Trasa Wrocław - Pustkowo

19 Sie 2013, 17:47

Witam!
Jestem stosunkowo młodym kierowcą z prawie dwuletnim stażem oraz jedną trasą nad morze do Rozewia trasa przez Toruń i Trójmiasto. W tym roku postanowiłem zabrać się na zachodnią stronę wybrzeża do miejscowości Pustkowo, tuż obok Rewala i tutaj moje pytanie do bardziej doświadczonych kierowców czy wybrać trasę przez Polskę czy przez Niemcy ? Zdaję sobie sprawę, że przez Niemcy będzie dłuższa trasa, większy koszt i być może szybszy przejazd, ale jednocześnie wydaje mi się, że trasa prawie w całości autostradami będzie bardziej komfortowa i bezpieczniejsza niż jadąc przez Polskę drogami krajowymi, gdzie jestem bardziej narażony na wyprzedzających z naprzeciwka oraz co mnie najbardziej przeraża miejscowości przez które się przejeżdża. Z drugiej strony zastanawiam się czy niemieckie autostrady to narazie nie za wysokie progi na tak młodego kierowce jak ja. Najbardziej chodzi mi o bezpieczeństwo i komfort przejazdu. Mowa także o racjonalnej jeździe, nigdy nie należałem do zwolenników szaleńczej jazdy. Czekam na wasze opinie i rady!

Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam!
Michał.
Michal71
Nowicjusz

Auto: seicento / volvo s 40
Paliwo: Benzyna

20 Sie 2013, 09:12

A którędy i jakimi autostradami chcesz jechać przez Niemcy? I którędy chciałbyś jechać naszymi drogami?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Sie 2013, 10:05

Trasa przez Niemcy to pierw nasza A4 z Wrocławia, później autostrada A15, A13, A10 i A11 w Niemczech no i do Szczecina, gdzie też jest kawałek autostrady A6. Trasa przez Polskę to 3, przez Lubin, Zieloną Górę i Gorzów, czyli krajówka przeplatana ekspresówkami i na koniec autostrady też kawałek.
Michal71
Nowicjusz

22 Sie 2013, 09:40