Twardniejący hamulec passat

18 Mar 2011, 09:15

Witam! mam pytanie, z góry przepraszam jeśli moje pytanie się powtórzy ale nie mam czasu żeby przeglądać wszystkie posty a zależy mi żeby szybko wyjaśnić problem bo jadę w trasę i nie wiem czy mogę jechać moim autem!
Problem dotyczy hamowania dziś rano jak jechałem do pracy(dosyć szybko) zjeżdżając z górki miałem problem z wyhamowaniem samochodu mało co z drogi nie wyleciałem, hamulec był twardy mogłem go tylko trochę wcisnąć i skuteczność hamowania była niewielka. Po chwili zrobiłem następne hamowanie i było już ok! później jeszcze kilka razy próbowałem i jak wciskałem kilka razy pod rząd hamulec to się stawał coraz twardszy i skuteczność hamowania spadała! czy to wszystko jest oznaka zapowietrzających się hamulców? i czy sama wymiana płynu wystarczy? i jeszcze pytanie odnośnie wymiany płynu kiedyś zacząłem czytać na ten temat i nie dokończyłem, czy mając ABS i ESP mogę sobie to samemu zrobić odpowietrzając układ tradycyjną metodą wciskania pedału hamulca?
Jeżdżę Passatem z 2002r
matriks87
Początkujący
 
Posty: 81
Miejscowość: z kas

18 Mar 2011, 14:59

Sprawdź vakupompę i wszelkie podciśnienia podłączone do zaworu na przewodzie servo- pompa vaku. Gdyby układ był zapowietrzony układ pedał wpadałby w podłogę ale nie był by twardy.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

19 Mar 2011, 23:10

Podejrzewam ze masz silnik AWX 5 biegow.
Po lewej stronie vacum pompu zaczyna sie linia podcisnienia do pompy wspomoagania.
Kruciec od pompu wacum lubi sie obruszac i nieszczelnosc powoduje brak wspomagania (co opisales wyzej) sprawdz czy sie rusza, jak tak to oblec laczenie silikonem do misek olejowych(czarnym zeby nie bylo widac) nastepnie zrob to samo z laczeniem platstikowego przewody w scianie grodziowej oraz na laczeniu z pompa wspomagania.

Zanim doszczelnisz polaczenie z pompa, wyciagnij kruciec, wez wezyk (cienki jak do spryskiwaczy) i wyssaj cala wode z pompy.
Pozniej poskladaj i doszczelnij silikonem.
Zebys nie mial problemow w przyszlosci to odkrec podstawe akumulatora i wywal ten gumowy zapchany odplyw z pod aku.

Powodzenia, jak bedziesz mial problem z paskiem to pisz na 8417691 Sebastian.
Jestem dostepny po 17-18
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Miejscowość: Crewe UK