Załączam zdjęcia usterki opony premium (celowo jeszcze nie podaję marki) w rozmiarze 235/50 R15 przebieg 17 000km, wiek 13miesięcy (użytkowana 8m-cy, bo to opona letnia) . W oponie została wyrwana część bieżnika, czy to normalne, czy ktoś miał podobną usterkę. Czy jest możliwe, że opona była wadliwa, czy to normalne zużycie przy najechaniu na kamyk czy coś podobnego. Co mogło spowodować taki ubytek. Nigdy nie uszkodziłem w ten sposób opony, choć przejechałem setki tysięcy kilometrów, w tym część na oponach klasy ekonomicznej. Nigdzie w sieci nie mogę znaleźć nawet podobnego uszkodzenia. Proszę o opinie szanownych forumowiczów.
Opona sama z siebie raczej nie ulega takim uszkodzeniom. Mogło być tak, że miałeś jakiś pręt w oponie i przy hamowaniu, na zblokowanym kole ten pręt zahaczył o coś na drodze i wyrwał kawał gumy.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
Muszę dodać, że nie doszło do perforacji opony. Ciśnienie w oponie cały czas było na odpowiednim poziomie. Brak jakichkolwiek ostrych krawędzi wyrwania, które świadczyłyby o najechaniu na jakiś ostry przedmiot.
Na zdjęciu widać że opasanie opony nie zostało uszkodzone. Dlatego też nie było problemów z ciśnieniem. Generalnie widać, że jest to wyrwany kawałek gumy i tu raczej najechanie na śrubę lub jakiś gwóźdź nie spowodowało by takiego spustoszenia. Moim zdaniem musiało to być coś ostrego o jakimś nieregularnym kształcie i nie wysokiego coś co nie było wstanie przebić opasania.
Może najechałeś na coś i w miejscu skręcałeś kierownica przez co opona ucierpiała i po pewnym czasie kawałek opony został po prostu wyrwany przy hamowaniu jak już wspomniał [email widoczny po zalogowaniu] /> Napisz jeszcze co to jest ten biały taki punkt po lewej od tej dziury? Wygląda jak by coś było wbite w gumę. Może to będzie jakiś trop
Biały punkt to kawałek ściereczki którą czyściłem oponę. Czyli najeżdżam na coś , niezbyt wystającego skręcam kierownicą odrywam gumę. To musiała by był jakaś żyletka- wbija się w oponę, tylko bardzo wytrzymała żeby przy obrocie wyrwać gumę a nie pokrzywić się. Możliwe ale wydaje się jakoś mało prawdopodobne, albo jakiś splot okoliczności.
MINI Clubman Bond Street - jakość klasy premium MINI prezentuje specjalną edycję modelu Clubman z bogatym wyposażeniem i ekskluzywną kolorystyką. Światowa premiera odbędzie się w marcu 2013 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. Kolejne nowości to MINI ...
Legalizacja gaśnicy potrzebna czy nie? Wprowadzono mi pewien mętlik w głowie. Niedawno zostałem zatrzymany do rutynowej kontroli drogowej. Policjant kazał mi pokazać gaśnice. Oczywiście na gaśnice nie mam legalizacji bo się skończyła, a zapomniałem zrobić. Policjant ...
Samochód użytkowany w mieście i na trasach. Dowiedziałem się jak zobaczyłem po zaparkowaniu w garażu. Dojeżdżam pod ścianę i zostawiam lekko skręcone koła, a to opona przednia od strony kierowcy. W trakcie jazdy nie dawało to żadnych odczuć. Od razu zamówiłem nowe opony, a te reklamowałem u producenta.
Dokładnie - ewidentnie widać, że to nie wina samej opony, tylko uszkodzenie mechaniczne. Guma została przez coś wyrwana. Niestety opona oczywiście do wymiany.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
Nadziei sobie mie robię. Chciałem poznać oponie. Nigdy nie miałem takiej usterki. Ponadto nie mogę skojarzyć tej dziury z rzadną sytuacją na drodze. Wiadomo jak najeżdżam na krawężnik czy wjeżdżam w dziurę to rozwalam oponę i zdaję sobie sprawę co do przyczyny. Tutaj nic.
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.