REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Cynerion napisał(a):znajomy mechanik mówił żeby diesla nie kupować bo ma ich wiecej na warsztacie że te nowoczesne diesle często się psują a jak sie psują to bieda naprawić i koszyy z kosmosu i że nawet nowoczesna turbobenzyna z bezpośrednim wtryskiem nadal będzie prostrzą i tańszą w naprawach konstrukcją.
Cynerion napisał(a):przeglądałem fora to jednak większość podwżała sens takich turbobenzyn bo równie drogie w naprawach bardziej awaryjne, więceh palą (niektorzy twierdzą że nawet że dieslem nie spala ponad 6L a jada ile fabryka dała a beną nie mogą zejść poniżej 10L), niższy moment obrotowy, na trasie głośniejsze (to chyba totalna bzdura). No i że DPF to żaden problem bo z nim nie ma żadnych problemów nawwt w peł ej miejskiej jeździe
szybki napisał(a):Diesel sprawdza się w bardzo wąskim zakresie użytkowania
Cynerion napisał(a):A co to dokładnie oznacza ?
demirbiras napisał(a):akoś dziwne że tematów o pękających głowicach w 1,8T czy słabej kompresji, nierównej pracy jest tysiące na fb, grupach, forach itd.
Jazda w okół komina i kompresja leci, stuknie 350-400 tys i tak na prawdę po silniku benzynowym
Dla przykładu w 90% w dużo lepszym stanie jest dzisiaj 20 letnie 1,9 tdi ARL niż 1,8T
ARL potrafił jeszcze niedawno ze 150 koni pokazać na hamowni 165 koni, natomiast 9/10 w 1,8T brakowało dużo do serii i to z 10 lat temu, często to nie tylo problem świec za 100 zł ale powazniejsze tematy
Kao napisał(a):Dlatego aby dobrze to wyjaśnić trzeba bylo by to podzielić na kategorie. Ogoknie nie ma jednoznacznej odpowiedzi
galakty napisał(a):Wrzucanie 3.0 dCi jako argument że diesle są do niczego, ehhh
szybki napisał(a):Po co teoretyzujesz mowa jest o nowoczesnych dieslach a nie starych knotach którymi są zainteresowani tylko miłośnicy marki.
I jeszcze wyjeżdżanie z tymi hamowniami
galakty napisał(a):Przede wszystkim podajcie o jakich rocznikach i jakich modelach mówimy, bo bez tego można się spierać miesiącami i nikt racji nie będzie miał
Dokładnie.Kao napisał(a):Galakty tu powiedział dobrze
Ale to zupełnie inna dynamika bo benzyna z 240KM jedzie zupełnie inaczej niż ten TDCi. Chcesz żeby mało palił to bierz diesla i postaraj się go znaleźć z możliwie najmniejszym udokumentowanym przebiegiem. Wtedy jest szansa że trochę pojeździsz bez większych przygód. Uważaj też na przegrzanie silnika TDCi bo często doprowadzało to do pęknięcia miski olejowej.franccc napisał(a):Biorę sobie dieselka 2.0/180 i będę spalał 7/100. Żeby mieć benzyniaka o zbliżonej dynamice muszę wziąć 2.0EB, które będzie palić 10/100