Ubywa płynu chłodniczego

11 Cze 2017, 19:55

Witam.
Mam problem ubywa mi płynu chłodniczego. Ale od początku. W moim samochodze został przeprowadzony generalny remont silnika w tym wymieniona uszczelka pod głowicą pierścienie uszczelniacze termostat i generalnie masa innych rzeczy. Po remoncie zaczęło ubywac mi płynu chłodniczego. Na początku troche więcej a z czasem coraz mniej jednak co jakiś czas musze troche dolać. Poziom oleju jest wciąż na takim samym poziomie więc raczej płyn chłodniczy nie przedostaje się do silnika. Jednak żeby to potwierdzić zmierzona została kompresja, która wykazała 1 czylinder 13, 2-13,3-13,4-12,5 więc też wszystko okej i uszczelka pod głowicą jest w porządku. Auto jeździ na gazie. W deszczowe chłodniejsze dni tak w granicach 0-5 stopni zauważyłem że z rury wydechowej leci para jednak mechanik stwierdzil, że to normalne. Jak przygotowałem auto do 5-6tys to poleciał lekki biały dymek ale nie jakiejś wielkiej chmury. Zastamawiam się co może byc przyczyną. Silnik po remoncie oleju nie przybywa kompresja bardzo dobra. Czy ktoś coś może doradzić?
pierwszeautko
Nowicjusz
 
Posty: 44
Prawo jazdy: 17 02 2014
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: suzuki

11 Cze 2017, 20:02

No gdzieś musi uciekać może gdzieś lekko kapie podczas jazdy, silnik wszędzie suchy? Chłodnica też? Sprawdź dywaniki w środku czy nie są mokre może nagrzewnica pociekła
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16728
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Cze 2017, 20:06

Czyli jeśli pomiar kompresji wykazał wartości 1 cylinder-13, 2-13, 3-13, 4-12,5 i oleju nie przybywa to na pewno ten płyn nie przedostaje sie do silnika i nie miesza z olejem i można wykluczyć uszczelke pod głowicą?
pierwszeautko
Nowicjusz
 
Posty: 44
Prawo jazdy: 17 02 2014
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: suzuki

12 Cze 2017, 15:00

pierwszeautko napisał(a):Mam problem ubywa mi płynu chłodniczego.
Ile tego płynu ci ubywa w przeliczeniu na przejechane km i czy zawsze poziom sprawdzasz na zimnym silniku?

Kolejna sprawa to może źle odpowietrzony układ po wymianie UPG?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Cze 2017, 07:11

Czyli problemu szukać gdzieś w układzie chłodzenia? Uszczelke pod głowicą z racji wyników pomiaru kompresji można wyeliminować i z nią jest wszystko okej?
pierwszeautko
Nowicjusz
 
Posty: 44
Prawo jazdy: 17 02 2014
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: suzuki

13 Cze 2017, 16:35

Ja bym szukał w innym miejscu. Nie odpowiedziałeś na moje pytania.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    7-miejscowy SUV klasy premium - przegląd modeli
    Do przewiezienia większej liczby osób nie zawsze potrzebny jest minivan. Wystarczy praktyczny SUV z dodatkowym rzędem siedzeń. Modele klasy premium bardzo często oferują taką opcję, co w połączeniu z luksusowym wyposażeniem ...
    Czy wciąż opłaca się sprowadzać auta z zagranicy?
    Wraz ze spadkiem dostępności i wzrostem cen samochodów, zarówno nowych, jak i używanych, wielu kierowców szuka możliwości sprowadzenia wymarzonego auta z zagranicy. Na drodze do udanego zakupu mogą stanąć ...

13 Cze 2017, 19:51

Nie zamierzałem jeszcze dokładnych ilości na przjechane km. Na pewno po remoncie ubywalo go więcej i z czasem zaczęło sie to troche uspokajac. Myślę że od maksimum do minimum ubywa mi w granicach okolo 0,5-0,7lkm może toche mniej
pierwszeautko
Nowicjusz
 
Posty: 44
Prawo jazdy: 17 02 2014
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: suzuki

13 Cze 2017, 21:14

pierwszeautko napisał(a):Myślę że od maksimum do minimum ubywa mi w granicach okolo 0,5-0,7lkm może toche mniej
No dobra ale dolewasz go na maxa? Jeżeli ta to nie dolewaj go i zostaw np. w połowie między max. a min. i sprawdź jak wtedy będzie się zachowywał.

Jak masz na max to jest szansa że jak płyn się rozgrzeje i rozszerzy to trochę wyleci go przez rurkę odpowietrzającą. Miałem kiedyś w jednym samochodzie problem podobny i dolewałem bo schodziło poniżej połowy aż w końcu przestałem dolewać i sprawdzałem co się stanie dalej bo wszystko było ok. Okazało się że wysokość płynu zatrzymała się na 1/4 wysokości między max a min. i tak zostało, a nadmiar jak dolewałem poprzednio wydostawał się podczas jazdy przez rurkę odpowietrzającą ze zbiorniczka.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Wrz 2017, 23:07

na ubywanie płynu chłodniczego polecam taki płyn - k2 radiator stop leak - nie jest drogi, a u mnie sprawdził sie bardzo dobrze
bask
Początkujący
 
Posty: 116
Auto: Opel