Turbina nie załącza się. Astra G 1.7 DTI (isuzu) 2003 rok

11 Wrz 2019, 13:37

Witam,
Mam pewien problem z moją asterką, mianowicie turbo nie załącza się, tak jakby sterowanie nią w ogóle nie działało. Sprawdziłem, czy zawór (sztanga turbiny) rusza się, widoczne od spodu. Niestety, nic a nic bez względu na moment obrotowy silnika, natomiast śrubokrętem da się bez problemu poruszyć.

Zrobiłem diagnostykę interfejsem "op-com" i wywala ciągle błąd P0400 o komunikacie "Za wysokie napięcie EGR"

Rozwiązując samemu problemy, udało mi się wykonać takie rzeczy, jak:

1. Sprawdziłem przewody podciśnienia oraz szczelność przewodów i układu dolotowego
2. Wyczyściłem EGR oraz dolot powietrza z wyjątkiem kolektora dolotowego, zawór rusza się gdy mocniej popchnę go śrubokrętem.
3. Turbinę sprawdziłem (wirnik kręci się i nie ma niepokojących luzów/nie pluje olejem)
4. Wymieniłem elektrozawór turbiny (znajduje się zaraz obok EGR i jest przykręcony do kolektora dolotowego)
5. Świeżo po wymianie oleju oraz wszystkich filtrów

Autko w miarę swoich możliwości wkręca się do 100 km/h, powyżej już ma problemy, a potem staje na 120 km/h max, szybciej pojedzie już tylko z górki...
Silnik pracuje równo, nie ma problemów z odpalaniem i innych niepokojących objawów.

Wcześniej tym autem jeździł dziadek i zapewne nie jeździł szybciej niż max setką. Dlatego, aby go troche przedmuchać, dostał po d... na trasie, na jałowym do odcinki...

EGR był zaślepiany i też nie był. Eksperymentując, czy zaślepię, czy nie, żadnej różnicy nie zauważyłem.

Czy ktoś miałby jakiś pomysł, co jeszcze sprawdzić? nie mam vakuometra, więc nie sprawdzę jakie dokładnie jest ciśnienie w układzie, oraz, czy w ogóle przewody ciśnienie trzymają.

Dziękuję za pomoc, co jeszcze mogę sam sprawdzić :)
DirkOne
Nowicjusz
 
Posty: 3

11 Wrz 2019, 21:31

a w ogóle jak sprawdziłeś że turbo nie pracuje? chodzi Ci poprostu o to że wolno się rozpędza?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Wrz 2019, 09:27

Zawór upustowy westgate w ogóle nie pracuje, nie pracuje. Odłączenie przewodów podciśnienia powoduje takie samo zachowywanie się samochodu nawet z wpiętymi przewodami podciśnieniowymi.
DirkOne
Nowicjusz
 
Posty: 3

19 Wrz 2019, 13:16

DirkOne napisał(a):Zawór upustowy westgate w ogóle nie pracuje
Może być uszkodzony, czy wymieniłeś go? Coś się poprawiło, rozwiązałeś problem?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

19 Wrz 2019, 20:04

DirkOne napisał(a):wywala ciągle błąd P0400
Zajmij się tym błędem . Jak ciągle będzie występować to sterownik silnika będzie przechodzić w tryb awaryjny . Wtedy nie będzie wstawać turbo , brak mocy. Zaślepianie EGR nic nie da. Do sprawdzenia jednak wężyki podciśnienia a i elektrozawór sterujący EGR. Usuniesz przyczyny tego błędu tak że nie będzie się zapisywał to i moc się przywróci , turbo będzie pompować.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

20 Wrz 2019, 09:51

Nic innego nie robię od jakiegoś czasu w kwestii rozwiązania tego problemu.
W pierwszym wątku napisałem, co dokładnie zrobiłem.

Wężyki sprawdzone, elektrozawór sprawdzony, EGR wyczyszczony i sprawdzony.
Wszelakie nieszczelności wykluczone.

Na razie nie ruszam westgate, bo musze turbo ściągać, najpierw znaleźć i wykluczyć inną problemy które mogą iść za tym.
DirkOne
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...