Nowe przepisy zatwierdzone przez Parlament Europejski mają na celu znacznie poprawić jakość i niezależność badań homologacji pojazdów oraz wzmocnić kontrolę znajdujących się na unijnym rynku pojazdów. W jaki sposób nowe przepisy wpłyną na rynek motoryzacyjny i jakie zmiany czekają kupujących samochody?
Wprowadzone przepisy mają zapewniać wysoki poziom bezpieczeństwa i efektywności środowiskowej pojazdów. Jednocześnie wyeliminują wady i luki obecnego systemu homologacji. Zmiany będą polegały przede wszystkim na poprawie jakości testów, które umożliwiają wprowadzenie samochodu do obrotu oraz wzmocnieniu systemu kontroli nad rynkiem, dzięki czemu już obecne na rynku pojazdy będą weryfikowane pod kątem zgodności z wymogami. Państwa członkowskie i Komisja zyskają możliwość przeprowadzania kontroli wyrywkowo, powstanie również forum wymiany informacji na temat egzekwowania przepisów. Należeć będą do niego przedstawiciele krajowych organów udzielających homologacji oraz organy krajowe organy nadzoru rynku.
Wiceprzewodniczący do spraw miejsc pracy, wzrostu, inwestycji i konkurencyjności Jyrki Katainen twierdzi:
"Dzięki zaostrzeniu przepisów, których przestrzeganie będzie kontrolowane w bardziej rygorystyczny sposób, przemysł motoryzacyjny ma szansę odzyskać zaufanie konsumentów. Dzisiejsze porozumienie, osiągnięte zaledwie kilka tygodni po przedstawieniu przez Komisję wniosków dotyczących mobilności ekologicznej, stanowi kolejny przełomowy moment w unijnych staraniach na rzecz wzmocnienia pozycji europejskiego przemysłu motoryzacyjnego jako globalnego lidera w zakresie ekologicznych i bezpiecznych pojazdów."
Czy zmiany rzeczywiście są potrzebne i jak wpłyną na rynek motoryzacyjny, zapytaliśmy Romana Wyszomirskiego, prezesa spółki MBR Leasing Sp. z .o.o. zajmującej się m.in. leasingiem dla biznesu:
"Przepisy dotyczące homologacji rzeczywiście są coraz bardziej restrykcyjne. W obliczu oszustw, jakich dopuszczały się największe motoryzacyjne marki, to zupełnie zrozumiałe. Unia Europejska chce mieć większą władzę w procesie homologacji aut oraz późniejszego sprawdzania, w jaki sposób władze krajowe i organy techniczne przeprowadzają ich kontrole. Zmiany z pewnością nie pozostaną bez wpływu na rynek motoryzacyjny. W mojej ocenie są to jednak zmiany pozytywne, których długofalową konsekwencją będzie poprawa bezpieczeństwa na drogach i zmniejszenie emisji niebezpiecznych dla środowiska zanieczyszczeń."
Działania Komisji Europejskiej wzmacniają pozycję Unii jako światowego lidera w sektorze ekologicznych pojazdów. Zgodnie z unijną dyrektywą w zakresie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych elektromobilność rozwijać się będzie również w Polsce, już do 2020 roku bowiem nasz kraj zapewni odpowiednią infrastrukturę dla elektronicznych pojazdów. W 32 aglomeracjach w całym kraju powstanie 400 punktów szybkiego ładowania, a dodatkowo zostanie udostępnionych aż 6000 punktów o normalnej mocy. Czy rozwój tej infrastruktury wpłynie na rynek leasingu w Polsce?
Redakcja napisał(a):"Dzięki zaostrzeniu przepisów, których przestrzeganie będzie kontrolowane w bardziej rygorystyczny sposób, przemysł motoryzacyjny ma szansę odzyskać zaufanie konsumentów. Dzisiejsze porozumienie, osiągnięte zaledwie kilka tygodni po przedstawieniu przez Komisję wniosków dotyczących mobilności ekologicznej, stanowi kolejny przełomowy moment w unijnych staraniach na rzecz wzmocnienia pozycji europejskiego przemysłu motoryzacyjnego jako globalnego lidera w zakresie ekologicznych i bezpiecznych pojazdów."
Co do treści to nie mam zastrzeżeń wiadomo, "zaufanie dobra rzecz, lecz kontrola jeszcze lepsza"-W.I.Lenin. Ale i styl tych naszych unijnych władców jest coraz bardziej zbliżony do komuszej gadki
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
Redakcja napisał(a):unijnych staraniach na rzecz wzmocnienia pozycji europejskiego przemysłu motoryzacyjnego jako globalnego lidera w zakresie ekologicznych i bezpiecznych pojazdów
Czyli dosłownie możemy to zrozumieć że na siłę będą nam wciskali ekologiczne auta i nic tego nie zmieni. Tu chyba o to chodzi bo bezpieczeństwo to inna kwestia chociaż tu ładnie połączyli jedno z drugim. Może powinno być "bezpiecznych pojazdów" da środowiska
Ekomobilność - podróżowanie wymyślone na nowo Pojęcie ekomobilności obejmuje nie tylko niskoemisyjne pojazdy, lecz także wszystko, co ułatwia korzystanie z nich, np. zróżnicowanie środków transportu i dostosowanie ich do potrzeb użytkowników, nowe ...
Jakie auto z 3 niezależnymi fotelami ISOFIX z tyłu? Jakie auto rodzinne warte jest obecnie uwagi? Wymagania: 3 niezależne fotele z tyłu na ISOFIX (2 foteliki + na środku dorosła osoba swobodnie siedząca, ew. trzeci fotelik), benzyna (najlepiej ładnie tolerująca LPG), ew. bardzo ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.