

Od chwili swej prezentacji w roku 2008, to pierwsze na świecie Sportowo-Aktywne Coupe łączy wszechstronność typową dla modeli X BMW ze sportowo elegancką linią coupe. Limitowana seria Design Edition jeszcze silniej podkreśla wyjątkowość topowego modelu BMW X6 M. Jako Design Edition, BMW X6 M jest jeszcze ostrzejsze, jeszcze mocniej wyróżnia się w segmencie premium samochodów z napędem na cztery koła. 21-calowe koła M Performance o podwójnych szprychach, czarne ramki "nerek" wlotów powietrza i obudowy lusterek bocznych i aerodynamiczne dopełnienie w postaci przedniego i tylnego spoilera M Performance z karbonu – i jako dopełnienie, również czarny dyfuzor. Ale nawiązania do sportów motorowych można wzmocnić jeszcze bardziej, dokupując okleiny nadwozia M Performance w formie pasów w barwach BMW M.

BMW X6 M Design Edition to także bardzo bogate wyposażenie. W pakiecie są tu ogrzewane przednie fotele, regulacja podparcia lędźwiowego, Pakiet Schowków, szyby z filtrem przeciwsłonecznym, wyświetlacz przezierny Head-Up Display oraz nagłośnienie HiFi Professional lub BMW Individual High End.
POLECAMY Nowe BMW X6 - unikalne i bardziej wyjątkowe niż kiedykolwiek
Podobnie jak w seryjnej wersji, tak i BMW X6 M Design Edition napędza silnik benzynowy V8 TwinPower Turbo o pojemności 4395 cm3, maksymalnej mocy 408 kW (555 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 680 Nm. 6-stopniowa skrzynia biegów M-Sport Automatic zachwyca błyskawicznymi zmianami przełożeń, a niemal nieprzerwane przeniesienie napędu daje imponujące i zachwycające osiągi. Możliwe jest manualne sterowanie doborem przełożenia skrzyni biegów za pośrednictwem lewarka biegów lub łopatek pod kierownicą. Jednak można też zdać się na dwa zaprogramowane fabrycznie tryby jazdy: ekstremalnie sportowy lub wyjątkowo wydajny ekonomicznie.
Moc przenoszona jest na koła za pośrednictwem systemu xDrive w specjalnym wydaniu M, które jeszcze podnosi poziom dynamiki jazdy. Temu samemu służy możliwość ingerowania w charakterystykę adaptacyjnego układu jezdnego, który jest w porównaniu z seryjnym obniżony o 10 mm. Również układ kierowniczy dostosowano do charakteru BMW X6 M – jego zachowanie jest uzależnione od prędkości jazdy. Wyczynowy układ hamulcowy działa za pośrednictwem 4-tłoczkowych zacisków i 395-milimetrowych tarcz z przodu oraz jednotłoczkowych zacisków i 385-milimetrowych tarcz z tyłu. Warto jednak pamiętać, że ten wyczynowy w charakterze bolid jest zarazem zdolny do holowania przyczep o masie do 3 ton.

W każdym BMW X6 M zastosowanie znalazły różnorodne technologie związane z układem jezdnym, które współdziałają ze sobą i zapewniają bezkonkurencyjną dynamikę jazdy, maksimum kontroli oraz komfortu. Za perfekcyjny rozdział siły napędowej odpowiadają BMW xDrive i Dynamiczna Kontrola Osiągów (DPC) – oba w wydaniu M, z nastawami dobranymi przez inżynierów M. Inteligentny napęd na cztery koła xDrive zestrojono z preferencją napędu na oś tylną, co pozwala na bardzo sportowy styl jazdy, w tym kontrolowane poślizgi nadsterowne. Natomiast system DPC wspiera efektywność przeniesienia napędu w ostrych zakrętach, kierując moment obrotowy na to koło, które dysponuje lepszą przyczepnością, pozwalając tym samym pokonywać zakręty jeszcze dynamiczniej i precyzyjniej. Specjalnie zestrojony system Dynamicznej Kontroli Amortyzatorów (DDC) i aktywnych stabilizatorów (Adaptive Drive, przeciwdziała wychyleniom karoserii) pozwalają na ekstremalne hamowanie i przyspieszanie niemal bez wychyleń karoserii przy zachowaniu najwyższej precyzji kierowania i stabilności toru jazdy.
Zobacz zdjęcia » Galeria BMW
Wszystkie te niezwykłe cechy i wszechstronne zdolności Sportowo-Aktywnego Coupe BMW X6 M zyskują w limitowanej serii Design Edition ekskluzywne podkreślenie wizualne. Atrakcyjnie wycenione BMW X6 M Design Edition powstanie w liczbie zaledwie 100 egzemplarzy.
źródło: BMW Group