UAZ 452 czy T3 syncro 4x4- Wasze opinie

26 Wrz 2010, 22:34

Czy moglibyście powiedzieć mi coś o samochodzie UAZ 452: [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Auto zainteresowało mnie, ze względu na rozmiary, cene, wyglad ''ogórka'' i terenowe zawieszenie. Poza tym jak wojskowe to chyba solidne :D Wydaje się w sam raz dla obieżyświata. Niestety nie posiadam o nim zbyt wielu informacji, poza tym że v-max to ok 100 na godzine (ale do turystyki szybkie auto mi nie potrzebne). W środku może piękny nie jest, ale to akurat nie ważne, poza tym byłbym w stanie włożyć nawet nieco kasy wykończenie wnętrza czy udogodnienia takie jak klima itp.

Czy wiecie może, jakie ten samochód ma wady i słabe strony? Jakie mają silniki, czy są niezawodne? Ile palą? Z jakimi innymi problemami i niedogodnościami muszę się liczyć?

Jeszcze zastanawiam sie nad T3 syncro. Wiem, że bardziej ekonomiczny, ale nie wiem który jest bardziej niezawodny?

Mój plan jest taki:
Planuję kupić jakieś auto typu dostawczak, długie ale z terenowym zawieszeniem 4x4, które poradzi sobie w każdym terenie. Miejsca siedzące dla 4 osób z przodu. Z tyłu zamierzam umieścić 4 łóżka - kozetki takie wąskie 55 cm, mają one mniej więcej 180 cm długosci i składany zagłówek, czyli możnaby go podnosić w razie konieczności. Wspawam z tyłu metalową ramę we wnętrze auta i do niej przymocuję 2 kozetki po skróceniu nóżek będą 30 cm nad ziemią, pod nimi zostanie przestrzeń bagażowa. Kolejne dwie przyspawam do ramy nad nimi i dorobię drabinki - w sumie wyjdą 4 łóżka piętrowe. Do tego na zamówienie demontowalne kraty na szyby i systemy alarmowe, gdyby ktoś się kręcił w pobliżu - zamierzam mieć auto w którym będę mógł spać na dziko nawet krajach niebezpiecznych, abym mógł spać w środku bez lęku i w razie czego odjechać.

Jednak potrzebuję jak najlepszej i w miarę komfortowej i nie zawodnej bazy:D Help me plz
Travis
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: Gdańsk

27 Wrz 2010, 08:48

A ja polecę Ci ciś innnego i bardziej cywilizowanego niż UZA, a mianwcie Mitsubishi L300 4x4 silnik 2.5TDi z pajero, napęd 4x4 z redem, z tyłu sztywny most, autko dzielne terenowo, dostepne akcesoria typu zderzaki, snorkel, auto fajnie można zabudować, lub nabyć już wersję przystosowanądo spania, lub fullwypas z kamperem nałożonym. Moim zdaniem autko bedzie lepsze niż UAZ , a w terenie równie dzielne.
http://www.mitsubishiclub.cz/graphics/o ... 009005.jpg
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

28 Wrz 2010, 10:00

ogórek jest fajny ale dla pasjonatów radzieckiej myśli technicznej :mrgreen: a tekstem o wojskowości tego modelu bym się nie sugerował :wink:

mitsu l300 lub VW T3 Syncro jest lepszym rozwiązaniem - są to auta solidniejsze, trwalsze, wygodniejsze i bardziej ekonomiczne.
wprawdzie części do nich są droższe ale naprawa równie łatwa jak w przypadku uaz-a, o duuużo mniejszej awaryjności nie wspomnę.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

28 Wrz 2010, 10:52

VLAP
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

28 Wrz 2010, 20:26

Kiedyś widziałem jakiegoś GAZa 4x4 tylko modelu nie pamiętam z Niewiadówką N126 z tylu na ramie :mrgreen: Oczywiście mowa o ciężarówce :wink: Albo najlepiej jakąś sztabówkę na Starze 266 czy jakimś podobnym :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

28 Wrz 2010, 20:41

ale na to kategoria C jest potrzebna :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

29 Wrz 2010, 01:36

Hmm a co jeszcze możecie mi powiedzieć o tym T3 Syncro :D? Przede wszystkim czy dostane do niego części i jakie są jego wady? Tak sie składa ze też się nad nim zastanawiałem (wprawdzie to nie kultowy t2, ani tym bardziej t1 ale autko fajne i praktyczniejsze na bank).

Jakbym go kupował to wstawić jakieś opony terenowe i czy coś trzeba zrobić dodatkowo z zawieszeniem, gdybym powiedzmy chciał wjechać gdzieś "w pole"?

Sorry ze tak pytam ale jestem zielony w temacie, a ostatnio trochę zacząłem podróżować i marzy mi się coś konkretniejszego niż osobówka, na dalszą wyprawę w 4 osoby (planowałem pierwotnie więcej ale chyba 4 stykna, za to nie trzeba bedzie namiotu rozbijac i można spać oraz mieszkać w aucie) :D
Travis
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: Gdańsk

29 Wrz 2010, 08:20

T3 spoko i części są i zrobisz dobrze :) co prawda hardkor nie dla ciebie ;)
mamy znajomych co rzukiem 4x4 objechali już Albanie, Rumunie, przejechali karpaty i kilka innych fajnych miejsc zwiedzili :wink: więc jak się chce to się da
jedna sprawa jeśli nie masz zielonego pojęcia o mechanice musisz znaleźć super egzemplarz i nie oszczędzać na remontach :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

29 Wrz 2010, 09:05

Mercedes 207 lub podobny do 3.5t wersja 4x4 z blokadami, i coś takiego zabudować albo Niewiadówe założyć na ramę, i bedzie na B :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

21 Paź 2010, 09:01

Witajcie :) ....
zalogowałem sie 3 sek temu bo ..... zainteresował mnie Wasz temacik.
Osobiscie smigam tylko SYNCRO .... wszelako wszędzie. Na co dzień Golfikiem Syncro Hatchback 1.9 tdi , a wakacje lub szafa od cioci :) - T3 Syncro 1.9 Tdi 2xblokada.
To subiektywne odczucie , ale nie ma lepszego napędu na nasze dziurawe i dołokowo-górkowe drogi lub zwirkowy terenik dla adrenaliny.
Z chęcią podzielę się więc uwagami i spostrzeżeniami mechanicznymi. Oprócz tych dwóch autek , posiadam jeszcze jedno PODOBNE :) do "oddania" w dobre ręce :)
Pozdrawiam.
SYNCRO to pikuś , najważniejszy jest "łącznik" :)
maru64
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Wawka

21 Paź 2010, 18:17

To jest temat o opiniach a nie gielda :wink:
Mi osobiście spodobał się ostatnio Mitsu L300 4x4 dzisiaj jechałem takowym...niby mały ale w środku niczego sobie i napędzik tyż :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna