Wszystkie warianty Passata Alltrack posiadają tryb jazdy Offroad.
Passat Alltrack jest pierwszym osobowym Volkswagenem wyposażonym w ten system (zakres działania do 30 km/h). Tryb Offroad włączany jest przez kierowcę przyciskiem na konsoli środkowej, a
kontrolka na zegarach informuje o jego aktywności.
Ustawienia systemów bezpieczeństwa i wspierających kierowcę oraz sposób sterowania DSG zmieniają się w następujący sposób:
Systemy poprawiające bezpieczeństwoPodwyższają się progi interwałów ABS, dzięki czemu na luźnym podłożu, na przykład szutrze, przed oponami tworzy się klin, który poprawia skuteczność hamowania. Jednocześnie elektroniczne blokady mechanizmu różnicowego reagują szybciej, aby zapobiec poślizgowi kół. Odpowiednio dopasowane zostaje także sterowanie momentami napędowymi (ASR).
Systemy wspierające kierowcę. Przy pochyleniu podłoża powyżej 10 stopni automatycznie włącza się asystent zjazdu, który aktywnie przyhamowuje samochód. Wyłączone zostają natomiast funkcje automatycznej regulacji odległości (ACC) i Front Assist.
Dwusprzęgłowa przekładniaDelikatniej reagujący pedał gazu ułatwia dozowanie przyspieszenia w terenie. Jednocześnie przesuwane są w górę punkty zmiany przełożenia, aby kierowca miał do dyspozycji wyższą prędkość obrotową silnika, a tym samym większą moc. Gdy dźwignia selekcyjna DSG ustawiona jest na tryb manualny, przekładnia nie zmienia automatycznie biegu na wyższy. System Start-Stop i funkcja swobodnego toczenia zostają dezaktywowane.
źródło: Volkswagen