Volvo s40 1996 zawieszenie twarde i ściąga na prawo

30 Sty 2010, 20:48

witam
chodzi o auto volvo s40 rok 1996, sprowadzone z niemiec, przebieg 190tys km, jaki realny to nie wiem, być moze 390tys km? benzyna+sekwencja 1,8 16v 115KM
auto zawieszenie ma podobno dynamic z 3 rodzajów comfort, dynamic i sport czyli to średnie
jednak jadąc tym autem czuje sie tak jakbym jechał na rowerze bez powietrza, jakbym jechał autem całkowicie bez zawieszenia z kołami drewnianymi zespawanymi z nadwoziem, auto wcale nie wybiera nierówności, jadąc czuje kazdą studzienkę, dziurę, nierówność poprostu wszystko czuć, auto jest stasznie sztywne i twarde
nie jezdziłem jeszcze w życiu tak twardym autem, poprostu nawet łączenia asfaldu czyć a na dodatek strasznie głośno te nierówności słychać, i jakby na nich zawieszenie dobija, wali
na dodatek jak sie załaduje zakupy do bagażnika albo usiądą z tyłu 2 osoby to tył auta bardzo siada w dół dość znacząco o jakies 10cm
jesli jade drogą taką ze latem nie ma na niej ani jednej dziury a aktualnie jest całą zlodowaciała i sa tylko 2 rowki na koła które są pokryste lodem to jadąc 30-40km/h wali autem jakby jechało po kamieniach ze 120km/h a inne auta jadą z tą samą prędkoscią lub szybciej oni tego nie czują?
dodam do tego ze mam felgi aluminiowe i opony letnie 195/55/15
no i tak sie chcialem Was spytac czy jezdzic jakos przesadnie wolno przez dziury czy raczej jak inne auta?
do tego napisze jeszcze ze auto mi ścieło całe opony przednie chodzi o strone zewnętrzną i na ściankach opony ścieło tak ze nie było widać bieżnika a przejechalem na nich 5tys km, ściągało na prawo cały czas na drogach idealnie równych jak stół tak zeby jechac prosto musialem trzymać kierownicę skręconą w lewo była ok 2cm skręcona w lewo gdy ją puścilem prostowala sie a auto jechalo w prawo, na drogach dziurawych i na kocich łbach do ściąganie było ok 10razy mocniejsze! kupiłem 2 nowe opony na przód, nic sie nie poprawiło! pojechalem do 1 mechanika wg niego do wymiany maglownica koszt 1500zł, wziąłem auto i pojechalem do 2 mechanika mówi ze zawieszenie w znakomitym stanie i wszystko ok tylko są minimalne luzy na tulejach z przodu ale mozna z nimi jezdzic ustawili mi zbieżność i nic dalej tak jak było, później przełożyli mi kola z felgami z lewej na prawą czyli całe opony z felgami aluminiowymi i poprawiło sie! nie ściąga na równej drodze ale na dziurawych i kocich łbach jest jak dawniej
powiem tak jest troche lepiej nie ściąga na równych drogach i kierowcnica jest prawie prosto ale na dziurawych nadal to samo no i mechanicy nie wiedzą co robić ja też nie
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931
  • 30 Sty 2010, 21:06

    Zacznij na przyszłość od wymiany opon na te o większym profilu ,powiedzmy 65 i już poczujesz różnicę w amortyzacji.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8572
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    30 Sty 2010, 21:08

    PhantomASA1 napisał(a):Zacznij na przyszłość od wymiany opon na te o większym profilu ,powiedzmy 65 i już poczujesz różnicę w amortyzacji.

    powiem Ci ze planuje kupic na następną zimę zimówki 185/65/15 bądź 185/60/15
    naprawdę czuć różnicę? ale u mnie jest zalecane jezdzic na 195/55/15 tak pisze w instrukcji
    a jak jezdzę na felgach aluminiowych i letnich oponach po tych drogach obkutymi lodem to niszcze zawieszenie czy felgi?
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    30 Sty 2010, 21:34

