Uno Firee 1,0 przerywa podczas jazdy

07 Lut 2012, 21:08

Fiat Uno firee
1997r
999,00 pojemność
Witam ! po wymianie cewki i przewodów zapłonowych oraz świec samochód przerywa podczas jazdy dusi go na każdym biegu czyli trzymając nogę na gazie normalnie stale to samochód przerywa a jeśli pąpuje pedałem gazu to samochód się zbiera czy to może być silniczek krokowy czy sterownik z góry dzięki za odpowiedź
wiktor2211
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Fiat Uno 1,0 Firee

09 Lut 2012, 09:52

Domyślam się, że jest to wersja z monowtryskiem, silnik krokowy odpowiada za wolne obroty i nie ma wpływu na zachowanie podczas jazdy. Trzeba podłączyć kompa aby sprawdzić co się dzieje, mozliwe, że sonda lambada :wink: szwankuje.
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet

09 Lut 2012, 15:09

po wymianie cewki i przewodów zapłonowych oraz świec samochód przerywa podczas jazdy dusi go na każdym biegu

dlaczego wymiana cewki i itp ??? problemy były wcześniej ?
jak sięgnę pamięcią ... to masz jeszcze chyba rozdzielacz zapłonu z kopułką i palcem
można by sie im przyjrzeć :wink:
ale może też siana brakować -zakitowany filtr lub pompa paliwa obumiera :?
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

09 Lut 2012, 22:34

sympatyk napisał(a):problemy były wcześniej ?


I tu jest właściwe pytanie . Jeśli nie było a wymiana tych elementów spowodowała usterkę to zamontować po kolei stare części i wyeliminować nowy badziew.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

09 Lut 2012, 22:37

Wcześniej tez tak było a cewke musiałem wymienić bo nie palił na jeden cylinder Jednak był to nastawnik przepustnicy <silnik krokowy> z góry dzięki ,za jakie cokolwiek odpowiedzi.
wiktor2211
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Fiat Uno 1,0 Firee

10 Lut 2012, 21:25

wiktor2211 napisał(a):nie palił na jeden cylinder Jednak był to nastawnik przepustnicy <silnik krokowy>


Brak zwiazku, raczej obroty były niskie i dawały efekt niepalącego cylindra :idea:
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet

10 Lut 2012, 21:43

samochód przerywa podczas jazdy dusi go na każdym biegu czyli trzymając nogę na gazie normalnie stale to samochód przerywa a jeśli pąpuje pedałem gazu to samochód się zbiera czy to może być silniczek krokowy czy sterownik z góry dzięki za odpowiedź

troche metny opis usterki
to auto ma jeden z pierwszych monowtrysków - przepustnica powietrza mechanicznie linką sterowana -
może go zalewało i uchylanie przepustnicy zapobiegało gaśnieciu ?

ponieważ silnik krokowy odpowiada tylko za utrzymanie biegu jałowego - jesli gardziel i kanał powietrza silnika krokowego były zasyfione to efekt mógł być podobny ale raczej przy puszczaniu pedału gazu
podobnie jak Kol. Robbydzia nie przekonuje mnie że opisane objawy były przez silnik krokowy

"pompowanie pedałem" gazu mogło ewentualnie korygowac dawkę wtrysku - ale nie krokowcem :!:
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

11 Lut 2012, 00:17

sympatyk napisał(a):ponieważ silnik krokowy odpowiada tylko za utrzymanie biegu jałowego - jesli gardziel i kanał powietrza silnika krokowego były zasyfione to efekt mógł być podobny ale raczej przy puszczaniu pedału gazu


Nie ma tam rasowego krokowca , nie ma tam kanału powietrza . Jest ino regulator wolnych obrotów działający na dzwignie przepustnicy i rzeczywiście nijak nie ma wpływu na cokolwiek oprócz utrzymania wolnych obrotów . Jednak działa poprawnie tylko wtedy gdy jest właściwie wyregulowana linga gazu. Przy jej nadmiernym uciągnięciu przestaje działać i silnik kuleje na jałowym. Co do tematu to sposób naprawy w odniesieniu do opisanych usterek jest mętny i nie niezrozumiały , choćby to że wymiana cewki zapłonowej ma przywrócić prace na jednym cylindrze skoro jest tam aparat zapłonowy z kopułką.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna