Twardy pedał hamulca.

08 Cze 2014, 10:45

Witam wszystkich zmotoryzowanych!:)

Przejdę od razu do rzeczy. A mianowicie. Pedał hamulca jest twardy jak skała! Daje sie wcisnąć na około 5-10cm i to z trudem. Oraz słabo hamuje. Dla porównania w starym transporterze jest leciutko. Moje autko to volkswagen passat z 2004. Wyczytałem że to może być zasługa serva. A mianowicie pytam się Was. Poniewasz nie śpię na kasie a na mechanika szkoda kasy, bo weźmie za więcej niż potrzeba.

Pozdrawiam.
mateuszxd406
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Łomża
Auto: volkswagen passat
Silnik: 1.9 TDI 130KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

08 Cze 2014, 12:25

Niestety tutaj chyba bez mechanika się nie obejdzie. Masz najprawdopodobniej za duże ciśnienie w układzie hamulcowym , bądź spuchnięte uszczelki , nie zna dokładnie tego modelu ale mówie co może być. Najlepiej pojechać do mechanika i sprawdzić co tam dokładnie nie gra.
kuher112
Nowicjusz
 
Posty: 15
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1.9 TDI 100 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

08 Cze 2014, 13:48

Rozumiem. A da się jakoś sprawdzić te ciśnienie?
mateuszxd406
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Łomża
Auto: volkswagen passat
Silnik: 1.9 TDI 130KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

08 Cze 2014, 16:03

mateuszxd406 napisał(a): Pedał hamulca jest twardy jak skała! Daje sie wcisnąć na około 5-10cm i to z trudem. Oraz słabo hamuje.

mateuszxd406 napisał(a):Wyczytałem że to może być zasługa serva.

Dobrze wyczytałeś.
Brak wspomagania.
Uszkodzone serwo może przewód do serwa.
mateuszxd406 napisał(a): Moje autko to volkswagen passat z 2004

W profilu dodaj jaki masz silnik.
kuher112 napisał(a):Masz najprawdopodobniej za duże ciśnienie w układzie hamulcowym

Za duże ciśnienie i słabe hamulce?
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

08 Cze 2014, 16:36

Dobrze. Czyli w 1 kolejności mam sprawdzić szczelność przewodów wychodzących od serwa. A jak będą dobrze założone to odkręcić serwo?

Da się to naprawić? Czy trzeba kupić nowe?

Tzn. tak. Samochodem po mieście jeżdżę jako tako. Ale trzeba coś z tym zrobić bo poza miastem śmiech jechać takim samochodem 50km/h bo hamulce słabo hamują.
mateuszxd406
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Łomża
Auto: volkswagen passat
Silnik: 1.9 TDI 130KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

08 Cze 2014, 17:26

O teraz widać że masz diesla a tu dochodzi jeszcze pompa vacum.
Najpierw sprawdź czy pompa wytwarza podciśnienie.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy Actros a’la Swanski - "Truck & Art"
    Nowy Actros jest znany nie tylko ze swoich osiągów i niskiego spalania, ale również z drapieżnego wyglądu i nowoczesnego designu. Paweł "Swanski" Kozłowski postanowił dodatkowo podkreślić te cechy pojazdu, ozdabiając ...