Ubezpieczenie oc jako współwłaściciel krok po kroku

26 Sie 2016, 10:03

Witam serdecznie!
Nie znam się na procedurach dlatego proszę o pomoc. Odkupuję od taty samochód- już dowiedziałam się że najlepiej zrobić to w formie częściowej darowizny, dowiedziałam się również jak załatwić formalności w wydziale komunikacji, teraz czas na oc. Ja będę widnieć jako pierwszy właściciel, tato jak współwłaściciel. Jego ubezpieczenie kończy sie pod koniec września. Stąd pytanie jak dokończyć ten proces, od czego zacząć, jaki mam czas na to? Gdy będę juz po wizycie w wydziale komunikacji i będę posiadać tymczasowy dowód rejestracyjny muszę od razu biec do ubezpieczyciela czy mam na to jakiś czas? Co zrobić z obecnym ubezpieczeniem (mojemu tacie jest to obojętne, chodzi o formalności)? Mieszkamy z tatą 170km od siebie, stąd też pytanie czy musimy razem pójść do ubezpieczyciela? Z góry bardzo dziękuję za pomoc.
olawojtka
Obserwowany

Auto: vw touran

26 Sie 2016, 10:07

Mam jeszcze dodatkowe pytania:) czy zalatwiająć ubezpieczenie muszę mieć dokument prawo jazdy? Rok temu zmieniłam nazwisko i jakoś nie po drodze mi do urzędu żeby wymienić dokument na nowy.
olawojtka
Obserwowany

26 Sie 2016, 13:47

Hej :)

zamieszczam link do naszego artykułu, który odpowie w dużej mierze na Twoje pytania(artykuł - [link do mFind wygasł]).

Natomiast co do samych formalności :
Kiedy będziesz mieć już dowód tymczasowy, możesz zacząć szukać nowego ubezpieczenia, nie spotykając się z tatą, tylko przez np. : porównywarkę internetową ;) Wtedy dotychczasowe ubezpieczenie się wypowiada ( osobiście, Pocztą Polską, drogą mailową etc. ) i będziesz już mieć nowe ubezpieczenie, z nowymi danymi.
Do kalkulacji ubezpieczenie potrzebna jest data uzyskania uprawnień do kierowania autem, nie potrzeba dokumentu :)
mfind
Aktywny

Zdjęcia: 4
Auto: Volvo S40

29 Sie 2016, 08:43

Dziękuję serdecznie za pomoc:)
olawojtka
Obserwowany

29 Sie 2016, 09:29