Japoński koncern zamierza oprzeć kampanię elektryfikacji swojej gamy modelowej w Chinach na lokalnej produkcji najważniejszych technologii do zelektryfikowanych samochodów, w tym silników elektrycznych i komponentów do nich, baterii trakcyjnych czy przetwornic. Równolegle z wprowadzaniem na chiński rynek nowych modeli elektrycznych, hybrydowych i hybryd plug-in, Toyota rozważa możliwości zastosowania w tym kraju technologii wodorowych ogniw paliwowych. W ubiegłym roku firma rozpoczęła trzyletni program testowania opłacalności sprzedaży w Chinach sedana Mirai oraz wodorowych pojazdów użytkowych, w tym autobusów miejskich. W Japonii Toyota sprzedała do tej pory 2100 egzemplarzy modelu Mirai, zaś w systemie komunikacji miejskiej w Tokio pracuje kilkadziesiąt wodorowych autobusów Toyoty – do 2020 roku będzie ich co najmniej 100. Toyota systematycznie zwiększa swoje możliwości produkcji zelektryfikowanych samochodów w Chinach już od kilku lat. W 2015 roku została uruchomiona produkcja przekładni do napędu hybrydowego w fabryce Toyota Motor (Changshu) Auto Parts. Przygotowując się na rosnące zapotrzebowanie na zelektryfikowane samochody, Toyota zamierza zwiększyć możliwości produkcyjne zakładów Sinogy Toyota Automotive Energy System i Corun PEVE Automotive Battery, które zajmują się wytwarzaniem baterii niklowo-wodorkowych. W 2020 roku będą one rocznie produkowały 220 000 akumulatorów trakcyjnych.
Aby przyspieszyć elektryfikację swojej gamy modelowej w Chinach, Toyota wzmacnia także swoje ośrodki badań i rozwoju w tym kraju. W 2020 roku koncern otworzy nowe centrum testowania baterii w firmie Toyota Motor Engineering & Manufacturing (China), która zajmuje się oceną baterii do zelektryfikowanych pojazdów. Toyota wzmacnia także swoje chińskie zakłady produkcyjne pod kątem przyszłej premiery pierwszego samochodu elektrycznego.
W 2017 roku sprzedaż zelektryfikowanych samochodów Toyoty w Państwie Środka wyniosła 140 000 egzemplarzy, zaś ich łączna sprzedaż w tym kraju zamknęła się liczbą 350 000 aut. Tym samym chiński rynek odpowiada za 9 procent rocznej sprzedaży zelektryfikowanych aut Toyoty na całym świecie – w 2017 roku firma dostarczyła swoim klientom 1,52 miliona egzemplarzy.
Czy serwisowanie w ASO się opłaca? Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
Czy klasyk może być wyposażony w nowoczesne technologie? Właściciele klasycznych samochodów nie zawsze trzymają swoje cacka "pod kocem". Można spotkać również takich, którzy – chcąc wygodnie korzystać z takiego auta na co dzień – wyposażają go w ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki TOYOTA. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne TOYOTA
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.