[E46 2.0d 150KM] Twardy wąż po wymianie UPG

26 Lut 2017, 13:20

Hej

Stwierdzono w moim samochodzie walnięte UPG, po odebraniu samochodu na następny dzień jechałem musiałem zrobić trasę prawie 900km na miejscu standardowo sprawdziłem czy wszystko w porządku pod maską a tam...znów twardy wąż! Spod korka nie wywalało płynu ale jak go odkręciłem to wybiło trochę płynu. Sądzicie że on am taki być czy nie jest to normalne (nie jest twardy jak kamień ale nie da się zgnieść go tak by dotknęły się ścianki, jest to możliwe dopiero po odkręceniu korka). Po forach jak czytałem to znalazłem że niby w BMW one nie są całkiem miękkie, lecz po doświadczeniach z poprzedniego samochodu (też UPG), po wymianie nie były w ogóle twarde.
Z góry dziękuje za pomoc!
Pomelo
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 0- 0-2013
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: E46
Silnik: 2.0 D 150km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

27 Lut 2017, 12:12

Pomelo napisał(a):(nie jest twardy jak kamień ale nie da się zgnieść go tak by dotknęły się ścianki, jest to możliwe dopiero po odkręceniu korka)
Może korek jest walnięty i przez to tworzy się za duże ciśnienie. Warto go podmienić i sprawdzić lub kupić nowy.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Lut 2017, 15:00

Sprawdziłem korek i po numerze wynika że jest on na 2 bary i pochodzi z przedliftowego silnika, ja mam mieć 1.4, to przez zły korek mogą być takie skutki?
Pomelo
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 0- 0-2013
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: E46
Silnik: 2.0 D 150km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

27 Lut 2017, 15:48

Pomelo napisał(a): jest on na 2 bary i pochodzi z przedliftowego silnika, ja mam mieć 1.4, to przez zły korek mogą być takie skutki?
To spora różnica i na pewno będzie to odczuwalne na ściskaniu węża.

Przy korku 2.0 przekraczasz ciśnienie dopuszczalne o prawie 50% więcej niż zakładał to producent. To jest dużo.

Ja bym wymienił na oryginalny koszt nie jest wielki w granicach 30zł, a będziesz spokojny po uzyskaniu odpowiedniego ciśnienia w układzie chłodzenia.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

01 Mar 2017, 22:34

Korek wymieniony i węże są wyraźnie miększe, da się je do połowy zgnieść ale nie całkowicie
Pomelo
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 0- 0-2013
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: E46
Silnik: 2.0 D 150km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

02 Mar 2017, 00:21

Jak byś go zgniatał tak jak przy otwartym korku to by coś było nie tak, przecież w układzie panuje ciśnienie więc nie zgnieciesz ot tak sobie węża.
Im wyższa temperatura tym wyższe ciśnienie w układzie chłodzenia.

Myślę że teraz jest ok. Poobserwuj czy płyn chłodnicy utrzymuje się na takim samym poziomie przez kilka dni...
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Toyota GT86 British Green Limited
    Edycja specjalna Toyoty GT86 to kolejny dowód, że w świecie motoryzacji wszystko wygląda lepiej w kolorze British Racing Green. British Racing Green to klasyka motorsportu – kolor, dzięki któremu przez ...