Kontrolka ładowania (czerwony akumulator)

04 Cze 2019, 21:14

Witajcie!

Jestem tu nowy, bo niedawno kupiłem fiestę i mam już z nią problem.
Najpierw, co już zrobione:
kabel PCM podmieniony
alternator zregenerowany dwukrotnie

dalej: kontrolka zapala się sporadycznie po naprawach ładowanie jest 13,6V przed zapaleniem się kontrolki 14,2V

Jak jadę na benzynie, bez klimy - czysto. Jak jadę na gazie i/lub z klimą kontrolka jest. Miał ktoś podobny problem? Warsztat mi wciska, że regulator napięcia był wymieniany, w co wątpię. Nie ma śladu na żadnym rachunku po nim.

Wszystko, co było w necie przeczytałem, np.:
https://noalejakto.pl/2019/05/21/kontro ... tepowania/
albo
https://motofocus.pl/informacje/nowosci ... -przyczyny
albo cokolwiek jest w google.
Czy trzeba adaptować cyfrowo nowe parametry alternatora skoro przywrócono go teoretycznie do fabrycznych?

Pozdrawiam,

EDIT: jeszcze jedno: po restarcie silnika na jakiś czas gaśnie kontrolka.
fordzista
Obserwowany
 
Posty: 2

04 Cze 2019, 21:29

fordzista napisał(a):kupiłem fiestę
Fajnie ale my nie wiemy jaki to silnik i który rok tego samochodu :)

fordzista napisał(a):Czy trzeba adaptować cyfrowo nowe parametry alternatora skoro przywrócono go teoretycznie do fabrycznych?
Nic nie trzeba adoptować, alternator powinien ładować i utrzymywać określone napięcie dzięki regulatorowi napięcia w zakresie 13,8V - 14,4V. To niższe napięcie jest dopuszczalne po włączeniu większej ilości odbiorników prądu takich jak klimatyzacja, ogrzewana szyba, światła itp.

fordzista napisał(a):Warsztat mi wciska, że regulator napięcia był wymieniany, w co wątpię. Nie ma śladu na żadnym rachunku po nim
Skoro tak to nie masz podstawy by twierdzić inaczej. Trzeba jednak sprawdzić napięcia i znaleźć przyczynę problemu ponieważ jazda na tak niskim ładowaniu nie jest wskazana. Problem powinien usunąć warsztat regenerujący alternator no chyba że okaże się że problem leży gdzie indziej w co wątpię.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

04 Cze 2019, 21:48

O, rzeczywiście nie napisałem jaki model :D wybaczcie :)
fiesta, 2010 r. produkcji, seria 2008-, silnik 1.25 60KM/44kW. Instalacja LandiRenzo gazowa do tego jest dołożona. Alternator chyba Valeo. Firma regenerująca nie pomogła, dlatego piszę. Pasek nawet klinowy wielorowkowy wymieniłem, łożyska itd. Możliwe, ze trzeba komunikacje ustawić na portach?
System działa tak, że kabelek idzie do modułu PCM, ten do kompa i komp dopiero decyduje, czy pokazać kontrolkę... także tego :/
fordzista
Obserwowany
 
Posty: 2

05 Cze 2019, 07:01

Sprawdzić ładowanie na wyjsciu alternatory bo moze jest problem z kablami a nie z alternatorem
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

06 Cze 2019, 09:08

Jak zaświeci się kontrolka akumulatora, to jakie jest wtedy napięcie ładowania?
fordzista napisał(a):dalej: kontrolka zapala się sporadycznie po naprawach ładowanie jest 13,6V przed zapaleniem się kontrolki 14,2V

Bardzo chaotycznie napisane, bez znaków interpunkcyjnych i nie wiadomo co chodzi.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Rozgrzany asfalt może być niebezpieczny!
    Letnie upały są nie tylko uciążliwe dla kierowców z powodu wysokich temperatur w kabinie, nagrzewających się plastików oraz towarzyszącego uczucia rozdrażnienia i zmęczenia, ale także ze względu na stan nawierzchni, ...