Tylne zawieszenie Peugeot 206 - problemów ciąg dalszy

02 Lip 2021, 19:43

Mam taki problem że zaczęło mi coś stukać z prawej strony z tyłu. Stuka najbardziej kiedy tylne koło wpada w dziurę albo jak jest nierówna droga. Gdy droga jest dobra nie występuje problem. Stuka też gdy na nierównej drodze się zatrzymuje i także gdy z większą mocą startuje ( gdy normalnie to nie ) . Stuka też gdy mam zatrzymane auto i otwarty bagażnik i bujam tyłem auta , stuk wtedy pojawia się gdy tył osiąga najniższy poziom i zaczyna wracać do góry.

Można wykluczyć moim zdaniem:
1) tylną belkę ponieważ 1,5 miesiące temu założyłem zregenerowaną
2) Koszyk od koła zapasowego bo go nie ma , wygręciłem nawet dyndającą śrubę od koła zapasowego bo myślałem że o przez to.

Co to może być ?

Do swojego warsztatu będę mógł pojechać dopiero w połowie przyszłego tygodnia bo nie ma.mnie w domu dlatego pytam tu.

Auto to peugeot 206 1.1 2002r.
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1046
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

02 Lip 2021, 19:58

A moze tłumik z ktorym masz problemy?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Lip 2021, 20:14

A w jaki sposób on by mógł hałasować? Obijając się od zderzaka ?

Poza tym stuki dochodzą z prawej strony a tłumik wychodzi z lewej?
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1046
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

02 Lip 2021, 21:18

To ze końcówka wychodzi z tyłu nie znaczy ze caly idzie z lewej, zajrzyj tam i poruszaj tłumikiem, moze się o coś obijać
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Lip 2021, 21:29

Jutro to sprawdzę. A czy zużyty amortyzator może dawać takie objawy ?
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1046
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

02 Lip 2021, 22:01

może ale nie sądzę że było to by słyszalne przy naciskaniu na bagaznik a druga sprawa chłopaki od belki założyli by Ci takie cuś? było by to dziwne
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kocham sport motorowy - Pascal Brodnicki
    Dzięki rajdom wyciszyłem się i skupiłem na tym, co naprawdę jest ważne w życiu. Rywalizacja jest wspaniała i daje ludziom mnóstwo pozytywnych emocji. Chyba każdy z nas marzy o tym, by kiedyś stanąć na podium - mówi ...

02 Lip 2021, 22:06

Mogli założyć ponieważ płaciłem za wymianę belki a nie kontrolę stanu amortyzatorów.
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1046
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

03 Lip 2021, 07:58

tak ale stan stuku amora to już najnizszy poziom, nie da się tego przeoczyć bo żeby amortyzator założyć trzeba go ścisnąć trochę a ten zwyczajnie chodzi już luźno więc przeoczyć to jest niemożliwe. Ale nigdy nie wykluczamy :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

03 Lip 2021, 08:20

Dziękuję. Sprawdzę czy wydech nie jest luźny i stuka i wtedy będzie można dalej kombinować
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1046
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

05 Lip 2021, 21:24

Podniosłem dziś samochód i moje obserwacje są takie:
1) Wydech jest sztywny , nie ma prawa stukać bo jest sztywno zamocowany, nawet gdy ruszałem mocniej ręką to nie stukał o nic. Jedynie ta guma co go trzyma jest trochę sparciała , jakby rozciągnięta ale to pewnie od tego że był dwa razy przerwany wydech w niedługim czasie.
2) Wymieniona tylna belka ( prawie 2 miesiące.temu) zaczyna rdzewieć w miejscu gdzie łączy się z podwoziem oraz tam przy bębnie hamulcowym.
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1046
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

06 Lip 2021, 06:41

Warto zadzwonić do tej firmy, przedstawić sytuację z tą rdzą i stukaniem, zobaczymy co oni na to. Zostaje sprawdzic amortyzator ale musiałbyś go odkręcić.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

06 Lip 2021, 14:36

Czyli możliwe że belka była źle zregenerowana ? Na szczęście mam na nią gwarancje
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1046
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

07 Lip 2021, 06:12

Nie sądzę, tam nie ma co stukać, jedynie popłakalbym jezeli chodzi o tą rdze
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4