UNO-dziwny problem

30 Sty 2010, 22:53

artur73 napisał(a):Dobre... Facet polewa parownik ciepłą wodą żeby zapalił, a tu gościu nie widzi związku pomiędzy zapalaniem na gazie i zmrożeniem reduktora... Ciekawe że koleś jak polewał to auto zapaliło...
Tak ogólnie to pewnie zapalnie na lpg na mrozie jest ok i niczemu nie szkodzi...
Żart !!! :???:


Niestety, pomimo wieloletniego doświadczenia w naprawie samochodów, nadal nie widzę związku pomiędzy uruchamianiem silnika na gazie, a opisaną usterką. Przeczytaj ze zrozumieniem post opisujący objawy usterki, a nie będziesz mylił kwestii uruchamiania silnika na LPG z awarią tegoż silnika.
Maciek_S
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Pomorze
  • 31 Sty 2010, 09:20

    Widzę że kolega rozumie problem a nie doszukuje się czegoś w tym gazie...wróćmy do tych pierścieni...czy to możliwe żeby one były przyczyną?
    zuchos20
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 83

    31 Sty 2010, 21:16

    Niestety, pomimo wieloletniego doświadczenia w naprawie samochodów, nadal nie widzę związku pomiędzy uruchamianiem silnika na gazie, a opisaną usterką. Przeczytaj ze zrozumieniem post opisujący objawy usterki, a nie będziesz mylił kwestii uruchamiania silnika na LPG z awarią tegoż silnika.
    _________________

    Tak..? To powiedz co się zepsuło. Pewnie jak wykluczasz wszystko,to już wiesz gdzie leży przyczyna awarii. No to pisz co jest zepsute,a przestań iśc w "fabułę..."
    W końcu moim celem nie jest akademicka dyskusja z Tobą oraz toczenie teoretycznego sporu lecz myślałem,że popróbujemy razem pomóc koledze..?
    Pod domem : MEGANE IV 1,5 dci-110KM , MEGANE III 1,6-16V - 110KM lpg -jest paliwowa alternatywa bez elektryki.
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5807
    Zdjęcia: 40
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Renault
    Silnik: 1,6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    31 Sty 2010, 21:38

    Chłopaki dajcie spokój z tym gazem a teraz skupmy sie na pierscieniach:) możemy to wykluczyć czy jest to możliwe ze to piescienie..
    zuchos20
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 83

    31 Sty 2010, 21:41

    witam mam siene 1.4 i chce zobaczyc czy dziala klapka od filtra ta ktora jest tam gdzie filtr ajk ja sprawdzic????????czy jest dobra??????????
    franek264
    Nowicjusz
     
    Posty: 24
    Miejscowość: rzeszow

    31 Sty 2010, 21:59

    A ten gościu gdzie tu się podpina..? Załóż kolego osobny temacik i opisz bardziej twój problem.

    Co do pierścieni...Jest to mozliwe ale od czego proponujesz zacząc sprawdzanie..? Myślę o pomierzeniu ciśnienia na poszczególnych cylindrach. Byc może to by coś pokazało.
    Generalnie jednak pierścienie nie są tak prawdopodobną przyczyną.
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5807
    Zdjęcia: 40
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Renault
    Silnik: 1,6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    31 Sty 2010, 22:48

    artur73 napisał(a):
    Niestety, pomimo wieloletniego doświadczenia w naprawie samochodów, nadal nie widzę związku pomiędzy uruchamianiem silnika na gazie, a opisaną usterką. Przeczytaj ze zrozumieniem post opisujący objawy usterki, a nie będziesz mylił kwestii uruchamiania silnika na LPG z awarią tegoż silnika.
    _________________

    Tak..? To powiedz co się zepsuło. Pewnie jak wykluczasz wszystko,to już wiesz gdzie leży przyczyna awarii. No to pisz co jest zepsute,a przestań iśc w "fabułę..."
    W końcu moim celem nie jest akademicka dyskusja z Tobą oraz toczenie teoretycznego sporu lecz myślałem,że popróbujemy razem pomóc koledze..?


    Spokojnie, nie obrażaj się.
    Napisałem wcześniej, od czego zacząć diagnostykę tego silnika. Irytują mnie natomiast slogany głoszone najczęściej przez lamerów, którzy większość usterek silnika zwalają na karb uruchamiania go na gazie, lub na "silniczek krokowy". Myślę, że do tych lamerów nie należysz, wystrzegaj się pisania rzeczy, których nie można uzasadnić., ponieważ w ten sposób Koledze nie pomożemy.
    Niestety, to nie jest forum dla wróżek i nie potrafię zdalnie określić przyczyn awarii, bez zbadania silnika. Nie potrafię również określić, czy autor tematu ma jakiekolwiek pojęcie o mechanice samochodowej, gdyż ma pełne prawo go nie mieć. W związku z tym proponuję w pierwszej kolejności nie wiązać kilkudniowego postoju pojazdu z usterką, lecz sprawdzić takie drobiazgi, jak to, czy rozrusznik się wyłącza. Zazębiony bendix powoduje duży opór, przez co silnik pracuje bardzo leniwie i ciężko wchodzi na obroty. Poważniejsze rzeczy zostawmy na później, kolejność musi być.
    Maciek_S
    Nowicjusz
     
    Posty: 23
    Miejscowość: Pomorze

    01 Lut 2010, 08:12

    jak kręce to ten rozrusznik ma duży opór jak jak bede trzymał przekręcony kluczyk to on w końcu przejdzie dalej i z kolejnym obrotem znowu sie zablokuje. Kwestia obrotów jest taka ze na postoju silnik chodzi jak zwykle bez większych problemów i na wysokie obroty tez wchodzi dobrze...problem zaczyna sie po wrzuceniu biegu...dodam ze koła i biegi działają bez problemu
    zuchos20
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 83

    01 Lut 2010, 08:51

    Ok. Więc zacznij od rozrusznika,a jeśli mówisz że auto na sucho wchodzi na obroty,to pierścieniom daj spokój.Moim zdaniem idąc dalej,to możemy dojśc nawet do ..sprzęgła...
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5807
    Zdjęcia: 40
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Renault
    Silnik: 1,6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    01 Lut 2010, 13:21

    Po dalszych konsultacjach okazało sie ze najprawdopodobną przyczyną jest zapłon w złym momencie...tylko jakim cudem to sie stało jak aparat zapłonowy jest nieruszony a przeskok paska jest dość trudny do wykonania....
    zuchos20
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 83

    01 Lut 2010, 14:06

    No to zaznacz sobie krechą położenie kopułki aparatu i spróbuj trochę podregulowac po kilka milimetrów. Może w środku jest lód..?
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5807
    Zdjęcia: 40
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: Renault
    Silnik: 1,6 110KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    01 Lut 2010, 15:24

    Można również włączyć rozrusznik na krótko, aby zakręcił silnikiem. Układy zapłonowy i zasilania wtedy nie pracują i jeżeli przyczyną jest za wczesny zapłon, to silnik powinien obracać się normalnie, bez oporów.
    Maciek_S
    Nowicjusz
     
    Posty: 23
    Miejscowość: Pomorze