Trwałość współczesnych samochodów

11 Wrz 2019, 23:45

Gradory napisał(a):To, czego Ty i wielu ludzi nie rozumie to fakt, że to klient dyktuje to, że samochody rozpadają się przy około 300 000 km
Ja rozumiem ale przesadziłeś trochę z tym przebiegiem :) Klient decyduje co kupuje jednak fabryki robią coraz gorsze auta i nie ma wyboru. Niektóre zaraz po gwarancji stają się tak kosztowne że nie opłaca się ich trzymać. Problem jest w koncernach którym nie na rękę jest produkować trwałe samochody. Przykładem może być mercedes 124 przez którego koncern miał spore kłopoty bo był za trwały, a o tym głośno się nie mówi. Wiem, że to były inne lata ale mając taką technologię jak dzisiaj powinno być lepiej w tej kwestii, a w tej chwili dążymy do tego że samochody psują się coraz częściej i mamy z nimi więcej problemów.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

12 Wrz 2019, 06:53

Cichy77 napisał(a):Przykładem może być mercedes 124 przez którego koncern miał spore kłopoty bo był za trwały,
ja uważam że to bajeczki, to właśnie dzięki tym autom wybobili sobie renomę trwałości i bezawaryjności.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16705
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Wrz 2019, 08:00

Kao napisał(a):ja uważam że to bajeczki, to właśnie dzięki tym autom wybobili sobie renomę trwałości i bezawaryjności.
Nie do końca bo zobacz co się stało z następnymi egzemplarzami, od końca lat 90tych jakość mocno poleciała. Nie zmieniali by założeń przy produkcji samochodów jak by faktycznie to co sie stało ze wspomnianym modelem było dobre dla takiego koncernu.

Oczywiście to moje zdanie :) i punkt widzenia tego. Obserwuję motoryzacje od bardzo dawna.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

12 Wrz 2019, 08:05

Historia kłopotów mb z powodu w124 jest raczej urban legend :mrgreen:
Kłopoty były ale nie z tego powodu...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11023
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Wrz 2019, 20:57

Cichy77 napisał(a):Ja rozumiem ale przesadziłeś trochę z tym przebiegiem Klient decyduje co kupuje jednak fabryki robią coraz gorsze auta i nie ma wyboru. Niektóre zaraz po gwarancji stają się tak kosztowne że nie opłaca się ich trzymać.

Samochody Volkswagena sypią się po 200 000 km, a mimo to koncern VW sprzedał ponad 10 mln samochodów w zeszłym roku. Mówi się, że samochody BMW warto trzymać tylko do końca gwarancji, bo pękają plastikowe elementy w silniku itd., a BMW sprzedaje 2 mln samochodów rocznie.


Cichy77 napisał(a):Problem jest w koncernach którym nie na rękę jest produkować trwałe samochody. Przykładem może być mercedes 124 przez którego koncern miał spore kłopoty bo był za trwały, a o tym głośno się nie mówi. Wiem, że to były inne lata ale mając taką technologię jak dzisiaj powinno być lepiej w tej kwestii, a w tej chwili dążymy do tego że samochody psują się coraz częściej i mamy z nimi więcej problemów

W123 i W124 świetnie się sprzedawały i nie były źródłem problemów MB. Ich jakość zabezpieczeń antykorozyjnych była marna. Gorsza niż praktycznie każdego współczesnego samochodu. Mechanicznie były trwałe, ale, jak widać, po VW z silnikami TSI i TFSI, 200 - 300 tys. km wystarczy klientom. A klientem dla branży motoryzacyjnej jest tylko ten, kto kupuje nowy samochód w salonie. Problemy trzeciego czy piątego właściciela nikogo nie interesują. Smutna prawda dla tych, których nie stać na nowy samochód.
aGradory
 

12 Wrz 2019, 21:38

Panowie jak będziecie zgłębiać ten temat to proponuje rozszeżyć troszku horyzonty bo to co piszecie jest prawda ale tylko w mikro procencie. Temat jest o wiele bardziej skomplikowany i nie tak oczywisty bo trzeba poruszyć kwestie polituczne, ekologiczne, społeczne, technologiczne ... gdzie każde z tych zagadnień ma swoje podpunkty.

Dam Wam prosty przykład który też jest tylko wycinkiem.

Toyota bardzo mocno pogorszyła jakość a wiecie że z tą jakością chociażby na rynkach rodzimych koncernu T + Ameryki nie jest tak źle. Co ciekawe jeździ tam o wiele więcej wynalazków modelowych niż w eu...co nie sprzyja dobrej jakości. Niestety tojka chcąc zaistnieć w Uni E.musiała podpisać umowy na fabryki ale też jest określony procent w jakim musi korzystać z naszych (europejskich) dostawców części co niestety jest mocno niekorzystnym rozwiązaniem. Do tego nakładają się ekologia i pseudo ekologia oraz sama klientela o innych przyzwyczajeniach. Niby głupi przykład ale już jak dokładnie obejrzymy yarisa francuskiego i japońskiego to zobaczymy różnice.
Co do upadku firm przez trwałe auto to coś w tym jest ale bardziej jako ziarko prawdy niż coś znaczącego.
Tym bardziej że było ma rynkach światowych trochę konstrukcji równie trwałych jak w124. Już nie wspomnę że psa, hyu,kia poprawiły jakość produktów w porównaniu do dawnych lat.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11023
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Napęd E-Axle - Hybrydy Lexusa będą bardziej dynamiczne
    Lexus pokazał wprawdzie swoje pierwsze auto w pełni elektryczne, ale japoński producent wcale nie zamierza rezygnować z napędu hybrydowego. Inżynierowie pracują właśnie nad nowym układem E-Axle, który sprawi, że nawet ...

13 Wrz 2019, 19:57

szybki napisał(a):Tym bardziej że było ma rynkach światowych trochę konstrukcji równie trwałych jak w124.

Dawne mercedesy były mechanicznie na 20 lat, ale blacharsko na dużo mniej. W124 był w stanie mechanicznie (przebieg) przeżyć 2 czy 3 współczesne samochody, ale blacharsko przegrałby ze wszystkim, co jest teraz na rynku. Były przez to niespójne. Dziś samochody są bardziej logicznie zaprojektowane na jakiś czas eksploatacji.
aGradory
 

13 Wrz 2019, 20:58

Mogę ze swoim stanąć z tymi współczesnymi wydmuszkami ECO z kartonów w szranki :mrgreen:
fiatcoupepolska. pl
fiatcoupe
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 192
Miejscowość: Brydzia
Auto: Fiat Coupe 2.0 20VT
Silnik: 2.0.20VT-220 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Rok produkcji: 1997

20 Lis 2019, 11:33

ja tam za dużo dobrego to o mercedesie nie słyszałem. Mimo, że auto ładne to nie wiem czy bym się zdecydował.
badylmka10
Nowicjusz
 
Posty: 5