Ubezpieczenie OC

13 Sie 2008, 09:26

Witam!

Mam pytanko odnośnie OC, ponieważ jestem "świeżym" kierowcą to niezbyt się w tym orientuję i stąd moje pytania. :roll:
-Czy osoba jako druga(drugi użytkownik pojazdu) w polisie ubezpieczeniowej nabiera również zniżek?
-Jeśli ja jako drugi kierowca w polisie ubezpieczeniowej spowoduje jakąś kolizję to czy właściciel polisy traci jakieś zniżki, jeśli tak to ile? Zakładając, że ja nie posiadam żadnych zniżek, a właściciel polisy ma 60% zniżki.

Z góry dzięki za odp!
Pozdrawiam!
Fellunio
Nowicjusz
Awatar użytkownika

Miejscowość: Z Piekła Rodem ;)

13 Sie 2008, 14:22

Tak się składa, że w temacie jestem na bieżąco, właśnie dziś ubezpieczyłem samochód.

Druga osoba w polisie stażem bezszkodowej jazdy pracuje na swoje zniżki, za każdy bezszkodowy rok przysługuje 10% (być może wartość ta jest zmienna w zależności od towarzystwa ubezpieczeniowego)

Jeśli spowodujesz jakąś kolizję to współwłaściciel polisy, któremu przysługuje 60% zniżek traci 5-15% zniżki w zależności od towarzystwa ubezpieczeniowego, przekonałem się o tym osobiście. Raz było to 5% a innym razem 10%, nie wiem od czego to zależy. Jest jeszcze jeden minus dla posiadacza zniżki 60%, traci on zniżkę na wszystkie pojazdy, które są na niego zarejestrowane lub których jest współwłaścicielem, więc straty mogą być duże o czym też przekonałem się na własnej skórze.

Jest jeszcze jeden haczyk, jeśli masz poniżej 25 roku życia musisz zapłacić kilkudziesięciuprocentową zwyżkę za wiek. U pośrednika ubezpieczeniowego dowiedziałem się, że najmnijsza zwyżka jest w Polskim Związku Motorowym ale trzeba się do niego zapisać i zapłącić wpisowe, żeby mieć dodatkowe zniżki, niestety nie sprawdzałem tego osobiście, więc nie wiem ile w tym prawdy. Ja ubezpieczyłem się w Commercial Union Direct i w tej firmie było najtaniej razem ze współwłaścielem.
Pozdrawiam
skowron
Nowicjusz

Miejscowość: Kielce

13 Sie 2008, 15:25