Wymiana płynu chłodniczego megane 1.9 dti

13 Lis 2016, 21:13

Witam. Chcę się zabrać za odkamienienie(oczyszczenie) nagrzewnicy( w tym okresie nie leci ciepłe powietrze,a jest wymieniony termostat,tak na marginesie) i takie pytanko, gdzie się spuszcza płyn chłodniczy? Jakiś zaworek? I gdzie znajdę odpowietrznik?
Auto renault megane 1.9 dti 1999r
Bardzo mile widziane wskazówki
defens
Początkujący
 
Posty: 201
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

15 Lis 2016, 18:07

Przypuszczam, że nie ma korka spustowego i trzeba to zrobić tak: ogrzewanie ustawiasz na full, odkręcasz korek na zbiorniczku wyrównawczym, odkręcasz dolny wąż od chłodnicy i czekasz aż wszystko zleci.
Jak już wszystko zleci zakładasz wąż na chłodnicę i zalewasz ją nowym płynem. Następnie po wlaniu odpowiedniej ilości odpalasz auto i obserwujesz korygując ubytki płynu w zbiorniczku wyrównawczym.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Lut 2017, 12:10

Powyżej masz w zasadzie gotową instrukcję co do spuszczenia płynu, jedyne co mogę doradzić to aby potem nie zgubić złączki lub uszczelki od węza bo będą problemy. Poza tym wraz z upływem czasu i przejechanymi km kontroluj stan w zbiorniczku czy przypadkiem go nie ubywa, ewentualnie na bieżąco dolewaj.
Petrostar
Początkujący
 
Posty: 220
Auto: VW Polo
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mocny, wytrzymały silnik - samochód do driftu
    Drugim istotnym elementem driftowozu jest silnik. Musi z łatwością wprawiać koła w ruch, dawać dużą moc, by nawet w poślizgu można było dogonić rywala i być niebywale wytrzymały. Moc samochodów driftingowych niejednokrotnie ...