Układ chłodzenia!!! Brak ciepłego powietrza z nawiewu

13 Lut 2019, 19:22

Mam Mercedesa 1999 2,2 cdi 125km i następujący problem:
Dwa lata temu wymieniona uszczelka pod głowicą,rok temu wymieniony termostat średniej firmy nie żaden lipny ani markowy.
- miesiąc temu wymieniona pompa wody na nową i wymieniona pompa wysokiego ciśnienia bo ciekła na inną używaną ale sprawną.
Problem jest taki,że nie leci wcale ciepłe powietrze z nawiewu,po zapaleniu samochodu zapala się kontrolka płynu chłodniczego i po 5 minutach gaśnie,podczas jazdy sie nie zapala ale za to temperatura podczas jazdy rośnie do ponad 80 stopni i spada poniżej 80 stopni takie falowanie.
Dieslowiec stwierdził że czuć dym w zbiorniczku wyrównawczym i prawdopodobnie uszczelka lub pęknięta głowica :(

Miał ktoś coś podobnego???

Moje przypuszczenia:
- jakby była uszczelka to by miał trudny rozruch.
Nie,wszystko jest dobrze zapala przy -10 stopni jak były te lekkie mrozy bez zająknięcia.
- nie miał by mocy.
Nie,ma moc wkręca się na pełne obroty nie ma żadnych problemów ani nic.
- jak by była uszczelka czy coś płyn by uciekał więcej płynu.
Przynajmniej tak było 2 lata temu przed wymianą uszczelki.
- leciał by z rury dym biały
Dwa lata temu tak było takie,kłęby dymu że aż nie było widać tyłu samochodu.

Co to może być ? Czy mechanik się nie myli ?
loko2402
Nowicjusz
 
Posty: 6

13 Lut 2019, 21:42

loko2402 napisał(a):- jakby była uszczelka to by miał trudny rozruch.

loko2402 napisał(a):- jak by była uszczelka czy coś płyn by uciekał więcej płynu.

loko2402 napisał(a):- leciał by z rury dym biały

Wszystkie te objawy nie muszą się objawiać przy UPG. Pamiętaj że może też być uszkodzona sama głowica. Mechanik czuje spaliny? prosta sprawa kup tester UPG i będziesz wiedział czy ma rację.

Sprawdz jeszcze czy węże od nagrzewnicy z nią włącznie są ciepłe.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

13 Lut 2019, 21:59

Muszę jutro kupić tester.
Ale glowica była planowana przy wymianie uszczelki i była w dobrym stanie.I mogła by tak z znikąd pęknąć?
Silnik ani nie był przegrzany ani jakoś mocno katowany,normalna jazda.
loko2402
Nowicjusz
 
Posty: 6

13 Lut 2019, 22:13

loko2402 napisał(a):Ale glowica była planowana przy wymianie uszczelki
ale to było 2 lata temu......
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Lut 2019, 12:16

loko2402 napisał(a):mogła by tak z znikąd pęknąć?
Czasem się zdarza i nic na to nie poradzisz.

Czy płynu chłodzenia ubywa?
Układ chłodzenia po wymianie pompy wody został prawidłowo odpowietrzony?
Warto sprawdzić czy przewody wodne idące do nagrzewniczki są gorące z jednej i drugiej strony, tak samo czy ona cała jest gorąca bo jak tak to problem będzie w klapach sterujących.

Wahania temperatur raczej nie są normalne i być może trzeba by ponownie sprawdzić termostat.

Zrób test na CO2 i daj znać co ci wyjdzie.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

14 Lut 2019, 14:19

Dwa tygodnie temu była wymieniana ta pompa wody i pompa wtryskowa.
Drugi raz zawiozłem do mechanika bo wyczytałem że może być zapowietrzony układ chłodzenia.Pojechałem do tego samego bo już wymieniał i wie co i jak.Jakbym pojechał do innego to by może to samo wymieniał :)
Dostałem telefon,że albo pęknięta uszczelka lub głowica.
Samochód jeszcze nie odebrany od niego.
Ale zastanawia mnie to,czemu nie ma grzania wcale,wcześniej jak pamiętam było,przed tą wymienianą uszczelką.Tylko że dymił,obroty bardzo duże były i trudny rozruch musiałem aż na dwa akumulatory go palić.
Dzisiaj jeszcze go odbiorę i spróbuje kupić ten tester,ciekaw jestem co wyjdzie.
loko2402
Nowicjusz
 
Posty: 6
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Tuning Show 2009 - Kraków / relacja
    Zwiedzający podczas 7.Tuning Show w Krakowie mogli zobaczyć mi. in. samochód rajdowy Janusza Kuliga, Ford Focus WRC, którym wywalczał tytuły mistrza Polski w latach 2000-2001. Ponadto był tylno napędowy Ford ...

14 Lut 2019, 14:27

Płynu nie ubywa,ale po nocy lub po zaparkowaniu świeci się kontrolka płynu i po 3 może 5 minutach gaśnie,podczas jazdy sie nie zapala ale jest cały czas zimno z nawiewu,a na wskażniku temperatury idzie normalnie do 80 stopni i potem ponad 80 i tak rośnie spada poniżej 80 stopni.
Nie wiem czy jakie są węże czy zimne czy ciepłe zobaczę jak go odbiorę.
Ale czy termostat mógł by się w taki nie regularny sposób zatrzymać w połowie ?
loko2402
Nowicjusz
 
Posty: 6

14 Lut 2019, 15:58

Ale termostat nie ma za wiele wspólnego z grzaniem, no chyba ze byłby całkowicie otwarty ale wtedy tez grzeje tyle ze slabiej no i temp płynu była by na minimum.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Lut 2019, 21:09

Auto odebrałem no i leci dym i czuć spaliny w zbiorniczku.Pradopodobnie pękła uszczelka pomiędzy cylindrami lub mogło być źle splanowana glowica i teraz wszystko wychodzi.
Ale zapala normalnie.
Jeszcze dla pewności zrobię test tym testerem.
Wrzucę zdjęcie z wyniku.
loko2402
Nowicjusz
 
Posty: 6

15 Lut 2019, 10:08

loko2402 napisał(a):leci dym i czuć spaliny w zbiorniczku.Pradopodobnie pękła
Powiem Ci że po dwóch latach kolejny taki sam problem to raczej jakiś błąd w naprawie tym bardziej że jeździsz samochodem normalnie.

Co do tego ciepłego powietrza w samochodzie to myślę że jedyna możliwość to dostać się do nagrzewnicy i sprawdzić co tam się dzieje i czy jest gorąca.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

15 Lut 2019, 11:06

Wcześniej to się zagotawał przez brak płynu,A teraz normalnie pali na krótkie odcinki jest ok,ale bez ciepłego powietrza.
Pali ładnie nic się nie zawiesza,a te uszczelniacze w płynie to by tutaj sprawny nie rozwiązały?
Mechanik powiedział że on nigdy tego nie stosował i nie chce brać za to odpowiedzialności brać i to rozumiem.
Ale to musi być albo małe pęknięcie lub małe rozszczelnie bo normalnie zapala wszystko jest ok tylko do pełnego rozgrzania już się problem zaczyna.
loko2402
Nowicjusz
 
Posty: 6

15 Lut 2019, 13:23

Zrób test CO2. Jak faktycznie wyjdzie pozytywnie to nie naprawisz tego uszczelniaczami które wlewa się do układu chłodzenia.

Sprawdź tą nagrzewnicę i napisz czy ona jest gorąca a mino to leci zimne powietrze z nawiewów.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!