomo gdzie był nagrywane... bo skąd wiesz że nie było minimalnie pod górkę, nie wiadomo jakie były opony które mogą pogorszyć czas... do tego auta w zależności od rodzaju skrzyni mogą mieć różne czasy więc często katalogowe 7s będzie szybsze od 6s.

Oczywiście realnie w 6s.do 100km/h średnio wierze ale jest w stanie uwierzyć że komuś coś gdzieś tyle wyszło co nie musi być prawdą :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10996
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Gru 2019, 09:01

szybki napisał(a):Oczywiście realnie w 6s.do 100km/h średnio wierze ale jest w stanie uwierzyć że komuś coś gdzieś tyle wyszło co nie musi być prawdą


Zgodzę się, że tamten pomiar może być niedokładny i te 0,5s zawsze może się różnić, ale 6.0 jest nierealne... Chyba nie uważasz, że GS350 będzie miał takie same przyspieszenie do setki jak taka kolubryna jak Sienna?
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

01 Gru 2019, 21:53

Ossy napisał(a):Zgodzę się, że tamten pomiar może być niedokładny i te 0,5s zawsze może się różnić, ale 6.0 jest nierealne... Chyba nie uważasz, że GS350 będzie miał takie same przyspieszenie do setki jak taka kolubryna jak Sienna?

Realnie obstawiam sienne na około 8s ale i tak powtórzę nie patrz na to bo jest to parametr złudny który często nie ma odzwierciedlenia w rzeczywistości oraz w odczuciach jazdy.

Błędy pomiarowe są na porządku dziennym i wcale nie chodzi o 0,5s. Do tego czasy tabelkowe często podawane są nie do 100km/h tylko do 97km/h wtedy wystarczy że automat np: przy 96km/h pyknie następny bieg i wynik idzie w siną dal.

Generalnie tak jak miałem zajawkę na ważenie felg, sprawdzanie spalania tez miałem zajawkę na sprawdzanie (lajf) przyśpieszeń aut.
Moje wyniki potrafiły zaskoczyć największych tabelkowców jakich znam. Zresztą takie ustawki są zbawienne dla zmiany światopoglądu co do realnych osiągów vs tabelki vs frajda.

p.s.

Kiedyś sprawdzałem (na torze ;-)) najszybszego seryjnego Lexa GS w różnych zakresach prędkości to było tak wielkie zaskoczenie właściciela auta że potem kilka dni dostawałem elaboraty tabelkowe z rozmyśleniami o co w tym chodzi... ;-) i tu przede wszystkim chodziło o 0-100.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10996
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe