Trochę pytań na temat silników

27 Kwi 2009, 20:27

Jestem początkujący chciałbym się dowiedzieć coś więcej na temat działania i budowy silników samochodowych jeżeli ktoś ma czas odpowiedzieć to proszę o odpowiedź, aha i jeśli ktoś miałby jakieś zdjęcia czy rysunki kompletnych silników i układów napędowych wraz z opisami co jest co, to prosiłbym o przesłanie bo chciałbym pogłębić swoją wiedzę;)

Tu napisałem narazie to co mi przyszło do głowy a co chciałbym się dowiedzieć:

1. Jak działa filtr powietrza tzn skąd i czym zasysane jest powietrze i czym i dokąd z filtra odprowadzane?

3. Gdzie umieszczona jest przepustnica we wtryskowym silniku benzynowym i jak umieszczone są wtryski (za przepustnicą czy po przepustnicy)?

4. Jaki jest pierwszy i kolejne elementy silnika do których dociera paliwo pompowane bezpośrednio ze zbiornika paliwa (najpierw chyba filtr paliwa a później przepustnica)?

5. Jak reguluje się zapłon w silnikach z zapłonem elektronicznym (nie mechanicznym) i jak wygląda rozdzielacz zapłonu i gdzie jest w silniku umieszczony?

6. Jak wygląda pośredni mechanizm wtrysku paliwa (wtryskiwacz wtryskuje paliwo do kolektora dolotowego czyli odpowiedniego przewodu który prowadzi bezpośrednio do zaworu ssącego cylindra?)

7. Jak tworzy się mieszanka palna w kolektorze dolotowym (czy wtryskiwacz wtryskuje tylko paliwo czy już mieszankę paliwa z powietrzem a jeżeli tylko paliwo to jak dostarczane jest powietrze?)

8. Czy w silniku z wtryskiem bezpośrednim czyli z wtryskiwaczem umieszczonym bezpośrednio w cylindrze przez zawór ssący cylindra podawane jest tylko powietrze?

9. Czy w silniku 16 zaworowym 4 cylindrowym z wtryskiem wielopunktowym na każdy z 2 zaworów ssących cylindra przypada jeden wtryskiwacz czy jest pojedynczy wtryskiwacz dla obu zaworów?

10. Jak wygląda przewód (przewody) doprowadzający paliwo do silnika czy to jakiś cienki wężyk jak słomka do picia czy raczej grubsza rura?