UAZ amortyzatory montaz i z czego serwo

03 Wrz 2009, 19:31

witam jestem tu nowym urzytkownikiem bo od niedawan posiadam to wspaniale toczydło zwane dalej piesczotliwie "autem".
Moj problem i prosba zarazem polega na tym czy ktos z uzytkownikow mogł by zrobic zdjecia jak ma zamontowane amortyzatory bo u mnie sa zamontowane tamieniowe ktore nic nie tłumia i chce przejsc na standardowe. Oraz z jakiego auta mozna podpasowac tanim kosztem serwo bo hamulce bez serwa jakie sa to wszyscy wiemy a ja auta uzywam do jazdy na codzien
wadeo
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: szczecin

05 Wrz 2009, 18:32

Miałem kiedyś UAZ-a i powiem że jeżeli ramieniówki są szczelne to radzą sobie bardzo dobrze. Ja nigdy nie wymieniałemna standardy. Jeżeli chodzi o serwo to może lublin albo jakiś starszy merc tylko zastanawiam się nad miejscem wyciągnięcia podciśnienia dla serwa.
Opel Monterey 3,1TDI z 1996 r.
SLY
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 95
Miejscowość: świętokrzyskie

09 Wrz 2009, 09:02

wadeo napisał(a):witam jestem tu nowym urzytkownikiem bo od niedawan posiadam to wspaniale toczydło zwane dalej piesczotliwie "autem".
Moj problem i prosba zarazem polega na tym czy ktos z uzytkownikow mogł by zrobic zdjecia jak ma zamontowane amortyzatory bo u mnie sa zamontowane tamieniowe ktore nic nie tłumia i chce przejsc na standardowe. Oraz z jakiego auta mozna podpasowac tanim kosztem serwo bo hamulce bez serwa jakie sa to wszyscy wiemy a ja auta uzywam do jazdy na codzien
ramieniowe teoretycznie można regenerować ale to w wypadku kiedy chcesz mieć w pełni oryginała :cool:
montaż amortyzatorów to sprawa dość banalna :wink: w zależności od czego będziesz motał amorki musisz zrobić odpowiednie mocowania (polecam amory oczko oczko będzie się łatwiej odkręcać, najlepiej od jakiegoś popularnego 4x4 mogą być orginały od UAZ`a dość dobre tanie i o dużym skoku) musisz zrobić mocowanie przy ramie i na moście, amor musisz zamocować pod kątem, tak będzie najlepiej dla wykrzyżu, i komfortu jazdy (który umówmy się nie jest najlepszy :mrgreen: ) w zależności od amora który zastosujesz, obliczysz długość mocowania przy ramie (amortyzator w spoczynku musi być mniej więcej w połowie swojego zakresu pracy), musisz dobrać odboje tak aby przy dobiciu nie rozwaliło amora, to brzmi dość skomplikowanie ale na prawdę jest proste ;)

co do serwa zależy jaki masz silnik :mrgreen: oryginał czy jakaś zmota ;) zależy czy pedały w podłodze czy już na grodzi, czy pompa jest jedno obwodowa czy dwu.
najmniej przeróbek będzie z serwem od nowszego UAZ`a ;)
czasem zamiast zmiany serw lepiej pomyśleć nad tarczami przynajmniej na przednią oś :wink:
o ile sprawa amortyzatorów jest dość prosta i tania to hamulce nie są już takie proste i banalne, a na pewno o wiele droższe, mimo to warto, mój Uazik blokuje wszystkie kółka na asfalcie przy kołach 33x10,5x16 :mrgreen: :twisted:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wakacyjne rabaty na paliwo 2023
    W tym roku rabatów na paliwo w okresie wakacyjnym możemy się spodziewać w takich koncernach jak Orlen, BP, Amic, Cirlce K i Shell które już ogłosiły swoje promocje. W przypadku Orlenu informacja o rabatach została ...