Uaz 469b

21 Sty 2011, 18:05

Mianowicie pisalem przed wczoraj ze nie moge skrecac kierownica w jedna strone,lub podczas jazdy gdy siłą skrece to cos trzasnie i idzie skrecac,potem znowu sie blokuje niezaleznie od strony.Zaznaczam ze kolumma kierownicza jest sprawna.Pisaliscie i sam podejrzewalem ze poszedl przegub,lub polos,ale dzisiaj na lodzie wlaczylem napedy i kreca sie kola tylnie i przednie,tak samo reduktor tez dziala-czy to normalne??? Wydaje mi sie ze przy zerwanym przegubie nie powinny krecic sie przednie kola wogole???
daros600
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Koscierzyna

22 Sty 2011, 20:42

w uazie sa inne przeguby niz w wiekszosci aut i z pewnoscia rozlazly sie "łapki" w przegubie i dlatego blokuje kierownice. Kola moga nadal ciagnac ale zaraz cos trzasnie.
nie ważne jak, oby do przodu :)
SJ413 '85, SPOA, PERSISHINI 225/70/15
PITSJ413:)
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 257
Miejscowość: Giżycko

23 Sty 2011, 10:33

w uazie sa inne przeguby niz w wiekszosci aut


A ja mam pytanie, czy w Samuraiu też trzeba jakoś konserwować czyli smarować przeguby??
iro6
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Dębno

23 Sty 2011, 13:16

co do UAZa wszystko zależy od przegubów, stary typ czy nowy typ tak samo ze zwrotnicą, w obydwu przypadkach możliwe że nie będzie skręcać ;)tak czy siak bez rozebrania nie da się rady zdiagnozować ;)
iro6, jeśli uszczelniacze mostu trzymają i nie wymyło smaru z przegubów to nie,
jeśli cieknie z kuli to uszczelniacze półosi do wymiany, i przegb do umycia i nasmarowania (do przegubów stosuje się spar odpowiednie a nie byle jaki :mrgreen: z dwusiarczkiem molibdenu, w teorii można grafitowy, ale do używanych przegubów się nie nadaje, :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

23 Sty 2011, 13:51

trochę cieknie, ale tylko po długiej ciężkiej jeździe, czy jest tam jakaś kalamitka?(bo nie widzę) czy trzeba rozbierać żeby ewentualnie nasmarować?
iro6
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Dębno

23 Sty 2011, 13:54

kalamitki nie ma bo i nie ma po co być, jak cieknie to wcześniej czy później wypłucze smar z przegubu a wtedy przegub powie papa :mrgreen:
jedyna metoda wymienić uszczelniacze żeby ciec przestało :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

23 Sty 2011, 14:02

ale uszczelniacze na półosiach? tak?
iro6
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Dębno

23 Sty 2011, 20:26

jeśłi cieknie też po jeździe "na sucho" czyli bez topienia to tak :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)