REKLAMA
Witam. Jak widać jestem nowy na forum, ale nie szukam pierwszego samochodu.
Głównie do dej pory jeździłem dieslami (czy to nowymi, czy jednak starymi konstrukcjami jak widać w opisie profilu).
Moim podstawowym wymaganiem jest to, aby samochód sprawnie się poruszał, czyli bez problemu przyspieszał (zaznaczę z góry, że nie szukam jednak osiągów na poziomie sportowych aut), dlatego celuję w diesla. Benzyna odpada (wolnossąca), ponieważ jak to ujmę "nie ma siły" ciągnąć samochód do przodu - dopiero po wkręceniu jej na obroty jakoś to jeszcze wygląda, ale jednak ja przywykłem do większego momentu i to z "dołu". Miałem okazję ostatnio jechać lexusem is200 z dwulitrowym silnikiem i jak dla mnie była to tragedia (jak na taki samochód). Moment pojawił się dopiero powyżej 4k obrotów, ale mimo to osiągi były mocno przeciętne. Natomiast auto z jakimś silnikiem powyżej 3 litrów jakoś mi się nie widzi w moim przypadku.
Co do trybu jazdy: jeżdżę dosyć sporo, także w mieście, ale w drugim przypadku raczej już rozgrzanym silnikiem. Nie jeżdżę od świateł do świateł, ale samochód w trasie musi bez problemu TIR'a wyprzedzić.
Budżet raczej sam się ograniczy, ze względu na to, że nie chcę DPF'a, więc nowsze samochody odpadają. Rocznik nie gra większej roli, ale wolałbym aby samochód nie był starszy niż rocznik 2000 (nie jest to warunek konieczny).
Jak już wspomniałem, zależy mi na w miarę normalnej reakcji na gaz, dlatego diesel, ale rozważam także 1.8T + gaz, ale w tym przypadku nie wiem co może być godnego polecenia. Z diesli myślałem 2.0 HDI lub 2.4 D5. Może macie jeszcze jakieś do polecenia trwałe jednostki?
Natomiast jeśli chodzi o te rzeczy, jak egr czy dwumasa, to liczę się z tym, że może coś nawalić. Turbina w samochodzie musi być, więc czy to diesel czy pb chciałbym aby była na pokładzie. I jeszcze jedno założenie: zakładamy, że uda mi się znaleźć bez problemu zadbany egzemplarz samochodu, w którym na "dzień dobry" nie trzeba wymieniać 1/3 części