Światła nissan

10 Wrz 2009, 06:55

jako że się nic w dziale nie dzieje to zarzucę mój problem :mrgreen:
podmiot Nissan Partol Y60 TD42 (zwany dalej śmietnikiem)
problem dotyczy świateł, dokładnie tego gdzie świecą :wink:
pomimo regulacji do granic zakresu które dają śrubki, światłą świecą przed śmietnik, długie do wysokości normalnych krótkich :mrgreen:
i teraz pytanie co się stało było się :mrgreen:
dla zwycięzcy przewidziane nagrody :mrgreen:

pytanie dodatkowe punktowane,
światłą mijania były połączone kabelkiem (czerwonym), mówię były ponieważ kabelek był się przypadkiem urwał, zmian w działaniu świateł nie stwierdzono, pytanie cóż zacz ten kabelek i do czego on był służył :?:
za wszystkie odpowiedzi (im mniej realne tym lepiej :mrgreen: ) dziękuje :mrgreen:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

10 Wrz 2009, 10:38

może była to dodatkowa masa - sam zamontowałem na światłach w swoim focusie (ilość spalonych żarówek spadła diametralnie) :wink:
co do świecenia przed kredens... a nie wgniotłeś całego pasa przedniego (mocowania reflektorów)? siakeś drzewo, brama cy cuś? :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

10 Wrz 2009, 11:46

To i ja idąc podobnym tropem jak @pocieszny, co by się coś działo zarzuce mój problem :mrgreen:
generalnie blokady mostu chyba ni mam, ale nie wiem jak sprawdzić czy mam LSD, na tabliczce znamionowej jest o tym zapis ( dowiedziałem się na kasztaniarskim ) :mrgreen: ale nie mogę jej znaleść.

i nie wiem jak sprawdzić ET felg ( oryginalne toyoty )
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

10 Wrz 2009, 12:37

Karson napisał(a):... a nie wgniotłeś całego pasa przedniego (mocowania reflektorów)? siakeś drzewo, brama cy cuś? :mrgreen:

blisko blisko powiedział bym ciepło idziesz w dobrym kierunku :mrgreen:
@ wezyrro
LSD- stawiasz auto na równym, reduktor na N, hamulec spuszczony, podkładasz pod przednie koła klocki, podnosisz tylną oś,
kręcisz tylnym kołem- jak oba koła kręcą się w tą samą stronę to masz LSD jak w przeciwne masz wolny dyfer :wink:
odsadzenie felgi najczęściej można z niej odczytać (szukaj znaczka z napisem ET)
można zajechać do gumiarza i ci pomierzy za 5 zeta ;)
można wziąść miarkę i pomierzyć odległość od piasty do wewnętrznego rantu felgi a znając szerokość felgi, dzielimy ją na pół i mamy od razu czy ET jest + czy- i ile wynosi :mrgreen:
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

10 Wrz 2009, 13:43

pocieszny napisał(a):
Karson napisał(a):... a nie wgniotłeś całego pasa przedniego (mocowania reflektorów)? siakeś drzewo, brama cy cuś? :mrgreen:

blisko blisko powiedział bym ciepło idziesz w dobrym kierunku :mrgreen:

no to wal w coś pan przywalił :mrgreen:
pocieszny napisał(a):@ wezyrro
LSD- stawiasz auto na równym, reduktor na N, hamulec spuszczony, podkładasz pod przednie koła klocki, podnosisz tylną oś,
kręcisz tylnym kołem- jak oba koła kręcą się w tą samą stronę to masz LSD jak w przeciwne masz wolny dyfer :wink:

szybciej będzie paść plackiem pod autem i obejrzeć gruchę tylniego mostu - te z lsd mają naklejeczkę białą z czerwonym naisem "lsd"... pamiętać należy, że naklejeczka mogła kiedyś odpaść.. :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

10 Wrz 2009, 15:27

co prawda naklejeczki nie ma :mrgreen: tudzież odpadła :mrgreen:

ale plan jest taki, że w przyszłym tygodniu będzie na podnośniku, to się wszystkiego dowiem.

dziś byłem sprawdzić czy wszystko śmiga jak należy i okazało się, że nie ma żadnych luzów itp itd , hamulce sprawne .

możecie jeszcze mi napisać coś na temat świateł, bo w niedalekiej przyszłości mam zamiar zakupić dodatkowe oświetlenie, czym się kierować, gdzie je umiejscowić, i jak podłączyć w sensie czy mają byc zespolone z innymi światłami itp :mrgreen:

ps, kiedy zaleca się wymiane przewodów ?
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zimowa Szkoła Bezpieczeństwa
    Jazda w zimowych warunkach wymaga od kierowcy większych umiejętności, a także odpowiedniego wyposażenia samochodu w opony, które zapewnią maksymalną możliwą przyczepność. Od kilku lat toczy się dyskusja, czy warto ...

10 Wrz 2009, 17:46

jakich przewodów?

dodatkowe światła?
zazwyczaj na zderzaku/grillu się montuje, na wysokości świateł mijania i są to światła dalekosiężne zespolone ze światłami drogowymi
druga bajka to halogeny, one w świetle przepisów muszą mieć osobny włącznik i znajdować się poniżej oraz patrząc od przodu na auto nie być bliżej osi auta niż światła mijania
jakoś tak to chyba jest :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

10 Wrz 2009, 18:12

no generalnie przewodów np. elektryki :mrgreen: w starych plaskaczch co jakiś czas warto było to zrobić, bo nie raz gniły i były przyczyną wielu awarii, dlatego z ciekawości zapytałem o te przewody w terenówkach .

czyli w wypadku halogenów mogą one być pod zwykłymi światłami, dobrze rozumuje ?
i chyba ich nie wolno używać na ulicach ?? :mrgreen:
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

10 Wrz 2009, 18:23

jeśli motor dobrze i równo pracuje to nie ma sensu zmieniać przewodów - pewnikiem chodzi Ci o przewody wysokiego napięcia :mrgreen:

nie mogą, a powinny! halogenów wolno używać tylko przy widoczności ograniczonej do 50 albo 100m - teoretycznie oczywiście bo buractwo jeździ nagminnie i nawet w słoneczny dzień :evil: :mrgreen:

BTW... jak zamontujesz halogeny to zhańbisz 4R... dalekosiężne mają być :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

10 Wrz 2009, 19:02

no tak przewody od wysokiego napięcia :mrgreen:

ok w takim razie zakładamy dalekosiężne, i na nich w razie jakiegoś wypadu w teren w nocy mogę sobie śmigać czy do tego się używa jeszcze innych świateł ? :mrgreen:

no i wypada jeszcze zapytac do czego te halogeny są w praktyce ? czyżby tylko do terenu, skoro normalnie i legalnie barzo żadko można ich używać

i wiesz może czy we wszystkich toyotach odsadzenie felgi było takie same ? Bo na moich nie mogę znaleść jakie mają ET.
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

10 Wrz 2009, 19:14

my mamy w sumie 4 pary dodatkowych świateł - 1 led na masce, 2 dalekosiężne z przodu na dachu, 1 robocze z tyłu na dacu jako oświetlenie paki, wincha i generalnie tyłu.
w Twoim przypadku starczy 1 para dalekosiężnych podłączonych do "długich" do jazdy po czarnym, w terenie na początku starczy Ci standardowe światło, później sam będziesz wiedział czego potrzebujesz :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

10 Wrz 2009, 19:19

i gitara :mrgreen:
jeszcze chciałbym wiedzieć czy są jacyś producenci owych lamp lepsi od innych, co by bubla nie kupić.
A dalekosiężne też są w technice LED, bo jak tak to napewno są 2309732802 razy wydajniejsze niż te nie LED.
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

10 Wrz 2009, 19:26

wysoka jakość i cena - hella
produkt krajowy w przystępnej cenie to wesem
:mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

10 Wrz 2009, 19:40

mam jeszcze zapytanie co do sklepów internetowych, ale to juz masz na PW
Jeba* i się nie dać, a wyniki same przyjdą...
Wezyrro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 844
Miejscowość: Wałbrzych/Wrocław

10 Wrz 2009, 20:09

odpisałem leniu :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce