Turbobenzyna klasy C do 40 000 zł

27 Lis 2018, 12:26

Witam wszystkich na forum,
Jako użytkownik prawie 15-letniej Hondy Civic z przebiegiem 200k km przyszła pora na zmianę.

Jeżdżę około 25k km rocznie. Stosunek miasto/trasa 70/30. Zależy mi na czymś w miarę dynamicznym. Szukam auta do 40 000 zł z rocznika 2014-2015 - będzie ono leasingowane, dlatego musi się mieścić w odpowiedniej granicy wieku.

Co mi wpadło w oko:
1. Megane III 1.2 TCe
2. Focus Mk3 1.0 Ecoboost
3. Peugeot 308 1.2 Pure
4. Citroen C4 1.2 Pure
5. Opel Astra 1.4T
6. Hyundai i30
7. Kia Ceed.

Co możecie mi polecić? Najbardziej zastanawia mnie Megane, ale francuz etc.

Bardzo proszę o sugestie.

Pozdrawiam, Piotr
psol
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 13 07 2015
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Honda Civic EU7
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

27 Lis 2018, 12:38

A nie myslales o kredycie i kupnie czegos 2-3 lata starszego ale z porzadną 2 litrową benzyną? szczegolnie ze zalezy Ci na dynamice, a tej w tych autach z listy nie uswiadczysz

Wszystkie te auta z listy mają powyzej 10 sekund do setki (wyjatek peugeot)
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

27 Lis 2018, 12:59

Wchodzi w grę tylko leasing - 20% ceny mi odchodzi jako koszt w firmie.
A dwulitrowa benzyna będzie palić swoje - więcej miasto niż trasa, dlatego chciałem coś fajnego w mniejszym turbo
psol
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 13 07 2015
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Honda Civic EU7
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

27 Lis 2018, 14:52

Małe silniki z turbo nie palą mało... :) One nie mają żadnej mocy, więc i tak będziesz musiał je wkręcać a wtedy turbobenzyna dużo pali.

Poza tym taka Megane III z 1.2 TCe to ma osiagi 20 letniego kompaktu z wolnossącym 1.6... Normalnie wyrywa z butów.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Lis 2018, 15:03

W jakim kierunku w takim razie powinienem iść? Wolnossącej benzyny 1.6? Np Focus 1.6 125KM, Astra? Żeby miało to trochę lepszą dynamikę niż stary Civic...
psol
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 13 07 2015
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Honda Civic EU7
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

27 Lis 2018, 15:15

Coś co ma MOC, to że ma turbo nic nie znaczy bo masz np. 110-115 koni. Do tego auta mocno utyły, ważą o kilkaset kg więcej niż 15-20 lat temu, a moc nie rośnie. Focus z 1.0 EB dopiero w wersji 125 KM jakoś daję radę.

Kwestia jakiej dynamiki oczekujesz? Nie oszukując siebie nawzajem to Civic w wersji 90 KM jest mułowaty, prawie 12 sekund do setki to chyba gorzej od Octavii z 1.6 MPI (a jednak się da). Więc w sumie wszystko co ma te 100-110 koni będzie lepsze, ale czy to wystarczy? Wszystko do czego wsiądziesz będzie lepsze, ale podejrzewam że po miesiącu będzie "łeee ale to wolne".

Dla przykładu Astra 1.4T o mocy 120 KM jest niby szybsza, ale stosunek mocy do wagi ma GORSZY, ratuje ją tylko turbo ale i tak nie będzie to mega szybkie auto. No i waży 1400 kg... Gdzie Twoja Honda pewnie max. 1100 kg.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    SKODA Octavia kombi
    Gama Nowej Skody Octavii została poszerzona o wersję kombi. Dopłata do wersji liftback wynosi 4000 zł, niezależnie od wersji wyposażenia i silnika. W tej cenie Klient otrzymuje wyjątkowo obszerne i funkcjonalne nadwozie oraz ...

27 Lis 2018, 15:19

Dla porównania jeździłem dużo Mondeo 2.0 TDCI 130KM i jego dynamika była taka że było w sam raz. Mocniejsze już mnie nie rajcowały. Więc gdyby było coś o podobnej dynamice to by było fajnie, ale jeśli nie to też specjalnie nie ucierpię
psol
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 13 07 2015
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Honda Civic EU7
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

27 Lis 2018, 15:28

Widzisz, to trochę inny biegun... Benzynka 1.0 z turbo kontra 2.0 diesel, który już samą pojemnością się odpycha. 1.0 EB z Forda o mocy 100 koni to będzie masakra, musisz celować jednak w te 120-130 KM żeby dorównać dynamiką do tego Mondeo, a do tego mieć pojemność, bo pomimo turbo to te kosiarki nie chcą jechać bez chipa. Myślę że takie 1.4T to jest minimum, celuj w 1.4-1.5 z turbo i będzie ok. Tym bardziej że w małym silniku wyżyłowanym który nie ma mocy będziesz miał to samo ryzyko awarii, co w mocniejszym.

Chyba że w wolnossące pójść, ale przy 1300-1400 kg to byś musiał pod 1.8-2.0 podejść...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Lis 2018, 19:25

psol napisał(a):W jakim kierunku w takim razie powinienem iść?
celuj w wieksze silniki turbo, np 1.6 EB w Fordzie, 1.4 tce może nawet 2.0 tce w Renault. Na peugeota i tak masz minimalny budżet, więc raczej bym sobie go odpuścił, o większym silniku nie ma w ogóle mowy (na portalach aukcyjnych oczywiście są, ale diesle, ale sprowadzone nie wiadomo od kogo albo po flotach). W c4 nie ma za bardzo co polecić z benzyn, Kia/Hyundai nie mają chyba nic z turbo (jest jakieś 1.6 GDI)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

27 Lis 2018, 21:14

A coś bez turbo? Zwykłe 1.6? Byleby to miało 6 biegów na trasę. Hondą nie jeżdżę, bo przy 130 mam 4,5k obrotów i ryk.
psol
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 13 07 2015
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Honda Civic EU7
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

27 Lis 2018, 21:31

Co ma 6 biegów do Twoich wymogów? Wiele 6b ma ostateczne przełożenie jak 5b...

Szukaj MOCY. Człowieku, MOCY. Wolnossące 1.6? Ok, ale niech ma 120-140 koni, a nie jakieś 110 bo to nic nie da... Szukasz osiągów i ciszy a ciągle wrzucasz silniki które się nadają do miasta albo do dróg krajowych gdzie ograniczenie wynosi 90 km/h. Zastanów się.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Lis 2018, 08:14

Dokładnie 6b w skrzyni to największa bajka w jaką ludzie wierzą ostatnio. Nikt nie patrzy na przełożenia, a skutkiem tego jest, że w mieście częściej machamy lewarkiem, bo środkowe biegi są krótsze, a ostatni taki sam.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Lis 2018, 09:58

Miałem kiedyś przyjemność jeździć służbową Corollą 1.6 132KM 2016. I całkiem fajnie to jeździło, tylko bym się pewnie nie zmieścił w budżecie
psol
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 13 07 2015
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Honda Civic EU7
Silnik: 1.4 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004