Trans Sport 3.4 - trudno odpala, nierówno pracuje, gaśnie

02 Mar 2015, 16:24

Silnik w moim Chevrolet Trans Sport padł. Jest to benzyna, 3.4 V6. W czasie jazdy zapaliła się kontrolka oleju, silnik zgasł. Wcześniej kilka razy się krztusił przy przyśpieszaniu, ale jechał dalej. Obecnie ciężko go odpalić, chodzi nierówno, jakby nie na wszystkich cylindrach i gaśnie. Po dodaniu gazu też się dusi i gaśnie. Nie zauważyłem, czy kontrolka check się świeci jak odpali, czy nie, a chevi został na trasie, 250km od domu. Mam zamiar zacząć od diagnostyki przez kabel ELM. Ale muszę tam pojechać.
Może mi coś poradzicie, co mogło paść, może to cewki, albo jakiś czujnik? Coś z zapłonem? Ale chyba się nie przestawił, bo przecież jest łańcuch? Myślałem na początku, że to coś mechanicznego, zdjąłem pasek, kręciłem wałem, zajrzałem do przedniej głowicy po odkręceniu pokrywy. Ale nic nie widać. W styczniu zdejmowałem obie głowice, bo wymieniałem komplet uszczelek, ale zrobiłem 12 tys km i nic się nie działo do wczoraj. No może czasami mi się wydawało, że na wolnych obrotach jakby zapłony wypadały, ale sam nie wiem, czy rzeczywiście, czy mi się tak wydawało. Ale moc miał, spalanie w normie. Świece wymieniałem, jak robiłem głowice. Filtr paliwa to raczej nie jest, ale jest stary. Przebieg to 158 tys km.
Coś podpowiecie?
andyroman
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 0- 0-1988
Auto: Chevrolet Trans Sport
Silnik: 3.4 V6 188KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Automatyczna

02 Mar 2015, 19:07

Bardzo trudno jest cokolwiek wyrokować,bo może być wszystko,począwszy od filtra paliwa,jeśli masz jedną cewkę, to też mogła paść,jeśli każda świeca ma swoją ,to to wyklucz.Poza tym być może czujnik wału albo wałka ,naprawdę przyczyn może być mnóstwo,od prozaicznej po poważną.Jeśli jednak jest kilka cewek,to oczywiście mogła któraś paść,ale silnik powinien chodzić nierówno co prawda,ale chodzić.Mogła spaść wydajność np.pompki wstępnej paliwa,jeśli takowa jest.Mojemu znajomemu podobnie Jaguar klęknął na drodze,siadła ta pompka właśnie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

03 Mar 2015, 11:05

andyroman napisał(a):W czasie jazdy zapaliła się kontrolka oleju, silnik zgasł.

Warto zacząć od sprawdzenia poziomu oleju oraz jego koloru. No i poziomu płynu chłodzącego w zbiorniczku - mam na myśłi wodę w oleju. Jak wszystko będzie ok, warto zmierzyć to ciśnienie oleju. Może to być tylko czujnik, a może być coś poważniejszego. Kontrolka oleju podczas jazdy nie powinna się zaświecać. Chyba, że było to tak, że podczas jazdy silnik zaczął się dusić, obroty spadły i dopiero wtedy zaświeciła się kontrolka oleju. To zmieniałoby postać rzeczy. Ale jeżeli kontrolka oleju się zaświeciła, a obroty silnika nie miały poziomu poniżej 500 w tym momencie, to coś jest nie tak z ciśnienim oleju.
andyroman napisał(a):Wcześniej kilka razy się krztusił przy przyśpieszaniu, ale jechał dalej. Obecnie ciężko go odpalić, chodzi nierówno, jakby nie na wszystkich cylindrach i gaśnie. Po dodaniu gazu też się dusi i gaśnie.

Może to być właśnie brak smarowania silnika, ale wówczas dałoby się usłyszeć jak walą zawory. Jednakże silnik napewno straci na mocy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Mar 2015, 11:18

Witam ponownie.

Okazało się, że pękł wałek rozrządu.
Wałek jest na dole (silnik OHV), silnik V6. 7 zaworów pracowało, 5 nie. Jeden zawór dostał lekko tłokiem. Trzeba wyjąć silnik.
Rozbieram silnik i chcę wyjąć gorą sam blok z miską. Ktoś się orientuje, ile może ważyć taki blok V6 bez osprzętu, bez głowic, oleju? Da radę to we dwie osoby bez żurawika wyjąć z komory silnikowej?
andyroman
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 0- 0-1988
Auto: Chevrolet Trans Sport
Silnik: 3.4 V6 188KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Finał NIGHT POWER 2013 GP w Płocku / relacja
    Ostatnia runda tegorocznego NIGHT POWER Grand Prix zakończona. W Płocku zmierzyło się około 70 zawodników. W całym cyklu na starcie stanęło ponad 200 zawodników. Już wiemy kto jest najlepszy. Zwycięzcą całego ...