Układ Hamulcowy...Uno

05 Mar 2008, 20:15

witam serdecznie!
mam taki problem iz...rano jak ruszam autem to jest spoko ale po pierwszym nacisniecu hamulca przednie klocki sie zaciskaja i przez jakies 3km trzymaja...tzn mozna jechac ale strasznie to czuc...po jakims czasie odpuszczaja i wszystko jest dobrze...jak postoi dłuzszy czas to jest to samo...co zrobic zeby było dobrze? pozdro
zuchos20
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 83
  • 06 Mar 2008, 16:55

    spróbój odpowietrzyć układ.Pozdrawiam.
    wlodek1WP
     

    06 Mar 2008, 20:02

    Trzeba rozebrać przednie zaciski hamulcowe klocki muszą być luźne w obejmie a tłoczek lekko się wysuwać.Do smarowania tłoczkow hamulcowych można kupić specjalny smar i tylko takim należy je konserwować.Uszkodzony giętki przewod hamulcowy też może być przyczyną blokowania.Pedał hamulca musi mieć minimalny luz.Zacznij od zaciskow.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    06 Mar 2008, 20:17

    własnie myslałem o rozebraniu tłoczkow i przeczyszczenia...a mozna to jeszcze czyms smarowac?myslałem o czyszczeniu WD-40....
    zuchos20
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 83

    06 Mar 2008, 20:19

    jeszcze jedno pytanko...jakie sa obiawy zapowietrzenia układu?
    zuchos20
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 83

    06 Mar 2008, 20:36

    pedał bedzie miekki i bedzie schodził nizej w podłoge przy hamowaniu.na postoju ponaciskaj kilka razy pedał hamulca.jeżeli na początku bedzie miekki a potem nagle stwardnieje to układ jest zapowietrzony
    chicken19
    Zaawansowany
     
    Posty: 554
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
      Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
      Skoda Octavia - zmodernizowana trzecia generacja modelu
      Premiera gruntownie zmodernizowanej trzeciej generacji modelu OCTAVIA miała miejsce 10 stycznia w Akademii Sztuk Pięknych w Wiedniu. Podczas trwającej dwadzieścia minut prezentacji Prezes Zarządu ŠKODY Berhnard Maier ...

    07 Mar 2008, 22:33

    to odpada bo pedał to jest twardy...az za twardy...brac polecil mi zmiane płynu hamulcowego bo jest higroskopijny no ale kłopot jest taki ze zmiana płynu to nie taka prosta sprawa:( moze ktos wie ile kosztuje taki zabieg u mechanika?
    zuchos20
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 83

    08 Mar 2008, 11:43

    Do czyszczenia są tłoczki i cylinderki,do wymiany uszczelki i płyn hamulcowy na normalny.Taki zabieg nie jest drogi,ale można go zrobic samemu,aczkolwiek troszkę czasochłonne to jest.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    09 Mar 2008, 13:49

    Jeśli koła ci blokują zatrzymaj samochód i spróbuj popuścić odpowietrzniki po kolei jeśli po popuszczeniu odpowietrznika wyleci z niego płyn pod ciśnieniem i koło się odblokuje to wymień elastyczne wężyki .
    jan0404
    Nowicjusz
     
    Posty: 27
    Miejscowość: piła

    10 Mar 2008, 20:32

    zawsze najcemniej jest pod latarnia...po dłuzszych obserwacjach zauwazyłem ze to chyba płyn...bo teraz jak jest ciepło to nie ma takiego problemu...dzieki za rady:*
    zuchos20
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 83

    10 Mar 2008, 21:02

    Oj..... cosik mi się wydaje że jak nie wyczyścisz przednich zacisków , to prędzej czy póżniej , mimo wymiany płynu hamulcowego , twój problem powróci . I to jeszcze z większymi objawami !
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4897
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    10 Mar 2008, 21:52

    no wiem ze problemu same sie nie rozwiazuja ale jak objawy sa mnijsze to lepiej nie wywoływac wilka z lasu:) jak zaczne rozkrecac to roznie to moze byc a jescze ze mnie taki mechanik jak z koziej du.. trąbka:)
    zuchos20
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 83

    10 Mar 2008, 22:13

    Masz racje ! ale...... dbałość o samochód nie polega na tym , że nie robimy nic , bo ; mu przeszło ; Może wrócić ! W najmniej oczekiwanym przez nas momencie . W twoim przypadku należałoby chociaż skontrolować co i jak . Jak ci złapie zacisk na amen , to spalisz klocki , przegrzejesz tarcze , łożysko koła ..... W najgorszym przypadku wytarty klocek całkowicie wyleci i stracisz hamulce . A wtedy koszty...... koszty...... koszty . Kontrola i ewentualne czyszczenie , u mechanika nie kosztuje fury pieniędzy ! Zresztą jesteś dorosły i rozważny - zdecydujesz sam .
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4897
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    10 Mar 2008, 22:21

    no zdaje sobie z tego sprawe...ale znowu boje sie tego rozbierac bo jeszcze rozwale:( miałem taka przygode ze jade z 50km/h wciskam na hamulce a tu trach pach słychac ze cos pekło i hamulcy nie ma...myslałem ze przewody pekły ale potem okazało sie ze jeden klocek pekł:)
    zuchos20
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 83