Znika płyn chłodniczy nierówny silnik

30 Wrz 2017, 12:26

Cześć

Zauważyłem ,że znika mi płyn chłodniczy w szybkim tempie po dolaniu go na następny dzień była jego bardzo mała ilość.Poza tym silnik po odpaleniu chodzi przez krótką chwile nierówno puści troszeczkę białego dymku przez 5 sekund . Natomiast wczoraj gdy chciałem odpalić auto silnik chodził strasznie nierówno wręcz się dławił ,a z wydechu było pełno białego dymu po dodaniu gazu auto zgasło.Potem odpaliłem ponownie dałem silnikowi chwile pochodzić po jakiś 5 minutach dodałem więcej gazu i silnik chodził już normalnie oczywiście po wielkiej fali białego dymu która wcześniej przeszła.Z rury wydechowej w międzyczasie coś wyleciało ( plamy na kostce brukowej ).Co o tym sądzicie ? Uszczelka pod głowicą ? Dodam ,że wycinałem niedawno dpfa.Oby nie uszczelka pod głowicą ? :/ W lekko zimniejsze dni auto też kopci przez jakiś czas na biało ,ale jak się już nagrzeje to dym znika.Hyundai Sonata 2,0 crdi z wyciętym dpfem.
Eryk98
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 15 02 1998
Auto: Nie mam

30 Wrz 2017, 12:47

co do płynu

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]




?
Eryk98
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 15 02 1998
Auto: Nie mam

30 Wrz 2017, 22:44

Eryk98 napisał(a):Poza tym silnik po odpaleniu chodzi przez krótką chwile nierówno puści troszeczkę białego dymku przez 5 sekund . Natomiast wczoraj gdy chciałem odpalić auto silnik chodził strasznie nierówno wręcz się dławił ,a z wydechu było pełno białego dymu po dodaniu gazu auto zgasło.Potem odpaliłem ponownie dałem silnikowi chwile pochodzić po jakiś 5 minutach dodałem więcej gazu i silnik chodził już normalnie oczywiście po wielkiej fali białego dymu która wcześniej przeszła.Z rury wydechowej w międzyczasie coś wyleciało ( plamy na kostce brukowej ).Co o tym sądzicie ?
Płyn przedostaje się w niewielkich ilościach do komory spalania w czasie kiedy silnik stygnie. Później po odpaleniu masz taki efekt że kopci na biało i silnik przez chwile pracuje nie równo.
Napisałeś że znika ci płyn chłodniczy więc jeżeli nie masz żadnych wycieków to bardzo prawdopodobne że masz problem z głowicą.

Co do filmiku który zamieściłeś to z układu ciśnieniowego w którym ciecz będzie wrzała w wyższej temperaturze kolega zrobił układ bezciśnieniowy. To nie jest rozwiązanie problemu na ubywanie płynu chłodzącego jak mu ubywało go dużo tak jak mówił (silnik go nie spala ani nie przedostaje się do oleju) to znaczy, że układ jest nie sprawny i trzeba znaleźć przyczynę problemu. Może to wina korka ciśnieniowego bardzo często jest on przyczyną problemu nie trzymając odpowiednich parametrów.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
    Skoda Vision E - wnętrze samochodu koncepcyjnego
    Futurystyczny design modelu VISION E ukazuje charakter nowego języka stylistycznego ŠKODY dla przyszłych pojazdów elektrycznych. Najbardziej uderzające cechy nadwozia to m.in. brak słupka B czy nietypowo otwierane ...