Usuwanie sporych rys / polerowanie

30 Mar 2016, 17:49

Lakier (bordowy) na moim samochodzie jest delikatnie mówiąc w nie najlepszym stanie. Autko ma 23 lata i nie jest garażowane ani jeżdżone tylko w niedzielę do kościoła, także stanu lakieru można się domyślić. W dodatku ostatnio dość porządnie obtarłem bok o krzaki (nie dało się inaczej przejechać). Koszt obklejenia lub pomalowania całego samochodu prawdopodobnie przekroczyłby jego wartość, dlatego chciałbym skupić się na metodach tańszych i do wykonania własnoręcznie.
Pisaki do usuwania rys i tym podobne nie wchodzą w grę. To sprawdza się chyba tylko przy pojedynczych delikatnych ryskach na nowym lakierze. Najlepszą opcją wydaje mi się być zakup pasty polerskiej i gąbkowej końcówki do wiertarki. Są też specjalne preparaty takie jak K2 Turbo, czy Farecla G3. Co będzie lepsze?

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Na tym filmie (9:10) widać świetny efekt usuwania rysy. Ten środek to "rubbing compound". Ktoś wie pod jaką nazwą można to znaleźć w Polsce? Dodam, że zwykła pasta polerska to "polishing compound", dlatego zakładam, że to dwie podobne, ale jednak różne rzeczy.
Jeżeli macie jakiś sprawdzony środek na porządne zarysowania, to podzielcie się wiedzą. Jutro postaram się dodać jakieś fotki.
Z góry dziękuję za odpowiedzi!
bartis16
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 15 11 2015
Auto: Nissan Primera P10
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

30 Mar 2016, 18:29

Trzeba zobaczyć w jakim stanie są te rysy i wtedy wyrokować - można usunąc pewnego typu zarysowania, ale nie wiertarką, tylko maszyną polerską działającą na wolnych obrotach i pastą mocno tnącą na twardej gąbce/futrze. Przed tym należy przygotować powierzchnię papierem ściernym wodnym o gradacji 3000 lub 2500, jeśli rysy są znaczne. Absolutnie nie jest to zajęcie dla amatora, a o pastach typu Turbo itp zapomnij ... Jeśli chcesz się bawić wiertarką, to licz się z możliwością przepalenia lakieru.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

30 Mar 2016, 18:51

Przecież wiertarki/wkrętarki też mają różne prędkości obrotów, chociażby w zależności od siły nacisku na przycisk wiertarki. A pasty Turbo i tym podobne dlaczego nie?
bartis16
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 15 11 2015
Auto: Nissan Primera P10
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

30 Mar 2016, 19:23

Dlatego że mają mało ziarna polerującego i dużo wypełniaczy, co w praktyce oznacza że wszystko wygląda lepiej, ale do pierwszego mycia. Jeśli uważasz, że zrobisz to sam wiertarką to szukaj pasty Menzerna FG400, nie polecam natomiast past 3M - są drogie i też mają od groma wypełniaczy. Farecla G3, to przestarzały system "na mokro", są jeszcze ludzie tym robiący, ale metoda ta bardzo brudzi.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

31 Mar 2016, 13:33

Pokaż fotki to zobaczymy co się da z tym zrobic
zielonek
Aktywny
 
Posty: 490
Auto: P 206

01 Kwi 2016, 21:21

bartis16
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 15 11 2015
Auto: Nissan Primera P10
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Toyota Hilux w służbie GOPR
    Toyota Hilux pojawia się wszędzie tam, gdzie wymaga się wytrzymałości, niezawodności i uniwersalności w najtrudniejszych warunkach. Dlatego kilka lat temu do grona użytkowników Hiluxa dołączyło Górskie Ochotnicze ...

02 Kwi 2016, 15:46

Przy zachowaniu pełnego procesu polerskiego można zmniejszyć wszystkie widoczne wady o ok. 70-80%.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

02 Kwi 2016, 21:13

Tyle by mnie już usatysfakcjonowało. Co masz na myśli przez pełny proces polerski? Papier ścierny 1500 albo wyższy, odtłuszczenie, polerowanie gąbką na wolnych obrotach z pastą polerską, np. Menzerna FG400 i tyle?
bartis16
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 15 11 2015
Auto: Nissan Primera P10
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

02 Kwi 2016, 21:19

Jeżeli nie robileś tego nigdy to nie polecam ci bawić się papierami - samą pastą można już przypalić, ale skoro się nie boisz to działaj. Papier wodny 3000 dobrze namoczony, pocierasz nim delikatnie każdą ryskę psikając jednocześnie wodą aż się zmatowi/rozetrze. Potem na sucho twarda gąbka + w/w pasta aż do uzyskania połysku. Kontroluj temperaturę i nie pracuj gąbką w jednym punkcie.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

02 Kwi 2016, 22:01

Bałbym się to robić na stosunkowo nowym samochodzie. Tutaj jakoś nie mam oporów. Ale oczywiście i tak będę ostrożny. Dzięki!
bartis16
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 15 11 2015
Auto: Nissan Primera P10
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993