UNO !!! POMOCY

28 Lis 2007, 18:03

Witam wszystkich zainteresowanych:)
Mam nastepujacy problem...mam uno 1.1 94' w gazie. Problem jest taki ze mi szarpie tzn jak jest ciepły to tak sie dzieje a jak jest zimny to jest wszystko spoko! dzieje sie tak jakby jedna swieca przertywała iskre i a takie szarpniecia na niskich obraotach w sumie na wysokich tez...moze ktos wie jak mi pomoc...a moze to cos od gazu?ale mysle ze to cos z zapłonem
Prosze o jakies rady...
Dzieki i POZDRO
zuchos20
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 83
  • 28 Lis 2007, 18:42

    a jak u Ciebie z wymiana świec,przewodów wysokiego napięcia,kopułki?
    chicken19
    Zaawansowany
     
    Posty: 554

    28 Lis 2007, 18:57

    hmmm...zapłon to mam prawie cały nawy a w zasadzie to cały...cewka,przewody i modoł... No te swiece nie były wymieniane ale na dniach bede wymienial. a moze to cos z modołem bo z nim byl problem bo bylo tak ze jak byl zimny to chodzil spoko a jak sie rozgrzał to był koniec...nie palil ani nie chodzil...jak ostygl bylo juz dobrze...
    zuchos20
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 83

    28 Lis 2007, 18:59

    Szarpie tylko na gazie ?

    Napisz cos wiecej :lol:
    wrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!
    turbojajko
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 136

    28 Lis 2007, 19:03

    szczerze mowiac to na beznynie toprawie wcale nie jezdze... :lol: to sa takie lekie szarpniecia...tak jak napisałem wczesniej ze jakby jedna swieca przerywała iskre...
    zuchos20
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 83

    28 Lis 2007, 19:06

    zmień te swiece i zobaczymy co sie bedzie działo.tylko nie montuj takich byle jakich typu iskra np
    chicken19
    Zaawansowany
     
    Posty: 554

    28 Lis 2007, 19:09

    słyszałem ze swiece i kalbe przy gazie to trzeba czesciej wymieniac niz zwykle...a jakie swiece beda odpowiednie?kurcze ale jak sie słabo z kasa stoi to zazwyczaj wybiera sie te najtansze:(
    zuchos20
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 83

    28 Lis 2007, 19:15

    rozumiem Cie doskonale.zapytaj sprzedawcy w swoim sklepie z częściami.napewno znajdzie sie coś niedrogiego a skutecznego
    chicken19
    Zaawansowany
     
    Posty: 554

    28 Lis 2007, 19:18

    a zakładaja ze to nie swiece to co wtedy.....
    zuchos20
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 83

    28 Lis 2007, 19:22

    instalacja gazowa do sprawdzenia-wymiana filterka gazu i spuszczenie syfu z parownika.a filtr powietrza zmieniałes?
    chicken19
    Zaawansowany
     
    Posty: 554

    28 Lis 2007, 19:33

    filtr jest spoko...ostatnio rozebrałem i było ok...a najbardziej interesuja mnie koszty...jesli wiecie co jak i za ile tomile widziane takie informacje...
    zuchos20
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 83

    29 Lis 2007, 09:22

    Przede wszystkim musisz sprawdzić,na jakim zasilaniu masz te objawy.Czy tylko na LPG czy na benzynie też.Bo to jest wazne.Jezeli jest na obu to przyczyny nalezy szukać w układzie zapłonowym,natomiast jeżeli tylko na LPG,to przyczyna może leżec po stonie układu zapłonowego jak i po stronie LPG - trzeba jechać na przegląd.Kosztuje około 50 zł z wymianą filterka.Świece zapłonowe tak jak koledzy pisali nalezy wymianiać częściej.Najlepiej na takie,jakie miałeś - jeżeli silnik pracował ci prawidłowo.Nie jest prawda,że świece Iskry czy NGK są do niczego.To chyba zalezy od silnika(ja sam nawet nie wiem od czego to zależy),ale prawda jest taka,że u jednych silnik pracuje na Iskrach i jest super,a jak założą NGK,to dzieją się cuda i odwrotnie - na NGK jest super a na innych do niczego.Ważne jest tylko,żebys nie uwierzył,że do gazu są inne świece.Są takie same,tyle tylko,że jak się ma LPG,to trzeba zmniejszyć o 0,1 mm odległość między elektrodami.Nie wiem jak jest z NGK,ale Iskra ma świece opisane GAZ i są w tej samej cenie co te zwykłe,tyle tylko,że mają już tą odległość zmniejszoną.Ważne tez jest to,żeby świece były jednak jednoelektrodowe,a nie 3 lub 4.Gaz raczej nie lubi takich wynalazków.
    Inną sprawa jest to,że jak napisałeś na benzynie nie jeździsz prawie wogóle.Domyślam się,że zimny silnik równiez uruchamiasz na gazie.A to już jest błąd.I być może do wymiany będa membrany parownika.Prawidłowo,jezeli silnik jest zimny,należy go uruchamiać na benzynie i dopiero po zagrzaniu przełączac na LPG.Oczywiście latem,jak jest na dworze ciepło,to można uruchomić na LPG od razu,ale nie jest to zalecane.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    29 Lis 2007, 13:43

    dzieki bardzo za pomoc... zmienie swiece i zobacze co sie bedzie działo...ajkby ktos miał jeszcze jakies przydatne zdanie to nie krepujcie sie:)
    zuchos20
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 83

    29 Lis 2007, 19:51

    ogulnie w tych modelach fiata problemy występuja z czujnikiem położenia wału.Tzn jak gorący to nie odpala a ostygnie i wszystko ok.
    RAFMS
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Miejscowość: chełm

    30 Lis 2007, 13:55

    RAFMS a mozesz cos wiecej o tym powiedziec? bo szczerze mowiac to pierwszy raz sie z takim czyms potykam...słyszałem wiele opinii ale takiej jeszcze nie...
    zuchos20
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 83