Tuning 4x4

22 Maj 2011, 11:03

Cześć

Mam Suzuki Vitara z 1992 roku i wziąłem się za renowację :D. Lubię jeździć w terenie, więc przy okazji mam zamiar zainstalować parę "bajerów". Co byście doradzili, aby dało się nim bez problemu pośmigać nawet po najgorszym terenie ? Mam zamiar kupić snorkel i podkładki aby go podwyższyć. Szukam też nowych opon typu AT.
Kuguar
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Okolice Warszawy.

22 Maj 2011, 12:55

Jak chcesz śmigać po terenie, to lepiej kupić opony MT. Ale to też zależy od tego, czy będziesz jeździł tym autem tylko w terenie czy też po asfalcie. Jak równiez po asfalcie, to AT ale z agresywnym bieżnikiem. No i zanim założysz MT-ki to musisz go oczywiście podnieść na tych podkładkach. Co do snorkela, to zależy jak głęboko w wodzie chcesz jeździć. Możesz się też zastanowić nad blokadami dyfrów - w terenie ważna rzecz.
Oprócz rzeczy które wymieniłeś, to musisz zaopatrzyć się w kinetyka ( najlepiej taśmę - lina jest nieporęczna ) i komplet szekli oraz sprawdzić jakie masz zaczepy - czy wytrzymają ciągnięcie kinetykiem, bo jak puszczą, to....
Warto też pomyśleć nad wyciągarką. Co do reszty wyposażenia, to na forum jest taki temat - zagłębij się w lekturę ( saperka, siekierka, woda w butelkach, obuwie itd ).
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Maj 2011, 14:35

blokady dyfrów sobie oduść,
podniesienie autka to dobra rzecz jeśli chcesz włożyć większe opony, AT od razu sobie odpuść nie ma to sensu, jeśli chcesz śmigać w terenie, teraz pytanie ile masz funduszy na taką zabawę, od tego zacznijmy,
dźwignąć autko na podkłądkach troszkę można, ale nie zmienia to zakresu pracy zawieszenia, to zmienia inna sprężyna, z przodu masz niezależne zawieszenie które po większym lifcie przestanie działać, trzeba dł↓ższe wahacze, płyte do obniżenia przedniego mostu, a przy 31 wcześniej czy później umrze przedni most :mrgreen: jak to mówiązależy co potrzeba, tu masz rozpiske jak zrobić lifcik wiertarki
http://dzierzecki.pl/vitara/

ogólnie tu masz wzszystko co potrzebujesz
http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewforum.php?f=12&sid=cff27a14eb7853f97b01e87d107133b3
do tego forum rajdów
forum4x4.pl
no i przydatna stronka danielsa,
http://daniels.lumena.com/suzuki/
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

22 Maj 2011, 15:09

pocieszny napisał(a):blokady dyfrów sobie oduść,


A dlaczego jakbyś wyjaśnił? Pytam z ciekawości, bo wydawało mi się, że blokada dyfra to bardzo dobra rzecz.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Maj 2011, 16:04

vitara to lekkie auto, na początek nie ma sensu pchać się w szpej za 4000+ kompresor+ założenie (bo tyle kosztuje sensowan blokada) można zakłądać lockrighta ale to jest jak LSD więc nie robi rewelacyjnie, koszt to też powyżej 1000, na początek zrobić zawias i włożyć dobrą gumę, a przy lekkim MT blokada nic nie da bo guma trakcji nie będzie miała, przy ostrej może pourywać wszystko jeśli nie wzmocnione :wink:
prosta zasada auto buduje się od początku, nie wszytko na raz bo czasem nie ma to najmniejszego sensu,
zawias+guma+umiejętności zrobią więcej niż 2 blokady :wink: a i kosztują czasem mniej :mrgreen:
a umiejętności autem świetnie przygotowanym Kolega nie nabierze, bo wszystkie pomagajki zabijają myślenie, a to jest w tej zabawie najważniejsze :wink:

ostatnio mam więcej frajdy z jazdy w klasie Adventure, z zaplombowaną wyciągarką niż w pyceniu w extremie na łinczu, więc co kto woli, tam się bawi, nabierze kolega doświadczenia, będzie wiedział co chce w aucie, i możliwe że stwierdzi że blokady to ostatnia rzecz jaką potrzebuje :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

22 Maj 2011, 21:56

blokady i winch to na samym końcu się kupuje.
kinetyk jak najbardziej - taśma czy lina, nie ma znaczenia
podnieść vitarę to pikuś, pasują sprężyny z osobówek (felicja na przykład). pamiętać trzeba przy okazji o zmianie amorów na dłuższe.
gumy MT

to moje pierwsze 4x4 - vitka właśnie:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

28 Maj 2011, 19:26

Dzięki. Ja chyba nie muszę kupować tych blokad dyferencjału, bo vitara to ma to chyba seryjnie.
Mam opcję na 4x4 albo na 4x4 LOCK , te 4x4 lock to chyba ta blokada co nie?
Kuguar
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Okolice Warszawy.

29 Maj 2011, 00:35

Chyba w błędzie jesteś.
KIA Sportage 2,0 DOHC Custom
:mrgreen:
KIłA? To się podobno da wyleczyć...
:mrgreen:
leon zet
Vany | SUVy
Awatar użytkownika
 
Posty: 274
Miejscowość: Wyszków i okolice

29 Maj 2011, 22:12

vitara nie ma żadnej blokady, to co masz w przedniej, osi to są sprzęgiełka piast, normalnie jak wpinasz napęd 4x4 to spinają półosie, jak wjeżdżasz w teren to zawsze zapinać na LOCK (nawet ja są automaty z taką możliwością)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

29 Maj 2011, 22:18

A na lewarku nie ma przypadkiem oznaczenia 4L?
Może kolega reduktor z blokadą pomylił?
KIA Sportage 2,0 DOHC Custom
:mrgreen:
KIłA? To się podobno da wyleczyć...
:mrgreen:
leon zet
Vany | SUVy
Awatar użytkownika
 
Posty: 274
Miejscowość: Wyszków i okolice

30 Maj 2011, 16:31

leon zet, tak to właśnie wygląda bo kolega Kuguar, napisał 4x4 i 4x4 LOCK. Niech się pojawi i opisze gdzie te oznaczenia widział to się sprawa wyjaśni :wink:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

02 Cze 2011, 18:41

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



O TU JEST.

Chyba mi się z reduktorem pomyliło...
Ale LOCK to blokada, więc mi się skojarzyło xD.
Kuguar
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: Okolice Warszawy.

02 Cze 2011, 18:59

Lock to blokada ale na lewarku masz 4L. To znaczy 4 LOW. Low czyli wolne przełożenie.
zawsze spoko!
Don't worry, źryj chappi ;-)
Stiopa
Aktywny
 
Posty: 263
Miejscowość: Poznań

02 Cze 2011, 19:26

Jest jeszcze 2H, 4H i N :wink:
Obsługa reduktora to obok problemów ze sprzęgiełkami najczęściej poruszany temat w tym dziale. Wystarczy trochę poczytać by rozjaśnić sobie w bańce :wink:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

03 Cze 2011, 08:04

A blokada to jest najczęściej oznaczana np. Diff Lock (Patrol/LR), R/D Lock (Pajero)itp.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna