UAZ

18 Sty 2010, 23:45

pocieszny napisał(a):w każdym aucie tak będzie, nie tylko przy wykrzyżu ale i w błocie i na śliskiej trawie i w wielu innych przypadkach
do jazdy dla zabawy blokady nie są potrzebne a często wiele z tej zabawy właśnie zabierają :wink:



No to wiem, ale chodzi mi o to że Niva ma centralną blokadę czyli taką która równomiernie rozkłada napęd na przód i na tył a nie na wszystkie 4 koła ?
Paweł88
Nowicjusz
 
Posty: 28
Miejscowość: Ostrołęka

18 Sty 2010, 23:56

ogólnie w napędzie 4x4 napędzane są zwykle 2 koła :mrgreen: (pomijamy idealną sytuacje jazdy na wprost po idealnie dobrym podłożu)
jedno z przodu jedno z tyłu a odpowiedzialny za to jest mechanizm różnicowy, dodatkowo w samochodach z centralnym mechanizmem różnicowym moment obrotowy nie rozkłada się równo na tył i przód (aczkolwiek sytuacja opisywana rozkładu 0-100 jest w praktyce nie możliwa przez konstrukcje centralnego dyfra, zwykle jest to około 40-60) blokada centralnego dyfra zmienia nam tylko możliwość różnicy prędkości obrotowej osi przedniej i tylnej (w zakręcie przód pokonuje większą drogę niż tył)
i teraz żeby samochód był naprawdę 4x4 musiał by mieć blokade centralnego dyferencjału (lub brak takowego w ogóle) i blokady obydwu osi, ale taki pojazd z zapiętymi blokadami nie skręca i tu jest poważna wada tego pomysłu :mrgreen:
ogólnie blokady trzeba wiedzieć kiedy można zapiąć a kiedy jej w żadnym wypadku nie wolno zapinać :!:
ta nauka może czasem bardzo drogo kosztować :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

19 Sty 2010, 00:03

Aha, dzięki trochę załapałem o tych blokadach bo wcześniej myślałem że rodzaj blokady jest tylko jeden.
Paweł88
Nowicjusz
 
Posty: 28
Miejscowość: Ostrołęka

19 Sty 2010, 00:08

rodzajów blokad jest wiele można je dzielić na
manualne/automatyczne
mechaniczne/elektryczne/hydrauliczne
zastosowań jest wiele i pomysłów na nie też mnóstwo
ogółnie najpopularniejsze są: mechniczna (100% blokada za pomocą tarczki i tzrpienia/tzrpieni), automatyczna o zwiększonym tarciu (wielopłytkowa tzw LSD), oraz przekładnie planetarne,
pomijam już pseudoblokady hydrauliczne za pomocą hamulców
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

19 Sty 2010, 12:49

pocieszny napisał(a):aczkolwiek sytuacja opisywana rozkładu 0-100 jest w praktyce nie możliwa przez konstrukcje centralnego dyfra, zwykle jest to około 40-60

Wiem ale tak dla lepszego zobrazowania :wink:

@Pocieszny mam takie pytanko, mianowicie z Patrolem trochę styczności też mam, ale do czego służy przycisk HEAT ( Patrol Y61 z silnikiem ZD30D ) ? Coś tam znalazłem że jest to do tego aby zimny silnik szybciej osiągał temp. 70 stopni. ale żadnych szczegółów.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

19 Sty 2010, 14:33

Jogi4x4 napisał(a): do czego służy przycisk HEAT ( Patrol Y61 z silnikiem ZD30D ) ? Coś tam znalazłem że jest to do tego aby zimny silnik szybciej osiągał temp. 70 stopni. ale żadnych szczegółów.
tak ten przycisk służy do dogrzewania silnika po odpaleniu (szybkie osiągnięcie temp roboczej zmniejsza zużycie i tak już wysilonej jednostki) , zmniejsza to ryzyko zrobienia BUM w ZD30T :mrgreen: czy działa nie wiem ;) ale wg. renaulta tak ;)
występuje tylko w GU4 z silnikiem ZD30T
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Suzuki Jimny
    Jimny jest obecnie najtańszym osadzonym na ramie autem terenowym, które jest oferowane w polskich salonach. Jego ceny zaczynają się od 64 900 zł. W tej kwocie otrzymamy pojazd napędzany silnikiem o pojemności 1,3 litra ...

19 Sty 2010, 16:15

Dzięki. A czy we wszystkich Y61 występował rozłączany stabilizator? Przycisk do blokady jest ale przycisku stabi on/off nie ma ani na desce ani w konsoli między skrzynią a podłokietnikiem.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

19 Sty 2010, 16:35

nie nie we wszystkich, lepiej, nie we wszystkich występuje stabilizator :mrgreen: wszystko zależy od wersji ;)
ale ogólnie były i z nierozpinanym stabi, kontrolka może być bo zegary są uniwersalne
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

20 Lis 2010, 14:46

pocieszny napisał(a):nie nie we wszystkich, lepiej, nie we wszystkich występuje stabilizator :mrgreen: wszystko zależy od wersji ;)
ale ogólnie były i z nierozpinanym stabi, kontrolka może być bo zegary są uniwersalne



Witam jestem tu nowy i mam pare pytań ale zaczne na poczatek od 1 jak działa blokada mostu w uazie jak sie ją włacza?
uaz 4x4
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Rzeszów

20 Lis 2010, 17:18

UAZ nie ma seryjnych blokad
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

20 Lis 2010, 18:27

pocieszny napisał(a):UAZ nie ma seryjnych blokad


seryjnych nie ma ale mozna je kupic
uaz 4x4
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Rzeszów

20 Lis 2010, 19:24

samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

20 Lis 2010, 21:38

pytanie którą chcesz kupić :wink: i po co ci ona :wink: do jakich mostów, na przód na tył :?:
podaj chć troche info bo na tak zadane pytanie to książke można napisac :mrgreen:
a i tak blokady nie są dobrym rozwiązaniem na początek
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

21 Lis 2010, 01:07

pocieszny napisał(a):pytanie którą chcesz kupić :wink: i po co ci ona :wink: do jakich mostów, na przód na tył :?:
podaj chć troche info bo na tak zadane pytanie to książke można napisac :mrgreen:
a i tak blokady nie są dobrym rozwiązaniem na początek


a co jest dobrym trafem na poczatek?

[ Dodano: 21 Listopad 2010, 09:31 ]
potrzeba mi na tył do mostu zeby oba koła równoczesnie w terenie ciagneły

[ Dodano: 21 Listopad 2010, 13:52 ]
najlepiej prosze sie domnie na gg 3257601 odezwac i chce pogadac z kims kto sie zna na tym i cos doradzi
uaz 4x4
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Rzeszów

21 Lis 2010, 20:16

Na początek do wystarczy kompresja, dobra opona, 2 szekle, kinetyk i dobre uchwyty, można jeszcze dorzucić snorkel :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna