Uszczelka pod glowicą - Chevrolet Trans Sport 3.4 1998r.

04 Lis 2014, 13:48

Witam wszystkich. To mój pierwszy post tutaj.

Kupiłem:
Chevrolet Trans Sport '98 3,4 146000km, doinwestowany, poszanowany, moim zdaniem fajny. Silnik GM 3400 SFI.
Chevi ma uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Będę to naprawiał i chciał bym się Was radzić w tym temacie. Chcę naprawiać sam. Mam pewne doświadczenia w naprawach, ale uszczelki jeszcze nie robiłem i to jest mój pierwszy Amerykan.

Na początek opiszę objawy:
Po odpaleniu dymi na biało i na słodko. Jak wjeżdżałem nim na lawetę, pracował równo.

I pierwsze pytania:
- Czy to możliwe, że nie bulgocze płyn chłodniczy?
- Czy robił ktoś uszczelkę w tym motorze lub zna jakieś linki?
- Czy da się lub czy warto zrobić tylko jedną głowicę?
- Czy dobrze kombinuję, że żeby sprawdzić która to głowica, będę zdejmował po kolei kable ze świeć i obserwował, czy dymienie ustaje? A jak nie tak, to jakim sposobem sprawdzić, która?
- Czy jak bym zdjął obie głowice, to może warto y było zawieźć je do gazownika w celu wkręcenia wtrysków gazu?
- Co jeszcze warto kupić, zrobić? Rozrząd i świece były robione 30tys temu. Pasek zmienić? Obejrzeć pompę wody?
- Głowicę planować?

Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.
andyroman
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 0- 0-1988
Auto: Chevrolet Trans Sport
Silnik: 3.4 V6 188KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Automatyczna

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Zimowe mandaty – jakie kary czekają na kierowców?
    Nie każdy kierowca jest szczęśliwym posiadaczem garażu, który tak dobrze sprawdza się podczas zimowych mrozów. Zaśnieżony i zmrożony samochód należy przed podróżą odpowiednio przygotować do drogi. ...