REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
smailer napisał(a):uważam, że silnik najlepiej umyć myjką wysokocisnieniową ale najpierw spryskać go jakimś preparatem (najlepiej żeby ulegał biodegradacji) a tak na marginesie to po co chcesz myć silnik masz na nim jakies tłuste plamy od oleju???
no w zasadzie ok ale....JimiEx napisał(a):musisz napewno dobrze zakryc alternator, skrzynki z bezpiecznikami etc, oraz instalacje elektryczna. A i operacji nie wykonuj na goracym silniku ! Jak wiadomo metale roznie znosza nagle zmiany temperatury
pocieszny napisał(a):no w zasadzie ok ale....JimiEx napisał(a):musisz napewno dobrze zakryc alternator, skrzynki z bezpiecznikami etc, oraz instalacje elektryczna. A i operacji nie wykonuj na goracym silniku ! Jak wiadomo metale roznie znosza nagle zmiany temperatury
alternator i tak jest zwykle zalewany wodą podczas jazdyw terenówkach czasem "pracuje" zupełnie pod wodą, więc jego można olać
![]()
elektryka powinna być zrobiona tak, aby dostanie się wody pod maskę nie wyrządiło jej żadnej szkody, oczywiście z wiekiem elektryka się starzeje, przewody parcieją, a wtyczki już nie trzymają szczelności
zwykle silnik myjemy na końcu, więc chwile już nie pracuje, poza tym co nam szkodzi zatrzymać się wcześniej na kawe przed myjnią?z drugiej strony, silnik jest skonstruowany w ten sposób że nagłe schłodzenie, na przykład po wjeździe do wody, nie powinno spowodować w nim szkód
problemem na przykład, może być turbina, lub inne elementy o cienkich ściankach narażone na wysokie temperatury.
@LakiiLu lepiej myć pod domemgdzie nei masz zamkniętego obiegu wody, seperatorów oleju i innych tego typu urządzeń
gdzie cały syf z silnika (olej,ropa) pójdzie na trawnik lub do studzienki kanalizacyjnej
no ta nie każdy ma własny warsztatLakiiLu napisał(a): Nie no ale ja na przykład myje na warsztacie silniki jest git mamy swoje preperaty do tego a na pewno nie kosztuje to majątek
i zgadzam się z tobą ze w miedzy czasie skoczyć na kawę