Uszczelka pod głowicą? Audi A3 8p 1.6 mpi LPG

Dzisiaj, 13:28

Witam, od 3 lat posiadam audi a3 8p z 1.6 mpi z gazem. Niepokoi mnie tkz "masło" pod korkiem oleju, ale ono występuje tylko w zime. Jak kupiłem to auto to byłem u jednego mechanika, powiedział, że ma ten sam model i w zime tez tak ma.
Samochód dymi na biało, ale ubytki płynu chłodniczego nie są duże. Raz na jakiś czas muszę dolać trochę, ale jest to rzadko. na 70 tys km przez te 3 lata dolałem może 1 -1,5 litra płynu chłodzącego. Samochód ma moc, ale dosyć długo się w zimę rozgrzewa (w porównaniu np do vw polo 1.2 12v muszę przejechać 2 razy taki dystans, aby wskazówka dobiła do 90 stopni), ale jak już się rozgrzeje to trzyma temperaturę. Jeszcze raz na jakiś czas muszę ręcznie spuścić powietrze z zbiornika wyrównawczego, żeby płyn był w podziałce.
Jeśli byłaby to jednak pęknięta uszczelka pod głowicą to czy byłbym w stanie przejechać z nią 70 tys km, bez zatarcia silnika?
Jaki koszt wymiany uszczelki?
kubax
Nowicjusz
 
Posty: 14
Zdjęcia: 0

38 minut temu

Możesz w sklepie motoryzacyjnym kupić test do sprawdzenia uszczelki pod głowicą i będziesz miał odpowiedź
kubax napisał(a):Niepokoi mnie tkz "masło" pod korkiem oleju, ale ono występuje tylko w zime.

Jeśli jeździsz na krótkich dystansach, silnik może się niedogrzać wystarczająco i wtedy zbiera się "masło" pod korkiem.

Ubytki płynu mogą być spowodowane też wyciekami płynu chłodzącego które często są drobne i ciężko zauważyć, ubytki nie muszą od razu znaczyć UPG
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1026
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ekojzada zaczyna się, zanim wsiądziesz do samochodu
    Ekojazda to nowoczesny i oszczędny styl prowadzenia auta. Świadomy użytkownik samochodu mądrych wyborów dokonuje jeszcze przed ruszeniem z miejsca, m.in. poprzez dbałość o stan techniczny pojazdu. Warto być ekokierowcą, ...