    Do mojego auta fabryka zalecała 185/65R14 a jeżdżę latem na 205/65R15 wiesz jaka Piotrze jest różnica w jeździe?!Taka jak między niebem a ziemią :!: Trzeba tylko sobie dobrać odpowiedni rozmiar opon by nie przesadzić.Gdybym mógł założył bym 16-tki ale musiałbym założyć opony nisko profilowe a tego nie chcę(twarde zawieszenie),gdyż wyższe by się nie zmieściły.Przy nisko profilowych oponach dostaje zawieszenie bardziej w kość a felgę możesz zniszczyć gdy wpadniesz w dziurę i koło zbyt mocno dobije!Przyczyn ściągania może być kilka,począwszy od różnicy ciśnień w oponach,nierówno starty bieżnik lub przez złą geometrię zawieszenia.Gdy założysz 65-tki będziesz trochę szybciej jechał o te 3-4 km/h niż będzie ci wskazywał licznik.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8572
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    30 Sty 2010, 21:38

    instrukcja mi zaleca 195/55/15, 14 cali mi nie wejdą a juz te 195/55/15 ledwo sie mieszczą w aucie
    a jesli jest droga równa jak stół poprostu idealna ale latem a teraz zimą jest pokryta lodem na przemian, lód, asfald i tak w kółko z różnicą w wysokościach ok 0,5cm-1cm to jazda po takiej drodze z predkością 40-50km/h niszczy zawieszenie? ja jadąc taka drogą to rzuca mną we wszystkie strony, dobija z wszystkich kół i wali a inne auta lecą po 60-80km/h oni tego nie czują?
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    30 Sty 2010, 22:38

    To ja założył bym 185 /65 R15,już będziesz miał profil opony wyższy o prawie 1.5 cm.Piotrze charakterystyka zawieszenia twego samochodu jest twarda,najpierw zobacz czy ktoś tego zawieszenia nie obniżył .Rzuca cię na wszystkie strony gdyż jeździsz na letnich oponach i być może masz luzy w zawieszeniu,wtedy auto zimą tańczy na drodze a latem tego nie wyczuwasz!
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8572
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    31 Sty 2010, 11:27

    PhantomASA1, nie chodzi mi o to ze mnie rzuca po drodze, przepraszam moze źle sie wyraziłem auto jedzie tam gdzie chce, prowadzi sie bardzo stabilnie w zakrętach, wcale sie nie przechyla na boki, jednak jadąc drogą podziurawioną jak ser szwajcarski bardzo auto wytrząsa pasażerów tak ze te wszystkie nierówności czuje w plecach i kręgosłupie a na dodatek dudni i wali
    no i jesli jest droga równa jak stół poprostu idealna ale latem a teraz zimą jest pokryta lodem na przemian, lód, asfald i tak w kółko z różnicą w wysokościach ok 0,5cm-1cm to jazda po takiej drodze z predkością 40-50km/h niszczy zawieszenie? czuje sie tak jakbym jechał po kocich łbach z prędkością ponad 100km/h inne auta tez jadą i oni tego nie czują
    dodam ze jezdzilem juz innymi autami vw passat b5, audi 80 b4. opel astra I, vw golf V no i w tych autach jazda przez nawet duże dziury jest jakby bez porównania przyjemniejsza
    czujemy sie odizolowani od hałasu i drogi a auto wybiera wszystkie nierówności sprężyście i miękko i na dodatek cicho nawet takie audi 80 z początku lat 90
    ja mam zawieszenie wielowahaczowe i co mi to daje? jesli zawieszenia z belką skrętną są duzo cichsze, miększe i na dodatek świetnie prowadzą sie w zakrętach
    zresztą jak założe 185/65/15 niewiem czy nei będą obcierać o błotniki, tył naprawdę mocno siada jak usiądą z tyłu 2 osoby, i będzie mi zawyżać licznik aż o 10km/h przy 150km/h czyli tez przebieg będzie szybciej leciał
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    31 Sty 2010, 12:36

    Przebieg będzie leciał tak samo,to nie ma nic do rzeczy gdyż linka prędkościomierza obraca się tak samo,przeguby kręcą się tak samo szybko, ale przez to,że koło ma większy promień będziesz jechał szybciej,powiedzmy te 5-6km/h przy prędkości 150 km/h.Gdy chodzi o zawieszenie,jeśli w twoim aucie nie było obniżane to,albo charakterystyka zawieszenia taka jest,lub masz już zużyte sprężyny,gdy tak jest, będziesz się czuł tak jakbyś jeździł wozem drabiniastym.Wiesz o tym,że sam amortyzator nowy jeśli sprężyna już siadła, nie poprawi znacznie komfortu jazdy!Problem w twojej bryce to zużyte sprężyny,dobijają i amorki nie mają prawidłowej pracy.Pytasz czy zawieszenie się niszczy,no wiesz im twardsze na naszych bezdrożach :mrgreen: tym gorzej dla układu jezdnego co nie znaczy,że komfortowe zawieszenia(miękkie)wytrzymują dłużej(francuskie auta np.)Opony o wyższym profilu potrafią przyjąć więcej energii i ją rozproszyć nie przenosząc drgań na zawieszenie.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8572
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    31 Sty 2010, 13:58

    PhantomASA1, vw passat b5, albo takie audi 80 to lata nad dziurami w porównaniu z moim volvo
    czyli co jezdzic bardzo wolno przez dziury czy jak inne auta?
    zauważyłem ze jak wioze cos cięzkiego w bagażniku to auto jest troszke miększe i lepiej pochłania dziury niz jak jade sam
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    31 Sty 2010, 14:21

    Widocznie twoje auto ma twardszą charakterystykę zawieszenia.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8572
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    31 Sty 2010, 14:30

    PhantomASA1, jak mówiłem ma zawieszenie dynamic z 3
    comfort, dynamic i sport czyli to średnie
    twarde auta są sztywne i tak tluczą i walą na dziurach? a miękkie auta są ciche od zawieszenia i wybierają dobrze dziury?
    vw passaty b5 są miękkie?
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    31 Sty 2010, 15:34

    Widzisz Piotrze,niestety przykro mi to VOLVO słynie z tego,że ma twarde zawieszenie,musisz się z tym pogodzić :sad: Usportowiony charakter tego zawieszenia wylazł już z fabryki,czyli na naszych drogach nie spodziewaj się komfortu :!: Musisz się z tym pogodzić,cóż fabryczne zalecenia opon o profilu 55 już informują o charakterystyce zawieszenia, ale nie martw się Porsche czy Ferrari mają jeszcze twardsze nastawy .To VOLVO nie należy do wzorców jakościowych,to takie VOLVO z przymróżeniem oka :wink:
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8572
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    31 Sty 2010, 15:44

    PhantomASA1 napisał(a):Widzisz Piotrze,niestety przykro mi to VOLVO słynie z tego,że ma twarde zawieszenie,musisz się z tym pogodzić :sad: Usportowiony charakter tego zawieszenia wylazł już z fabryki,czyli na naszych drogach nie spodziewaj się komfortu :!: Musisz się z tym pogodzić,cóż fabryczne zalecenia opon o profilu 55 już informują o charakterystyce zawieszenia, ale nie martw się Porsche czy Ferrari mają jeszcze twardsze nastawy .To VOLVO nie należy do wzorców jakościowych,to takie VOLVO z przymróżeniem oka :wink:

    ale chyba lepsze od audi 80 czy golfa 3?
    czyli moge spokojnie leciec przez dziury i nie bac sie ze cos sie tam stanie? jezdzic tak samo szybko jak inne auta czy jezdzic 30-50km/h przez dziury?
    a jakie są objawy luzów na tulejach przednich? i jakie są objawy luzów w maglownicy?
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931

    31 Sty 2010, 15:58

    Nie Piotrze, lepsze nie jest, ale możesz mu depnąć bez żadnych oporów ,bez żadnego skrępowania , obawy ,że coś odleci! To auto było produkowane poza Szwecją ,na wspólnej taśmie na której powstawało Mitsubishi Carisma,konstrukcyjnie te auta są bardzo podobne i dużo podobnych podzespołów.Ten silnik,który masz jest Szwedzkiej konstrukcji,ciekawe gdyż 115 KM ma silnik 1.7 a 1.8 ma 122KM.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8572
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    31 Sty 2010, 16:36

    czyli mówisz ze golf 3 generacji jest lepszy od tego volvo?
    dokladnie ma 1731ccm i oznaczenie 1,8 115km
    a jakie sąobjawy luzów na tulejach przednich i luzów na maglownicy?
    piotrauto
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1931