Urządzenie rozruchowe Booster

04 Mar 2016, 14:02

Witajcie. Zaciekawiło mnie ww urządzenie. Na allegro znalazłem dwa rodzaje takich urządzeń - jedne to tzw. PowerBanki, które mają np. 12000mAh ( [link do oferty na Allegro wygasł] i podobno można tym uruchomić silnik przy rozładowanym akumulatorze. Inne, to już urządzenia 3W1 np. urządzenie rozruchowe, kompresor, latarka - [link do oferty na Allegro wygasł]
No i tu pytanie - czy korzystaliście z takich urządzeń i jak one się sprawdzają?
Oczywiście linki to tylko poglądowo żeby było wiadomo o co chodzi. Od razu dodam, że nie chcę tego kupić - zaciekawiły mnie te urządzenia. A w szczególności te pierwsze. 12000mAh to 12A. Jak takie coś może uruchomić silnik?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Mar 2016, 17:55

Podobne urządzenie do tego drugiego miał mój znajomy i nawet widziałem odpalanie auta przy padniętym akumulatorze. Samochód odpalił za pierwszym razem, ale nie pamiętam jakiej mocy było urządzenie.

To pierwsze z opisu wychodzi że ma większą pojemność akumulatora.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

05 Mar 2016, 20:37

ArteK napisał(a):To pierwsze z opisu wychodzi że ma większą pojemność akumulatora.

W opisie napisano, że pojemność akumulatora to 21000 mAh, czyli 21A. Natomiast natężenie startowe 200A.
ciekawi mnie, czy faktycznie tak jest. Bo wtedy z takiego PowerBanku dałoby radę uruchomić silnik w aucie...
Bardzo zaciekawiły mnie te urządzenia. Te większe też widziałem kiedyś jak kolega odpalał auto, ale nie wiem jakie miało to parametry i na ile razy to wystarczy. Ale to małe urządzonko potrafiłoby uruchomić silnik?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Mar 2016, 10:08

MotoAlbercik napisał(a):Ale to małe urządzonko potrafiłoby uruchomić silnik?
Tego nie wiem, ale napisane jest w opisie że może nie odpalić za pierwszym razem i trzeba kilka razy próbować. Wydaje mi się że prędzej padnie takie urządzenie niż auto zapali :)
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

08 Mar 2016, 20:37

No też tak mi się wydaje...Dlatego chciałem o jakąś opinię kogoś, kto tego malutkiego urządzonka używał do odpalania. Bardzo mnie ciekawi jak się tym odpala.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Lut 2019, 21:57

Odgrzeje kotleta bo sam szukam teraz boostera do warsztatu ale jak patrzę to mam zawroty głowy, rynek jest tak przepełniony że nie wiadomo co wybrać, chociażby o jakich parametrach, rozpiętość cen tak wielka że nie wiadomo w co celować. Potrzebuje czegoś gdy padnie bateria, stoją u mnie auta czasami po kilka tygodni i często aku pada a dość mam już biegania z kablami i drugim aku lub podjeżdzanie drugim autem. Może ktoś coś podpowie? raczej nie potrzebuje w wielką pojemnością baterii bo nie chełdam diesla na mrozie :wink:
Cena? nie wiem, powiedzmy 500 zł chodz nie jest sztywna, chętnie dam mniej ale też mogę dać więcej
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...

13 Lut 2019, 07:15

Ostatnio ogladalem program z gadzetami ktory emitowany jest na kanale ttv. Facet sprawdzał takie urzadzenia. Samochod odpalal bez problemu. Przy ktoryms tam urzadzeniu za drugim razem ale dawał rade. Polecam znalezc owy odcinek i sprawdzic model i do tego poczytac opinie.
konrad9449
Nowicjusz
 
Posty: 14

13 Lut 2019, 08:51

Wiesz to co jest w internetach i tv nie jest miarodajne, widziałem też osobiście urządzenia wielkości telefonu i odpalały auto ale na dłuższą metę to nie działa.
Trzeba coś sprawdzonego.

EDIT

zamówiłem Black&Decker taki

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Dodatkowo ma wbudowany kompresor co też mi się przyda, zobaczymy co to będzie, trochę potestuje i dam znać jak się sprawuje.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

15 Lut 2019, 15:22

Ten B&D powinien Ci się sprawdzić przy małych i średnich silnikach, ale ciekaw jestem jak sobie by poradził np. R6 3.0d BMW lub większymi silnikami. Jak sprawdzisz to daj znać czy odpala takie większe motory bez problemu.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

17 Lut 2019, 13:34

Właśnie w jednym z czasopism motoryzacyjnych ( z zeszłego tygodnia ) znalazłem porównanie Powerbank-a i typowego Boostera. Z testu wychodzi na to, że Powerbank-i są dobre dla małych silników.Natomiast dla Diesla i większych silników benzynowych potrzebny jest normalny booster. Test był przeprowadzany dla silnika 1.4 benzyna ; 2.0 Diesel ; 4.0 benzyna. Pierwszy test przy napięciu aku 11,5V. Wszystkie silniki zostały uruchomione przez oba urządzenia. Drugi test odbył się przy napięciu aku 9V, czyli takim rozładowanym po nieudanej próbie odpalenia. I tutaj test przeszedł tylko silnik 1.4 benzyna. Pozostałe dwa silniki niestety nie odpaliły.
Parametry Boostera - napięcie 12V
moc - 19Ah
prąd maksymalny 1000A
moc silnika benzynowego max 3,0 L
moc silnika Diesla max 2,5 L
rodzaj aku wewnętrznego ołowiowy
Parametry Powerbanku, a właściwie nazywa się to PowerBox
napięcie - 5/12V
max natężenie prądu - 2,1/200A
bateria - 6000mA Li-Polymer
moc silnika benzynowego max 2 L
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Cze 2019, 23:01

No wiec tak.... trafiłem na jakiś feler i niestety nie działał, w ogóle nie trzymał prądu, oddałem do reklamacji i dostałem zwrot kasy no i pytanie co dalej, ryzykować kolejny raz? tak przeglądam te boostery i rynek jest tak mocno nasycony w przeróżniste firmy i parametry że mam mętlik w głowie i nie wiem co wybrać
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4