Uszczelka pod głowicą

30 Lip 2010, 14:58

Dużo się słyszy że ferdki z 1.8 w benzynie często cierpią na uszczelki pod głowicą...szykuje się do wyjazdu gdzie w jedną stronę mam 1300km....czy wymienić profilaktycznie uszczelkę?

Jest jakiś przebieg po którym powinno się ją wymienić? Czy robi się to wtedy jak już pójdzie?
była moja mała bestia - Freelander 2002 1.8 petrol
teraz jest Ford S-MAX Titanium
kaskaderr
Początkujący
 
Posty: 171
Miejscowość: Śląskie
Auto: Ford eS-MAks
Silnik: 2.0 145KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

01 Sie 2010, 00:49

:shock: :mrgreen: nie robi się "profilaktycznych wymian uszczelek, jeśli działa to nie ruszaj, jak ruszysz to może być problem ;) zresztą wymiana uszczelki to nie takie hop siup ;) nie wystarczy odkręcić zamienić uszczelke i przykręcić :mrgreen:
uszczelka nie wydmuchuje się sama :wink: jeśli nie przegrzałeś silnika nigdy dbasz mniej więcej o obsługę, nie jeździsz na mocno wysokich obrotach to nie ma się czym przejmować ;) jeśli nawet wydmucha Ci uszczelkę to zwykle dowiesz się o tym jakiś czas po fakcie a nie od razu ;) znam osoby które jeździły z taką usterką nawet kilkanaście miesięcy ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

02 Sie 2010, 09:18

Jeżdze spokojnie. Max 3tys obr/min i zmiana biegu... nie piłuje go bo po co...przegrzać nie było jak i nie zamierzam zapuszczać się w hardcorowe tereny żeby go ugotować...THX za odp
była moja mała bestia - Freelander 2002 1.8 petrol
teraz jest Ford S-MAX Titanium
kaskaderr
Początkujący
 
Posty: 171
Miejscowość: Śląskie
Auto: Ford eS-MAks
Silnik: 2.0 145KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

03 Sie 2010, 14:31

Witam, mam problem z motorkiem mojego felka, wruciłem z trasy i okazało sie ze jest brak płynu w zbiorniczku wyruwnawczym i zaczeły mi się załanczac wyntylatory chłodnicy, dolałem płynu i okazało się że płyn zaczoł wybijac i wylewac się ze zbiorniczka, po zgaszeniu silnika cały płyn gdzieś znika, a z rury wydechowej zaczeło leciec podejrzanie dużo pary i kropel wody, czyżby pękła uszczelka pod głowicą i płyn dostaje się na cylindry? bo żadnych wyciekuw na zewnątrz nie widac, wlałem 4litry płynu i ciągle mało, gdy pracuje silnik wybija płyn ze zbiorniczka a na zgaszonym gdzieś znika, i pytanie czy do zdjęcia głowicy trzeba wyciągac silnik? czy przyczyną też może byc zablokowany termostat? acha olej w silniku jest czysty i nie widac żeby do niego dostał sie płyn, DZIĘKI ZA ODPOWIEDZI :smile:
L.R freelander. Jak (gdzie) zdobyc instr.napraw w j.polskim???
Azymut
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: Mazowsze

04 Sie 2010, 09:04

Wczoraj sprawdzam olej....poziom ok ale na bagnecie jest biała maź...i płyn coś szybko zaczął znikać ze zbiornika. Więc chyba czas jednak na zmianę....dobrze ze teraz a nie na wyjezdzie....a i na dodatek autko cos delikatnie straciło na mocy...

Co to wymiany uszczelki to nie musisz wyciagać silnika....tylko wszystko pokolei pozdejmować od góry...
była moja mała bestia - Freelander 2002 1.8 petrol
teraz jest Ford S-MAX Titanium
kaskaderr
Początkujący
 
Posty: 171
Miejscowość: Śląskie
Auto: Ford eS-MAks
Silnik: 2.0 145KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

05 Sie 2010, 20:50

No mi dzis poszla uszczelka psa kosc ( brak plynu, kawa z mlekiem zamiast oleju w silniku, nierowna praca silnika itp, zanik mocy) zamówiłem cały komplet do wymiany uszczelki ale powiedzcie mi na co zwrocic uwage zeby dzialalo wszystko idealnie po zamontowaniu.
land rover freelander 2000r. 1.8 petrol 120KM
rafciuch
Aktywny
 
Posty: 414
Miejscowość: grudziadz
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Pajero Owners Club wyprawa na Korsykę
    Już w najbliższy piątek rozpoczyna się wyprawa na francuską wyspę Korsykę organizowana przez klub miłośników terenowych samochodów Mitsubishi - Pajero Owners Club. Ekspedycja, podczas której zaplanowano ...

06 Sie 2010, 09:34

jak będziesz zdejmował głowice uważaj na to by nie urwać szpilek, po zdjęciu daj głowicę do sprawdzenia szczelności i planowania (warto czasem wymienić zawory na nowe ;) )
głowice ZAWSZE dokręcamy w odpowiedniej kolejności odpowiednim momentem (klucz dynamometryczny niezbędny :!: :!: :!: ) i NOWYMI śrubami :!:

dekiel na głowicy też dokręcamy z odpowiednim momentem (nia za mocno)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

09 Sie 2010, 21:17

witam, pozwole sobie dodac ; po zdjeciu głowicy- koniecznie zablokowac tuleje cylindrowe lub nie ruszać nic wałem - żeby nie poruszyć uszczelnienia tuleji w bloku :!: :!:
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna